Shogun - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3–5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 150 min (reálná data)
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: G3
Queen Games
Autoři: Dirk Henn
Rok vydání: 2006
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

V roce 1467 začíná období Sengoku, neboli období válčících států . Šogunát Muromači upadl do vnitřních konfliktů mezi jednotlivými frakcemi. Císař nemá již žádnou moc a hlavní slovo získává vrchní vojenský velitel – šógun. O moc v Japonsku mezi sebou začínají soupeřit mocní představitelé svých rodů – daimjó. Začíná období násilí, válek, přesunů armád, ale i budování hradů, chrámů a divadel.

Hra Shogun navazuje na starší hru Wallenstein. Její děj je ale zasazen do feudálního Japonska do období tzv. válčících států. Hráči představují roli jednoho z pěti významných feudálů, tzv. daimjó, a snaží se získat co nejvíce vítězných bodů.

Příprava hry:

Na počátku hry hráči rozmístí do svých provincií kostičky, které představují armády. V každém ročním období mohou ve svých provinciích provést některou z následujících akcí (1 akce v jedné provincii v jednom ročním období):

  • konfiskace rýže – nutná na zimu
  • výběr daní – nutné pro stavby i nábor
  • rozmístění 5 armád
  • rozmístění 3 armád
  • rozmístění 1 armády a přesun armád z této provincie
  • útok/přesun - na sousední provincie (tato akce je ve hře 2x)
  • stavba chrámu
  • stavba divadla
  • stavba hradů

Hráči si dopředu simultánně připraví akce a určí, v  jakých provinciích chtějí kterou z dostupných akcí provést. Pořadí vyhodnocování akcí se mění každé kolo. Pořadí prvních pěti akcí zná hráč od začátku tahu, zbylých pět se odkrývá postupně. Pořadí hráčů je v každém kole jiné.

Průběh hry:

Hra je rozdělena na dva roky a každý rok na 4 roční období. Na jaře, v létě a na podzim probíhají klasické tahy, zima slouží k vyhodnocení úrody, vyřešení případných revolt a přidělení vítězných bodů. Hráč získává vítězné body za celkový počet provincií a za převahu jednotlivých typů staveb v jednotlivých barevně odlišených regionech Japonska.

Velmi zajímavě je řešen systém bojů, kdy se využívá speciálně konstruované věže, ze které náhodně po vhození vypadávají/nevypadávají kostičky armád. Díky několika patrům s různě nastavenými otvory zůstane po vhození ve věži vždy pár kostiček. Podle počtu vypadlých kostiček se určí vítěz boje. Komu vypadne více, je vítězem a získává provincii. V případě shody nezvítězí nikdo a provincie se stává neutrální. Vypadlé kostičky hráčů, kteří se nezúčastnili boje, se při dalším boji vhodí zpět do věže. Zároveň ve věži zůstávají kostičky, které při boji nevypadly.

Konec hry:

Hra končí po druhém roce, tj. po druhé zimě. Hráč, který má na počítadle bodů nejvíce bodů je vítěz.

Autor: sasa

Rozšíření hry (1)

Shogun: Tenno's Court (2010)

Tenno's Court, rozšíření pro hru Shogun, přidává figurky úředníků, které můžete umísťovat na císařský dvůr. Můžete používat figurky, které vám zbyly jako vypadnuvší z věže a nebo přebytky z vašich ...

rozšíření 3 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxooo (hodnoceno 8x)

Mini a promo rozšíření (1)

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Vysoké napětí - Všechny PROMO karty + BONUS
Vysoké napětí - Všechny PROMO karty + BONUS
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 11 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas