Senjutsu: Bitva o Japonsko

xxxxxxxxoo hodnoceno 21x (Seznam vlastníků)

Senjutsu: Bitva o Japonsko - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 20 min (reálná data)
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: James Faulkner
Paul D. Allen
Rok vydání: 2023
Dostupnost: 5 obchodů (cca 1129–1310 CZK)
Sdílej: Facebook

Stručný popis, první dojmy

Autor: Síča | 4.1.2024 | 3

Na začátku si každý hráč sestaví svůj karetní balíček čítající 40 karet + (2) základní (karta hráče a karta zbraně, kterou si vyberete a přísluší postavě). Každá postava má cca 22 vlastních specifických karet a ostatní se vybírají dle určitých pravidel (nefritová max. 1, zlatá max. 1 kopie jednoho druhu a max. 8 zlatých celkem, ocelová…, hnědá…). Z důvodů sestavování herního balíčku se první hraní může časově protáhnout, jelikož se nejprve budete seznamovat s tím, co karty obsahují, a pak si z nich budete vybírat a sestavovat svůj balíček karet.

Hraní karet je řešeno tak, že máte určitý počet karet na na ruce, ze kterých si vyberete jednu kartu a tu hrajete (v průběhu hry se karty dobírají, nebudu blíže popisovat, viz pravidla). Hráči nehází karty postupně, ale naráz je otočí a vyhodnocují. Zde je podstatný mechanismus iniciativy, se kterým je nutno počítat. Podle iniciativy karty se totiž určuje, jaká karta (pohyb, útok, obrana, meditace, …) bude provedena jako první, jaká druhá atd. Je tedy možné, že si naplánujete výpad, ale soupeř bude mít pohyb s vyšší iniciativou (rychlostí), uhne se a vy pak máchnete naprázdno. Přidává to do hry velice specifické kouzlo. Některé karty mají volitelný rozsah iniciativy (rychlosti) až po otočení karty, což je další zajímavý efekt. 

Dalším zpestřujícím mechanizmem jsou karty tzv. okamžitých akcí. Pokud máte takovou kartu v ruce (např. „okamžitá výměna“), můžete po otočení karet svou kartu ihned nahradit touto kartou a postava pak dělá něco jiného (takový občas záchranný úhybný manévr, okamžitá reakce na danou situaci). Ale musíte mít tu kartu v ruce, abyste ji mohli zahrát. Stejně tak některé okamžité karty rozšiřují akci zahrané karty, jako např.: „Je-li útok úspěšný, zvyšte zranění na…“ Vše je na kartách celkem jednoduše popsáno.

Dalším faktorem, který ovlivňuje, co můžete všechno s danou kartou udělat, je tzv. stav kamae (agrese/vyrovnanost/odhodlání/neutrální). Některé karty lze zahrát pouze v určitém stavu. U jiných je možno v určitých stavech provádět další věci navíc. Některé karty stav kamae posouvají či mění. Je to další prvek do plánování. I protihráč vám může úspěšným útokem přenastavit kamae, pokud je to na jeho zahrané kartě uvedeno. Každá postava má trochu jiný harmonogram změn kamae.

Asi posledním podstatným mechanismem jsou žetony soustředění, které můžete získávat. Některé karty můžete zahrát pouze za tyto žetony. Když zaplatíte žetony soustředění, můžete u některých karet vykonat činnosti navíc (podobné jako u kamae).

Na závěr je ke kartám nutno poznamenat, že pokud vyčerpáte svůj dobírací balíček, za každou další kartu, kterou byste si měli z prázdného balíku dobrat, dostáváte zranění. Takže nejde jen tak pobíhat po poli, utíkat soupeři a schovávat se. Po vyčerpání balíku hracích karet to pro vás vezme rychlý spád.

Terén je jednou z možností jak hru dále zpestřit a rozvinout. Na základní pole hexů totiž můžete doplnit překážky – ať již takové, které vás jen trochu omráčí, když do nich narazíte nebo vás na ně soupeř odstrčí (kámen,…) či o které si ublížíte (hořící vůz, ostny..). To dává hře další rozměr nejen pro taktizování.  

Hráč může v proběhu hry utrpět několik typů poškození, nebo spíše omezení:

  • Zranění – po dosáhnutí max. zranění pro danou postavu končíte
  • Krvácivé zranění – je stejné jako zranění, akorát po každém tahu odhazujete kartu navíc z ruky na odhazovací balíček („krvácíte karty“)
  • Omráčení – zůstává vám v ruce a omezuje výběr karet na zahrání (pokud dostanete 5 omráčení, končíte)
  • Oslabení – snižuje iniciativu (rychlost) o 1
  • Zasažení jedem – konkrétní účinek je popsán na kartě. (K tomu jsem se herně ještě nedostal – v základu je pouze jedna tato karta, rozšíření potom přidají další karty jiných typů otravy.)

Hrál jsem to zatím sice jen párkrát, později možná budu mít názorů a dojmů více. Nicméně už teraz se mi herní mechanismus a principy hry docela líbí. Celkem dost je hra ve vašich rukách: pro jaké akce karet se rozhodnete, v jaké kamae se zrovna nacházíte atd.

Samozřejmě prvek náhody je zde také a to v tom, jaké karty máte právě na ruce a co si zrovna doberete z dobíracího balíčku. Ale i to se dá občas ovlivnit. Před prvním kolem si karty na ruku vybíráte (sestavujete z vlastního balíčku) a v průběhu hry vám mohou přijít i karty, které vám dovolí prolistovat balíček, vybrat jednu kartu, kterou si vezmete, a balíček opět zamíchat.  Obdobně určité karty vám umožní prohlédnout si karty soupeře atd.

Sólovou variantu jsem ještě nezkoušel, ale mám v plánu se na to vrhnout, jelikož jsem dost zvědavý na principy určující automatické chování protihráčů při sólo režimu. Možná později přidám i stručný popis sólo režimu.

 

Mějte se pěkně a ať vás hraní baví.

Zdraví Síča.  

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

World of Tanks: Rush
World of Tanks: Rush
Akt. cena: 60 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas