Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | strategická |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Ludonaute |
Autoři: | Cédric Lefebvre |
Rok vydání: | 2011 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Nad horizont pomalu stoupá slunce. Na brnění vojáků se sráží ranní rosa a všichni napjatě očekávají nadcházející bitvu. Generál se rozhlédne po armádě. Jednotky stojí v pravidelných rozestupech - kopiníci, střelci s nabitými arkebuzami, po stranách jízda. Všichni čekají jen na povel velitelů, aby mohli zaútočit a slavně zvítězit nebo padnout se ctí a setkat se na onom světě se svými druhy. Konečně se za kopci objevují první nepřátelské jednotky. Už je to tady!
Cílem hry Shitenno je postupně ovládnout co nejvíc pozic ve vybraných provinciích Japonska, za což jednotliví hráči získávají různý počet bodů. Hráč s nejvyšším počtem bodů si vyslouží nejvyšší vděčnost svého pána.
Příprava hry:
Hráči rozloží na stůl plán hry. V každé z osmi provincií na plánu jsou zobrazeni vedle sebe tři nebo čtyři stejní vojáčci. Vždy první vojáček v provincii stojí v tradiční japonské bráně. Na jeho místo se položí náhodně vybrané tři bonusové žetony s vyobrazením vojáčka a malou ikonkou bonusu nahoře. Každý hráč si vybere jednu ze čtyř karet generálů, odpovídající ukazetele skóre a kameny vlivu podle počtu hráčů (12/10/8 kamenů ve hře 2/3/4 hráčů). Zbylé kameny vlivu se vyřadí.
Karty s jedním nebo dvěma bojovníky se smíchají dohromady a náhodně se přidělí dvě z nich každému hráči. Každý hráč navíc dostane náhodně vybranou kartu titulu a tu položí před sebe. Pokud hraje menší počet hráčů než tři, zbývající karty titulů a odpovídající karty vlivu se zatím nepoužijí. Lze je změnit v příštím kole. Balíčky zbývajících karet bojovníků a koku se položí rubem nahoru na příslušná místa na herním plánu.
Průběh hry:
Každé kolo hry má dvě fáze (v pravidlech označené jako sudé a liché roky). V první fázi jde o rozdělování karet, ve druhé o obsazování jednotlivých pozic v provinciích pomocí kombinací karet bojovníků popř. koku (peněz).
1. Rozdělování karet
Hráč, který na začátku získal kartu s nejvyšším titulem tj. s nejvyšším počtem monů (erbů) klanu Tokugawa (1-4) je označen jako Tairó a pověřen rozdělením karet. Podle následujícícho klíče si vezme z balíčků odpovídající počet karet bojovníků a koku a otočí je před sebe lícem nahoru:
Tairó vybere jednu kartu hierarchie odpovídající jedné z těch karet titulů, které jsou ve hře (závisí na počtu hráčů), k ní přidá jakýkoliv počet karet bojovníků a/nebo karet koku a nabídne vytvořenou sestavu hráči, který je v hierarchii pod ním. Hráč, kterému je sestava karet nabídnuta, má dvě možnosti. Buď sestavu přijme a pak už se v této fázi hry neúčastní nebo nepřijme a tím ji postoupí hráči, který je v hierarchii pod ním. Pokud nějaký hráč sestavu přijme, Tairó vytvoří novou sestavu a opět ji nabídne dle hierarchie hráči, který ještě sestavu nemá. Pokud sestavu nepřijme ani jeden z hráčů, vrací se zpět, Tairó je nucen si sestavu vzít sám, v této fázi se již hry neúčastní a hráč, který je v hierarchii pod ním, se stává novým Tairó atd.
Pokud hrají pouze dva hráči nebo při hře více hráčů už zbývá jen Tairó a jeden další hráč (ostatní přijali sestavu karet), rozdělí Tairó zbývající karty na dvě sestavy podle stejného postupu s tím, že je na dalším hráči, kterou z vytvořených sestav přijme. Poté, co všichni hráči obdrželi sestavu karet, přesunuje se hra do další fáze tj. obsazování provincií.
2. Obsazování provincií
Každý hráč dostal na začátku dvě karty bojovníků. K tomu přijal v první fázi kola určitou sestavu karet, kde byly karty bojovníků a/nebo koku a karta hierarchie. Tato karta opět podle počtu monů rozhoduje o tom, kdo bude začínat a kdo tedy bude mít jaký titul ve druhé fázi hry. Hráč s nejvyšším titulem má možnost vykládáním karet bojovníků v ruce obsadit příslušné pozice v provinciích vyžadující různé kombinace barev (na každé kartě najdete jednoho nebo dva bojovníky různých barev). Pozici v provincii lze získat i pomocí karet koku a to tak, že počet koku musí být minimálně tak vysoký jako hodnota bodů na příslušné pozici. Pokud ano, opět se zahazují příslušné karty a pokládá se kámen vlivu. Obsazením provincie hráč získá počet vítězných bodů na dané pozici. Dále získává první bonusový žeton z provincie, který může využít hned nebo v dalším kole. Pokud ho nevyužije hned, položí bonusový žeton rubovou stranou (pouze ikonka bonusu) před sebe. Během jednoho kola může každý hráč položit maximálně dva kameny vlivu za sebou.
Odhozené karty bojovníků se na rozdíl od karet koku po dobrání balíčku zamíchají a použijí pro další rozdělování karet.
Kromě získávání bodů za jednotlivé pozice se na konci hry počítá 6 bodů navíc za obsazení každé provincie jako takové. Tyto body navíc získá hráč, který má v dané provincii nejvíc kamenů vlivu. Pokud je shoda v jejich počtu, získá body hráč, jehož kámen (kameny) jsou více vlevo (dostal se do provincie dřív).
V každé provincii najdete tři bonusové žetony. Jednak určují kombinaci pro obsazení pozice v provincii a dále umožňují využít jeden ze tří možných bonusů (není je nutno využít ihned):
Při rozdělování karet i pořadí obsazování provincií hrají roli tituly. Kromě toho mají další schopnosti:
Konec hry:
Hra končí dvěma možnými způsoby:
Na konci hry je možné ještě využít zbývající karty v ruce a bonusové žetony na jejich úpravu. Za každou jednotku koku hráč získá jeden bod navíc. Vítězem se stává hráč s nejvíce vítěznými body.
Autor: Targanar
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dobročinná dražba: Ora et Labora
Akt. cena: 1450
Končí za: 1 den
Nova Aetas: Renaissance - Base game + KS
Akt. cena: 4899 Kč
Končí za: 13 dnů