Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 150 min (reálná data) |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, diplomacie |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | G3 Queen Games |
Autoři: | Dirk Henn |
Rok vydání: | 2006 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
V roce 1467 začíná období Sengoku, neboli období válčících států . Šogunát Muromači upadl do vnitřních konfliktů mezi jednotlivými frakcemi. Císař nemá již žádnou moc a hlavní slovo získává vrchní vojenský velitel – šógun. O moc v Japonsku mezi sebou začínají soupeřit mocní představitelé svých rodů – daimjó. Začíná období násilí, válek, přesunů armád, ale i budování hradů, chrámů a divadel.
Hra Shogun navazuje na starší hru Wallenstein. Její děj je ale zasazen do feudálního Japonska do období tzv. válčících států. Hráči představují roli jednoho z pěti významných feudálů, tzv. daimjó, a snaží se získat co nejvíce vítězných bodů.
Na počátku hry hráči rozmístí do svých provincií kostičky, které představují armády. V každém ročním období mohou ve svých provinciích provést některou z následujících akcí (1 akce v jedné provincii v jednom ročním období):
Hráči si dopředu simultánně připraví akce a určí, v jakých provinciích chtějí kterou z dostupných akcí provést. Pořadí vyhodnocování akcí se mění každé kolo. Pořadí prvních pěti akcí zná hráč od začátku tahu, zbylých pět se odkrývá postupně. Pořadí hráčů je v každém kole jiné.
Hra je rozdělena na dva roky a každý rok na 4 roční období. Na jaře, v létě a na podzim probíhají klasické tahy, zima slouží k vyhodnocení úrody, vyřešení případných revolt a přidělení vítězných bodů. Hráč získává vítězné body za celkový počet provincií a za převahu jednotlivých typů staveb v jednotlivých barevně odlišených regionech Japonska.
Velmi zajímavě je řešen systém bojů, kdy se využívá speciálně konstruované věže, ze které náhodně po vhození vypadávají/nevypadávají kostičky armád. Díky několika patrům s různě nastavenými otvory zůstane po vhození ve věži vždy pár kostiček. Podle počtu vypadlých kostiček se určí vítěz boje. Komu vypadne více, je vítězem a získává provincii. V případě shody nezvítězí nikdo a provincie se stává neutrální. Vypadlé kostičky hráčů, kteří se nezúčastnili boje, se při dalším boji vhodí zpět do věže. Zároveň ve věži zůstávají kostičky, které při boji nevypadly.
Hra končí po druhém roce, tj. po druhé zimě. Hráč, který má na počítadle bodů nejvíce bodů je vítěz.
Autor: sasa
Tenno's Court, rozšíření pro hru Shogun, přidává figurky úředníků, které můžete umísťovat na císařský dvůr. Můžete používat figurky, které vám zbyly jako vypadnuvší z věže a nebo přebytky z vašich ...
rozšíření 3 - 5 hráčů
Celkové hodnocení: (hodnoceno 8x)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Vysoké napětí - Všechny PROMO karty + BONUS
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 11 dnů