Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | ALTAR |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 2003 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Na samém úsvitu dějin, v pradávných časech, kdy se rodily myšlenky a sny se stávaly zkutečností, existoval pouze jeden svět obklopený nekonečnou nicotou - Netheran, později známý jako Říše Snů. Legendy praví, že je to obrovská koule složená z pouhého světla. ... Alvatar, obří spirálovitá černá díra, začal pohlcovat světlo všech okolních světů a touha Hrůzypána ovládnout samu podstatu tvoření neznala hranic. ... Zbylé světys pomocí draků soustředily veškeré své tvořivé síly a spoutaly je do krystalů, kaměnů moci, je pak udržovaly veškeré světlo. Moc snářů se nyní zcela obrátila proti temné síni Alvataru. Hrůzypán však byl připraven.
Nikdo dnes již neví, kdo tehdy zaútočil jako první. Je však pouze naším rozhodnutím, ke komu se přidáme.
- ze zápisků mudrce Bardebana, opatrovatele Krystalu Iridionu (výtažek z úvodu ke hře)
Ve hře Říše Snů zaujmou hráčí role vyslanců Říše snů nebo Říše tmy. Hra poskytuje dva základní scénáře:
Říše Snů se hraje na tahy, v nichž jeden hráč provádí své akce - těmi může být pohyb svým vyslancem po ploše (na výběr jich je celkem 10, každý je charakterizován rozdílnou rychlostí pohybu, mocí při boji, počtem životů a zvláštní schopností), pokládání snů/hrůz na herní plochu nebo boj. Herní plocha je rozdělena do čtverců, kromě tří světů se na ní nacházejí studánky (obživování), cesty (umoňují rychlejší pohyb) a Nicota (prázdná místa bez významu). Hráči nabírají ve světech kartičky s úkoly (mohou volit mezi lehčími a těžšími úkoly - tomu pak odpovídá odměna) a během chození po světě tyto úkoly plní. Úkoly jsou typu - navštiv to a to místo, poraz tolik a tolik různých bytostí, poraz jiného hráče, 5 kol nebojuj, apod. Dominantní složkou více než poloviny úkolů je boj, který probíhá hozením jedné osmistěnné kostky a přičtením moci - totéž provede protivník. Během svého putování získávají hráči za úkoly a vyhrané souboje zkušenosti, a za určitý počet zkušeností se jim pak zvyšuje jejich moc v souboji. Pokud postava ztratí všechna životy, není odstraněna ze hry, ale objeví se na nejbližší studánce bez jakéhokoliv majetku a přidané moci, které předtím měla.
Většina událostí se odehrává na okraji tří světů, což je osmiokolí kolem středu jednotlivých světů. [OTÁZKA: Nešlo by trochu srozumitelněji pro čtenáře, kteří hru nikdy nehráli? Těm je popis určen primárně. Zeus] Tam totiž hráči každé kolo nabírají jednu kartu událostí, která představuje buď nějakou náhodnou událost, která jim pomůže, magický předmět nebo stvoření, které na hráče zaútočí.
Dalším podstatným prvkem hry jsou sny/hrůzy, kterými si hráči pomáhají, nebo ztěžují život protihráčům. Na začátku každého kola dostane každý hráč pár bodů světla, které může utratit za vyvolání snu/hrůzy ze své ruky na herní plochu. Sny a hrůzy jsou karty o velikost 2x2 herní pole, které vždy nějakým způsobem ovlivňují ta pole, na kterých na herním plánu leží (Příklad: Bariéra - pohyb přes ni je 6x náročnější než po cestě. Golem: Mocný strážce, který útočí na vyslance Tmy, pokud kolem něj projdou. Chechtavé plameny - démonům usnadňují pohyb za cenu životů, pro hrdiny představují překážku). Po vyvolání jednoho snu/hrůzy si hráč dobere z hromádky do ruky další.
Autor: Borghal Rantipole
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Zaklínač: Starý svět - nová ve folii
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 6 hodin