Shadows: Amsterdam

xxxxxxxxoo hodnoceno 40x (Seznam vlastníků)

Shadows: Amsterdam - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–8
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 20 min (reálná data)
Herní svět: Současnost, Zvířátka
Herní kategorie: párty hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Mathieu Aubert
Rok vydání: 2018
Dostupnost: 2 obchody (cca 595–631 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

„Amsterdam, současnost. Stal se zločin, ale nevypadá to, že by policie s případem nějak pokročila. Anonymní klient pověřil vaši detektivní kancelář vyšetřováním. Není času nazbyt, protože vaši konkurenti na případu taky dělají! Váš velící důstojník naviguje váš tým detektivů městem. Posílá vám obrázky, které obsahují informace pro ty, kteří je umí rozluštit – tedy ne policie, a ne vaši konkurenti. Prozkoumejte město, najděte 3 důkazy a odneste je klientovi dříve, než konkurenční tým detektivů, ať si zasloužíte svou odměnu. Vyhněte se policii, která nechce, abyste do případu strkali nos. Když vás chytí, zavřou vás a přihrají vaší konkurenci snadné vítězství.“

z pravidel hry

Shadows: Amsterdam je kooperativní asociační hra, v níž proti sobě soupeří dva týmy soukromých vyšetřovatelů tvořené velitelem a alespoň jedním detektivem. S využitím nápověd od velitele se detektivové pohybují po herním plánu s cílem najít tři důkazy a donést je klientovi dříve, než soupeřící tým, aniž by se přitom dostali do křížku s policií.

Příprava hry:

Hráči se rozdělí do dvou týmů a v každém z nich si mezi sebou zvolí velitele, ostatní budou detektivy. Rozesadí se přitom tak, aby velitelé seděli vedle sebe u jedné strany stolu. Dále hráči sestaví herní plán do podoby velkého šestiúhelníku tvořeného malými šestiúhelníkovými políčky (včetně tří políček překážek okolo středu). Z karet nápověd hráči utvoří hromádku a vrchních deset karet si velitelé rozloží před sebe lícem vzhůru. Dále si velitelé vezmou zástěnu v barvě svého týmu a za ni umístí po jedné mapové kartě (ty přitom musejí mít stejné číslo a být stejně orientované pomocí symbolů v rozích). Na prostřední políčko mapové karty si umístí značku postupu. Detektivové si vezmou k sobě tři žetony důkazů a policejní stupnici a umístí své figurky doprostřed středového dílu herního plánu.

Průběh hry:

Mapová karta znázorňuje, na kterých políčcích se nacházejí důkazy (ty jsou vždy tři unikátní pro každý tým a další tři společné pro oba týmy), policejní jednotky a klient. Během hry se velitelé snaží pomocí karet nápověd sdělit detektivům, kudy se mají vydat pro důkazy a po nalezení tří důkazů ke klientovi, aniž by přitom vstupovali na políčka obsazená policií.
Hra se odehrává v reálném čase a oba týmy hrají současně. Během hry opakují následující tři kroky:

  1. Předání nápovědy: velitel vybere z deseti karet nápovědy jednu nebo dvě a předá je detektivům. Obrázky na vybraných kartách by se měly podobat obrázku na políčku, na které by měli detektivové posunout svoji figurku. Velitelé přitom nesmějí komunikovat verbálně ani pomocí gest či mimiky. Vyložené karty nápověd poté doplní do deseti.
  2. Pohyb: detektivové pohnou se svojí figurkou na políčko, o němž si myslí, že se je na něj velitel snažil nasměrovat (o tom se mohou nahlas radit). Postoupit smějí na sousední políčko, obdrželi-li jednu nápovědu, nebo právě o dvě políčka, jestliže obdrželi nápovědy dvě. Nemohou přitom jít přes pole s překážkou ani na ně vstoupit.
  3. Vyhodnocení: vstoupí-li detektivové na políčko s důkazem, umístí na něj žeton důkazu v barvě svého týmu. Jedná-li se o společný důkaz pro oba týmy, druhý tým zde již důkaz nemůže získat. Vstoupí-li detektivové na políčko s policií, umístí jeden policejní žeton na svoji stupnici. Vstoupí-li na políčko s klientem a mají-li již shromážděné tři důkazy, vyhrává tým celé kolo. Vstoupí-li na neutrální pole nebo na pole s klientem, aniž by měli pohromadě tři důkazy, nenastane žádný efekt.

Kolo končí, jestliže nastane jedna z následujících podmínek:

  • Jeden z týmů shromáždil tři důkazy a přesunul svoji figurku na pole s klientem; v takovém případě v tomto kole vítězí.
  • Jeden z týmů dostane třetí policejní žeton; v takovém případě kolo vyhrává soupeřící tým.
    Poté hráči připraví nové kolo; mohou přitom změnit role v týmu.

Konec hry:

Tým, který jako první zvítězil ve dvou kolech, vyhrává hru.

Autor: Ondřej Podavka

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Worms - Mayhem pledge NOVÁ ve fólii
Akt. cena: 1900 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas