Senjutsu: Bitva o Japonsko

xxxxxxxxoo hodnoceno 21x (Seznam vlastníků)

Senjutsu: Bitva o Japonsko - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 20 min (reálná data)
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: James Faulkner
Paul D. Allen
Rok vydání: 2023
Dostupnost: 5 obchodů (cca 1129–1310 CZK)
Sdílej: Facebook

Stručný popis, první dojmy – sólová hra

Autor: Síča | 14.1.2024 | 4

Chvíli trvalo než jsem se prokousal pravidly – celkem obtížně se v nich orientuje. Řekl bych, že by pomohlo, pokud by v návodu bylo více ukázek herních situací s vysvětlením.

 

V sólové variantě si můžete zvolit několik možností:

  • Kampaň – U té je příprava nejjednodušší, jelikož je v knize vše jednoduše napsáno – i to, jaké karty si máte vzít do svého hracího balíčku. Má to děj a v knize jsou i další mapy, které se použijí. Můžete si vybrat buďto kampaň pro jednoho hráče (Ronina) a nebo sólovou kampaň pro dva hráče (Ronin a Učedník). Úkoly jednotlivých dějových situací jsou v knize popsány (např. v prvním kole musíte porazit protivníky, dvořanka se od vás nesmí vzdálit více než o dvě pole a nesmí ji nikdo zabít). Přináší to určitou zajímavost do hry. V budoucnu je klidně možné, že by mohly vyjít další kampaňové knihy – třeba pro další postavy a nebo třeba někdo něco vymyslí a dá na web.
  • Horda (horda z nočních můr) – Zde jdete proti protivníkům, jejichž počet se postupně navyšuje. Nejprve proti jednomu, potom dvěma, třem a pak proti čtyřem protivníkům. V první sérii má každý protivník jeden život, ve druhé úrovni mají protivníci životy dva a v třetí tři. Snažíte se vydržet co nejdéle a překonat své předešlé úspěchy. Kdo by chtěl, může si do hry pro zpestření přidat třeba nějaký terén (není v pravidlech).
  • Horda kolem padlého pána – Stejná jako Horda, akorát v rohu máte žeton padlého pána, který bráníte, a rozmístění protivníků je také trochu jiné. V blízkosti žetonu získáváte jedno soustředění, ale pokud někdo na padlého pána zaútočí, prohráváte.

 

Karty automatických protivníků

Každý automatický protivník má balíček karet, z kterého používáte vždy jednu vrchní. Otočí se až teprve poté, co naplánujete svůj tah vy. Způsob, jak vytvořit balíčky karet automatických hráčů pro jednotlivé postavy, je nejjednodušší v kampani. Tam je přímo vypsáno, jaké karty použít. Pro hraní Hordy naleznete tuto informaci v návodu na str. 33–35. Tam budete potřebovat trochu prostoru pro osm kupiček karet, ze kterých poskládáte balík dle návodu.

Svůj vlastní balíček si u Hordy sestavíte dle klasického návodu a u kampaně jsou přesně dané.

Mimo hracích karet mají automatičtí protivníci ještě dvě vlastnosti. Jednou je preferované chování automatického protivníka (levé, pravé, střed 2×) a druhou je postoj automatického protivníka (agresivní / defenzivní).

Vše se zaznamenává na pomocnou destičku, kam se umisťuje buďto barevný žeton výhody, pokud je protivník agresivní, nebo prstenec kamae pokud je defenzivní. A podle toho, kde se žeton/prstenec nachází, se určuje automatické chování protivníka (to se může dle pokynů na sólo kartách posouvat ve směru bílých šipek). Určuje to, ze které strany se na vás automatický protivník pohrne (kam bude při pohybu mířit, na destičce černé šipky). V jakém postoji a jaké je preferované chování, vám řeknou pravidla (ať už kampaň nebo horda).

Postup protivníka je celkem jednoduchý. Chová se podle karty, chování a postoje. Útočné karty mají části útok a posun, popisující možné varianty protivníkovy akce. Nemůže-li protivník útočit (každý protivník má určitou preferovanou vzdálenost, od které útočí – viz pravidla), snaží se k vám dostat a pohybuje se vždy směrem k hexu určenému dle automatického chování (levému přednímu, pravému přednímu nebo přednímu). Nachází-li se v preferované vzdálenosti, útočí. Pak záleží na postoji protivníka. Agresivní útočník útočí, ať už by to vedlo k protiútoku nebo by zasáhl jiného protivníka. Defenzivní útočník nezaútočí, pokud by od vás dostal zásah, a namísto toho vyhodnotí druhou část, aby se útoku uhnul. Obdobně, zasáhl-li by jiného automatického protivníka, volí druhou část, a to pohyb. V sólo balíčcích jsou i karty obrany a meditace, takže samozřejmé nevíte, co protivník udělá, dokud neodkryjete jeho kartu.

 

Závěrem

Pro naučení toho, jak se hra chová a osahání si jejích základů je sólová kampaň nejlepší. Poté se dá přejít k hraní Hordy, kde si už balíčky karet sestavujete sami. Samozřejmě hraní proti automatickým protivníkům není jako proti živému protihráči, ale i tak automatičtí protivníci fungují celkem pěkně a dokáží vám pěkně zatopit. A pokud byste si chtěli hru ztížit, můžete přidat každému válečníkovi jeden život navíc. Mohou nastat i situace, kdy existuje více variant, a za automatického protivníka musíte nějaká rozhodnutí učinit vy sami. Pravidla v takovém případě instruují, že máte udělat to nejhorší pro vás. Např. má-li protivník možnosti dvou pohybů před útokem a útočí na dvě pole, kde na jednom způsobí dvě zranění a na druhém jen jedno, použijete tolik pohybů (max. samozřejmě 2), aby se dostal do lepší pozice a udělil vám dvě zranění.   

Pravidla nejsou příliš šikovně napsaná, hůř se v nich hledá, když potřebujete něco zjistit. Ale naštěstí nejsou příliš dlouhá, takže nakonec se s tím poperete.

Sólové hraní rozhodně dokáže pobavit a obtížnost si můžete případně upravit dle svých potřeb.  

 

Přeji příjemné hraní.

S pozdravem Síča.

 

Pozn.: Zatím jsem se ještě nedostal k postavám s velkou preferovanou vzdálenosti jako např. arkebuzy atd. Jsem na to docela zvědav. Toto jsou první dojmy po odehrání dvou kol kampaně a jednoho kola Hordy.

 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Atmosfear (aka Nightmare) (AJ)
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 8 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas