PÜNCT - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–2
Doporučený věk: od 9 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: není
Vydavatelé: Don & Co.
Rio Grande Games
Autoři: Kris Burm
Rok vydání: 2005
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Abstraktní hra PÜNCT patří do ojedinělé série Krise Burma nazvané Project GIPF. Opět přináší šetiúhelníkovou hrací desku a velice kvalitní zpracování komponent. A navíc, což je u deskových her poměrně neobvyklé, zde svou roli hraje i gravitace a třídimenzionální prostor. 

Základním námětem této hry je vytváření spojnice mezi protilehlými stranami hexové hrací plochy. K tomu se používají unikátní trojdílné hrací kameny. Vyhrává hráč, který jako první propojí protilehlé strany desky souvislou řadou kamenů své barvy. Ovšem protihráč může tuto řadu narušit vytvořením mostu přes soupeřovu řadu.

Hrací kameny mají unikátní tvar, jde vlastně o spojené trojice bodů, které jsou rozmístěny do přímky, trojúhelníku anebo do zatáčky. Na každém kamenu je barevně zvýrazněn jeden bod se speciálním významem, takzvaný PÜNCT. Ostatní dva body jsou nazývány "vedlejší". Kromě toho mají hráči ještě jeden speciální kámen, který má pouze jeden PÜNCT bez vedlejších bodů. Ten se používá jako označovač.

Hráči se v tazích střídají. Ve svém tahu buď položí nový kámen do hry, anebo přesunou již položený kámen na jiné místo. Pro přesun je důležitý právě PÜNCT, protože ten určuje pomyslnou osu kamene. PÜNCT se smí přesunout pouze po přímce. Jakmile je kámen přesunut na nové místo, může být ještě následně pootočen do jiné pozice, ovšem PÜNCT se při otáčení přesunout nesmí. Tím tah končí a pokračuje protihráč.

Při přesunech kamenů se používá právě kámen s jediným PÜNCTem. Položí se na místo, kde byl původně umístěn PÜNCT přesouvaného dílku, aby nedocházelo k pochybnostem ohledně jeho předchozího umístění. Po finálním uložení přesouvaného dílku se tento označovač odebere.

Důležitou součástí hry jsou mosty, které umožní překlenout soupeřovu linii. Platí pravidlo, že kámen v horní vrstvě musí držet, tedy musí být podepřen na obou koncích, zatímco prostřední bod může viset ve vzduchu. Trojúhelníkový kámen nesmí mít ani jeden z bodů ve vzduchu. PÜNCT dílku tvořícího most musí vždy ležet na jiném kameni své barvy, vedlejší body mohou viset ve vzduchu, nebo ležet na soupeřových kamenech.

Hra končí, jakmile hráč vytvoří souvislou řadu bodů z jedné strany desky na druhou. Řada se hodnotí z výšky, tudíž není podstatné v kolika úrovních mostů vede.

Autor: husak

Vybíráme z Bazaru

Sword & Sorcery: Immortal Souls +3D Insert +Obaly
Sword & Sorcery: Immortal Souls +3D Insert +Obaly
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 14 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas