Shogun no Katana

xxxxxxxxoo hodnoceno 9x (Seznam vlastníků)

Shogun no Katana - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: není
Vydavatelé: Placentia Games
Post Scriptum
Autoři: Federico Randazzo
P.S. Martensen
Rok vydání: 2020
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

V temných časech bojů o titul Shōgun mezi místními pány a celým Japonskem zasáhl chaos války celou zemi. Za symbol moci a hrdosti je zde považována katana - symbol moci a hrdosti každého, kdo toho byl hoden. Legenda vypráví o kovářském mistru, jehož šikovné ruce a po staletí precizované mistrovství dodávají obyčejné oceli punc mystiky. A tak ve vzdálené dílně, uprostřed horského údolí, tvoří mistr své meče s precizností a láskou. Nejsou to jen kusy kovu, jsou to artefakty, které se stávají symbolem statečnosti a cti samurajů. Každý meč v sobě nese nejen ohnivou sílu, ale i ducha svého tvůrce. Když se slunce začalo chýlit ke svému obzoru, vydávají se stateční samurajové na cestu. Touží po mečích, které by jim dodají převahu v bitvách, čest v soubojích a moc nad celým Japonskem.


Ve hře Shogun no Katana se ujímáte rolí kovářských mistrů, abyste plnili zakázky, které získáte od zámožných rodin. Ty vám přinesou jak finanční prostředky, tak i dostatek slávy pro výrobu katany pro samotného Shōguna. Vžijte se proto do role mistra kováře, pracujte se potřebnými surovinami, vylepšujte své dovednosti, a bude-li čas, ozdobte své výtvory jedinečnými rytinami. Buďte tvůrcem svého osudu a překonej výzvy, které ti přináší tato cesta. Vybuduj svou slávu společně s bojovníky a staneš se legendou, která zanechá stopy v dějinách celého Japonska.

Princip hry:

Nejčastěji využívaným herním principem, který je zde zejména implementován, je umisťování pracovníků. Ti mají hře podobu plastových figurek v barvách jednotlivých hráčů. A aby toho plastu nebylo málo, stejně tak jsou k dispozici členové rodin, dekoratéři mečů a mniši. Jejich umisťování sice není zadarmo, ale poskytují, oproti standardním pracovníkům, zajímavé bonusy.
Těžiště výroby vlastní katany se odehrává na kovářské desce. Ortogonálním posouváním desek katan dochází k jejich vlastní výrobě, a to za pomoci zdrojů, které jsou zejména získávány umisťováním dělníků a mnichů na velké základní herní desce.

Příslušný meč je také možné vylepšit pomocí dekorování. Jako bonus je při těchto akcích možné získávat další zdroje a dále také vítězné body. 
Poctou pro každého kováře je možnost výroby katany pro samotného Shōguna. Za ten hráč ale nezískává žádné finance, nicméně, jelikož jde o jedinečnou dodávku uměleckého díla, je odměněn zajímavým počtem vítězných bodů

A o vítězné body zde jde především - ve finálním skóringu jde proměnit zbytek peněz a zdrojů na body. Další posun na této nejdůležitější stupnici zajistí skupiny sesbíraných sashimono značek, karty cti a také karty Shōgunovi přízně. Kdo se posune nejdále na bodové stupnici, ten se nesmazatelně zapíše do dějin starověkého Japonska.

Průběh hry:

Partie jsou hrány jako série čtyř kol, kdy každé z nich je rozděleno do dvou fází: Vykonávání akcí (tahů) jednotlivých hráčů a Obnovení.

V rámci akcí jednotlivých hráčů po směru hodinových ručiček (od vlastníka ukazatele prvního hráče) umisťují účastníci partie své dostupné pracovníky a případně mnichy do oblastí, kde pak vykonají příslušnou akci. V jednoduchosti to jsou:

  • Čtyři domy (Han) Daimyo - získávání zakázek ve formě destičky katany
  • Trh - nákup zdrojů (dřevo, ocel, rejnočí kůže, lak)
  • Deska kovárny - umožňuje posun meče, což symbolizuje jeho výrobu
  • Akademie - čepel katany musí být ostrá a dobře vyvážená. Krása je však také důležitá. Zde dochází k vyzdobení kovářského výtvoru
  • Shōgunův palác - zde již nejsou umisťováni pracovníci, ale na takto významné místo patří členové rodiny. Zde mohou požádat o udělení příslušných výhod
  • Komainu (návštěva soch hlídající japonskou šintoistickou svatyni) - místo, které umožní získat žeton začínajícího hráče včetně čtyř mincí
  • Chrám - poskytuje možnost najmutí mnicha, který je pak schopen provádět vylepšené akce místo pracovníka

V případě, že již hráč nemůže (a nebo nechce) vykonat další akci, zahlásí ukončení (Pass) svého kola.

V rámci obnovení se v této fázi připraví herní prostor na start nového kola. Pokud se již jedná o kolo čtvrté, dojde v napočítání všech vítězných bodů a vyhodnocení vítěze.

Autor: Hyman

Vybíráme z Bazaru

Pirátské výpravy
Pirátské výpravy
Akt. cena: 1100 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas