Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–7 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy, Dávnověk |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, RPG |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Glama Games |
Autoři: | Ivan Rajkovič |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Ztratily se dvě děti. Skupina dětí si hrála na schovávanou a jednoho chlapce s dívkou napadlo, že se schovají v malé loďce kotvící na břehu řeky. Tomu, kdo měl babu, jejich hledání trvalo nějak dlouho, a tak se stalo, že obě děti v loďce usnuly. Možná ty vlnky, co narážely na loďku a houpaly ji tak dlouho, až se zpráchnivělý provaz, jímž byla přivázaná ke kolíku, přetrhl, a loďka se zvolna vydala směrem k ostrým balvanům čouhajícím z vody. A když do nich narazila, snad jen nějakým zázrakem proud vody dotlačil ten vrak s dětmi na mělčinu. Děti sice unikly smrti v pěnící vodě, ale stály vedle žalostných trosek loďky na okraji zakázaného hvozdu, pod korunami staletých dubů. Člověk se do toho hlubokého lesa nemá opovážit, to jim říkávali staří lidé z vesnice. Ten les je totiž domovem bájných bytostí, od nichž se lidé drží raději dál. Dvacet jich je, všechny divé, nespoutané. A byť Radegast – slovanský bůh pohostinnosti – jak vesnici lidí, tak hvozd bájných stvoření chrání před silami a mocnostmi zvenčí, ne vždy chrání jedny před druhými. Když se děti dlouho nevracely domů, svolal vesnický žrec, neboli kouzelník, několik statečných, aby vytvořili pátrací družinu. Na ty odvážlivce tam dozajista čeká nejedno nebezpečné setkání s bájnými obyvateli hvozdu, možná i střetnutí se samotným Radegastem! Každé z těchto setkání spustí sled mystických událostí, které – ať tak či onak – ovlivní směr hledání, stejně jako schopnosti a zkušenosti členů družiny. Ti, kterým se poštěstí vrátit se do vesnice, už nikdy nebudou jako dřív.
Radegastův hvozd je kooperativní hra na hrdiny pro 1 až 7 hráčů založená na vyprávění. Hráči jsou obyvateli vesnice, a to buď v rolích ztracených dětí, anebo členů pátrací družiny. Během hry všichni vzájemně spolupracují na útěku z hvozdu a návratu do vesnice, přičemž mohou jednotlivě plnit i osobní cíle svých postav. Každý hráč se pohybuje svou postavou po mapě lesa pomocí dvojice kostek, které určují vzdálenost a směr pohybu tak, aby se navodil pocit bloudění lesními stezkami, kde na každém rozcestí číhá některá z bájných bytostí. Cestou si hráči rozvíjejí své postavy, sbírají předměty, získávají dovednosti, oddělují se a znovu připojují k ostatním členům pátrací družiny, a možná také odhalí tajný důvod, proč vlastně byli do pátrací družiny vybráni.
Hra je rozdělena do dnů, přičemž každý den má tři fáze: denní, večerní a noční. Cestou po stezkách Radegastova hvozdu narazíte na nejrůznější bájná stvoření. Tato setkání se odehrají podle knihy setkání způsobem, jaký si pro interakci s daným stvořením zvolíte. Úspěšná setkání posunou čas vyměřený pro pátrání po dětech.
Tah hráče začíná hodem kostkami, které určí pohyb postavy. Ke vstupu do hvozdu lze zvolit kteroukoli stezku s výjimkou té, která leží nejvíce vlevo na mapě hvozdu. Po pohybu může následovat buď volitelný průzkum hvozdu, anebo setkání s bájným stvořením. Poté hráčův tah končí a na řadě je další hráč po levici.
Deska časomíry se používá k měření času stráveného ve hvozdu. Ten se měří počtem úspěšných setkání s bájnými stvořeními, jež vedou k umístění příslušného žetonu a figurky bájného stvoření na desku časomíry. Hra začíná denní fází, a postoupí do večerní fáze, jakmile bylo 7 stvoření umístěno na desku časomíry. Po umístění dalších 3 stvoření se čas z večerní fáze přehoupne do noční fáze. Následující 4 úspěšná setkání končící umístěním příslušných figurek na desku časomíry posunou čas do další denní fáze.
Ve hvozdu lze strávit celkem 3 dny. Cílem hry je najít děti a spolu se členy pátrací družiny přivést všechny postavy zpět do vesnice dříve, než skončí třetí večer, anebo předtím, než kdokoliv zůstane uvězněn ve hvozdu. Pokud na začátku třetí noci nejsou všichni členové pátracích družin, včetně dětí, zpět ve vesnici, hra končí a záchranná výprava vesničanů neuspěla.
Autor: whiskas
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Odhodlání Severní Afrija
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 1 den