Runewars - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2009
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Elfí rychlý utok

Autor: Raziel | 4 hodiny 0 minut | 15.1.2011 | 6

Hra: Runewars

Hráči: Raziel a 2 neregistrovaní

Hráli jsme po dlouhé době a jeden z hráčů ji hrál uplně poprvé tak se nám to celkem protáhlo taky z důvodu, který napíšu dále.

Vybrali jsme si strany náhodně, Roman hrál Nemrtváky, Jiřík Lidi a já si narandomil Elfy. Začáteční mapa vypadala zajímavě s uzkou rampou k jednumu začátečnímu místu a uprostřed mapy bylo jediné pole bez města a navíc obkllopeno horami. Nejlepší místo bylo to které si vybrali Nemrtváky, ale problém s tímto místem byl že se museli probojovat přes 3 sorcerery. Místo sorcerrerů šlo jít i přes Dva draky kteří hlídali zbylé cesty z domoviny, což se slabým elfům moc nelíbilo a tak jsem si zvolil místo po rampě u dvou obrů hlídajícím doly a neobydlenou oblastí se zásobou jídla. Poslední místo se ukázalo jako opravdu hodně špatné protože ačkoliv nebylo těžké se z něj rozlézt déle do světa, ale problém byl že obě oblasti obsahovaly města. Nešlo tam tedy postavit pevnost k upevnění pozice.

Hned první jaro se stala dost nemilá věc a to že přišli dobrovolní rekruti z řad obyvatel posílit armády z čehož samozřejmě nejvíce těžili Nemrtví, díky jejich dost nejistému boji se třemi Sorcerrery a druhý výpad provedli do nebráněného města za ním. S novými vojsky ale bez problémů zabrali oblast s nejvíce jídly a hned si toto jídlo přidali k zásobě surovin. Tím se dostali do hezkého náskoku. Elfové si strategicky zabrali nebráněnou oblast s trochou jídla a Lidé provedli výpad také na oblast s jídlem ale nepovedlo se jim zabít všechny obránce, kteří ustoupili do blízkého neutrálního města a zabránili Lidem použít druhé možnosti pohybu právě sem.

V létě se odpočatí hrdinové vydali získávat poklady, ale jen Elfům se povedlo získat odměnu za úkol. Pak přišly další rozkazy a Elfové se hrdinnně odvážili zautočit na skupinu dvou Sorcererů, což se sice povedlo, ale jednomu se povedlo ustoupit do neutrálního města za ním. Při druhém pohybu se jedna Elfí Sorceress nebála a odvážila se vstoupit ke dvěma Obrům do hor .... a zblbla je natolik že se rozhodli pomoci elfům v bojích o dračí runy. Elfové měli i skrytý zájem získat přízeň Obrů a získali díky jejich síle Dračí runu. Lidé i Nemrtví se rozlézali do dalších oblastí a zabírali nechráněná města.

Hned první podzim byla hojnost jídla každý národ tedy mohl uživit více vojáků. Jako v předchozích událostech sezony, i z této těžili nejvíce Nemrtví, kteří měli za skrytý ukol získat tolik jídla kolik je jen možné a díky této události se jim to povedlo a získali Dračí runu.Elfové si naverbovali nějaké vojáky do dalších bojů a Lidé se věnovali získávání Taktických znalostí z knihoven neutrálních měst.

Další sezony už probíhaly bez větších událostí a postupovalo se pomalu a opatrně. Elfové získali oblast s trochou zvěře a lesa  blízko středu země, a postavili si tam opevnění i obranné vylepšení. Zárověn tam poslali obry místo bránit. I když se obři na chvíli vzbouřili a sežrali dva nepozorné elfy, tak poté co se najedli si přestali stěžovat. Taky zabrali i oblast vedle, kde byly zásoby dřeva a jídla. Sice měli sílu obrů, ale protože Nemrtví zabrali strategické místo ve středu mapy chráněné horami. A z druhé strany pevnosti se tlačili lidé, neodvažovali se napadnout ani jeden národ ... zatím ;) 

Lidé stále ždímali z knihoven cokoliv o taktických výhodách v boji i mimo něj co se dalo (nějakých 12 taktických karet u hráče co hraje hru poprvé není ideální vzhledem k délce hry :) ) a nakonec se i opevnili vedle pevnosti elfů.

Nemrtví se stále snažili s kostlivcema ukecávat draky, kteří hlídali doly u jejich domoviny a povedlo se jim nakonec jednoho draka ukecat (ale až poté co nejdříve sežral pár kostlivých "dobrovolníků" a zjistil že se z nich moc nenají a půjde radši s nimi hledat něco co má na sobě více masa). Také se jim povedlo zabrat zmíněný střed mapy odkud byl jediný přístup do jejich uzemí - díky horám okolo.

Události posledních dní ovládli elfové kdy se jim povedlo uplatit čarodějnou radu a získat dračí runu (bodejt by ne, když předseda rady byl elf ;) ) a další runu získali za bohatství jejich zásob.

Hrdinové se objevovali stále častěji ale z nějakého důvodu se vždy přidali na stranu Lidí. Ale poté co jeden z nich umřel, se neodvažovali chodit dále do nepřátelského uzemí a radši odstřelovali nebohé elfy kouzlama na dálku. Jednu se ale nakonec povedlo najít předmět který by mohl proměnit v dračí runu, ale nepovedlo se mu s ní dojít do pevnosti a runu získat. Nemrtvý Waiqar měl s hrdinou větší uspěchy a našel alespon bombu kterou může použít v boji. Nakonec hrdinka elfů sice splnila tolik úkolů kolik bylo třeba ale povedlo se jí najít jen hromadu zbraní, brnění a léčivých kamenů. Ale běda tomu kdo by se jí postavil v boji :). Už si brousila zuby na hrdinu Lidí který u sebe nesl předmět pro získání runy, pak si ale vzpoměla. že její vlastnost jí dovoluje získat informace o runách v okolních oblastech a využila ji a potrénovala sílu v nadcházejím období plnění ukolů.

Díky informaci od své hrdinky o polohách runy, se elfové vrhli do boje ... ale ne přes "jedinou" přístupovou cestu do země Nemrtvých, ale do hor ... tam si vykopali tunel a zautočili na hodně překvapené kostlivce v čele se zděšeným Necromancerem. Padli bez odporu. Elfové tak získali poslední runu...

Odehráno v: Brušperk (Okres: Frýdek-Místek)

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Svatyně strážců věků: krajiny soumraku
Svatyně strážců věků: krajiny soumraku
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas