Rallyman: GT - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Současnost, Sport
Herní kategorie: závodní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Jean-Christophe Bouvier
Rok vydání: 2020
Dostupnost: 12 obchodů (cca 699–1259 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Rallyman GT je jednou z mnoha závodních her, ve kterých se hráči mění ve zkušené závodní jezdce s jediným cílem: projet cílovou rovinkou jako první. Odlišností oproti jiným tematicky obdobným hrám je mechanismus pohybu závodního vozu, ke kterému slouží kostky 3 druhů a samozřejmě výsledek, jaký na nich padne.

Privátní: rallyman.divider.png

Příprava hry

Před startem závodu je třeba hlavně postavit závodní okruh z dostupných šestiúhelníkových dílů zobrazujících závodní trať. Těch je v základní hře 31 a jsou oboustranné, čímž nabízí vcelku vysokou variabilitu pro stavění závodních okruhů. Mezi díly najdete od „nudných“ rovinek, přes normální zatáčky až po zatáčky nebezpečné a/nebo ostré, které projet již vyžaduje řidičské dovednosti (a trochu štěstí při hodu kostkami). Kromě toho mají ještě všechny díly označení nebezpečnosti dané části tratě (ve 3 úrovních).

Privátní: rallyman.gt.game.png

Každý hráč si pak vezme kartu jednoho vozu a figurku vozu ve stejné barvě umístí na startovní pole na herní ploše (pořadí na startu se určí losem).

Dále se připraví žetony soustředění (pomocí nich lze ovlivňovat hody kostkou - vhodné ve zvláště vypjatých situacích) a také žetony poškození vozu (ty vložíte do pytlíky a při poškození vozu budete náhodně „losovat“). Poškození může snížit rychlost vozu, snížit schopnost brždění nebo i zhoršit schopnost vozu jet setrvačností.

Privátní: rallyman.divider.png

Průběh hry

Rallyman GT se po odstartování závodu hraje na jednotlivá kola, ve kterých každý hráč odehraje svůj tah. Pořadí hráčů se může v různých kolech měnit podle aktuální rychlosti vozu (kdo jede nejrychleji, hraje v kole jako první, případně je to při shodě ten, kdo na trati dojel zatím dále).

Ve svém tahu pak hráč hodí určitým počtem černých, bílých a červených kostek. Černé kostky představují převodové stupně, bílé kostky jízdu setrvačností a červené kostky pak prudší brždění. Každý vůz má na své kartě uveden počet kostek pro každý typ, kterými hráč bude ve svém tahu házet. Pokud má vůz poškozen, může toto poškození počet kostek znížit (=> poškození brzd = snížení počtu červených kostek o 1 atp.)

Pro pohyb vozu po trati pak může použít černou kostku s rychlostním stupněm o 1 menším, stejným nebo o 1 větším, než je jeho aktuální. Nebo jednu bílou kostku nezávisle na tom, co na ní padlo (tato kostka zachovává rychlost vozu). Nebo pokud potřebuje prudčeji brzdit (před zatáčkami), může použít červenou kostku na snížení rychlosti s přeskočením jednoho rychlostního stupně (musí ale pro tento pohyb použít i černou kostku s cílovou rychlostí).

A proč hází bílou a červenou kostkou, když ji může použít nezávisle na tom, co padlo? Na každé kostce je totiž ještě speciální symbol nebezpečí (vykřičník). A pokud hráč v jednom tahu nasbírá 3 vykřičníky, ztrácí kontrolu nad vozem. Ta v závislosti na aktuální rychlosti vozu (čím větší tím horší následky) a také na nebezpečnosti dané části tratě (čím nebezpečnější tím horší) může vyústit až ve velké poškození vozu (0-4 žetony poškození). Při losování daných žetonů může hráč kromě skutečného poškození vozu (rychlost/brzdy/setrvačnost) mít i štěstí a vylosovat žeton bez vlivu na stav vozu.

Mezi žetony poškození je možné vylosovat i žeton změny počasí (sucho <-> mokro), které mění vlastnosti vozu. V takovém případě hráči otočí kartu vozu na druhou stranu, kde je uvedeno kolik jakých kostek mají k dispozici za dané situace. A také kolik "!" na kostkách způsobí ztrátu kontroly.

Při závodech je potřeba vyhodnocovat spoustu dalších pravidel, jako je maximální rychlost pro bezpečný průjezd zatáčkou, nebezpečný průjezd zatáčkou a nebo také zastávka v servisní zóně (přezutí pneumatik nebo oprava vozu).

Privátní: rallyman.divider.png

Konec hry

Závod končí okamžikem, kdy první závodník protne cílovou pásku (můžete jet závodní okruh i na více kol). Samozřejmě je možné pokračovat dále, abyste určili i další místa v pořadí.

Autor: Zeus

Rozšíření hry (5)

Rallyman: GT - GT4 (2020)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 3x)

Rallyman: GT – GT5 (2020)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 3x)

Rallyman: GT – Championship (2020)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 4x)

Rallyman: GT – Team Challenge (2020)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 2x)

Rallyman: GT – World Tour (2020)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 3x)

Vybíráme z Bazaru

Shuffleboard Gold version addons
Akt. cena: 15990 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas