Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | ALTAR Z-Man Games |
Autoři: | Vlaada Chvátil |
Rok vydání: | 2002 |
Dostupnost: | 5 obchodů (cca 999–1169 CZK) |
Sdílej: |
Autor: benoa | 11.5.2019 | 4
Nevím, jestli to bude ještě někoho zajímat po těch letech, která uplynula od vydání hry, ale kdyby náhodou, nabízím svůj soukromý pohled hráče a otce.
Jedna z prvních her, kterou byli moji synové ochotni hrát, byli legendární Duchové, démoni a draci. Atraktivní téma spolu s prakticky nulovou potřebou o něčem přemýšlet a nechat za sebe hrát kostku se jim v ranějším věku mooc líbila a hráli jsme ji docela dost. Byla to taky první (a prakticky jediná) hra, kterou byli schopni hrát sami nebo s kamarády.
Pro mě jsou Duchové spíš legenda než něco, co bych si sám dobrovolně zahrál (i když posílen alkoholem a jako jakousi zvrhlou „párty hru“ třeba jo). Je to neuvěřitelně tupá hra, kde se prakticky jen háže kostkou a všechno je o náhodě. Můžete být nabušení předměty, kouzly a kamarády, přijde jediná karta a začínáte od nuly. A nemůžete s tím nic dělat. Můžete být nabušení předměty, kouzly a kamarády a nepřijde vám drak a můžete kroužit po nižších patrech herního plánu třeba až do mezinárodního dne kosmonautiky. Navíc člověka zmlsaného dnešními hrami asi nezaujme kartonová krabice s nedbale nalepenou zadní stěnou ani černobílé karty, které se musí - nekecám - ručně vystřihnout nůžkama a (alespoň ve verzi, kterou mám) čtyři odporní plastoví rytíři, se kterýma člověk jako má hrát.
A proč o tom píšu? Proroctví je totiž Duchům docela podobné. Ale vzalo si z nich spíše to lepší. Tak tedy postupně:
Hodnocení otce: bohužel, atraktivní námět a zpracování i zajímavá pravidla zabíjí herní doba, která je o dost delší, než by hře slušelo. Hráli jsme asi 3-4x ve čtyřech, a po cca 2,5 hodinách první hry jsme si uvědomili, že už se nám další minimálně hodinu dohrávat nechce. V dalších partiích jsme si už udělali „homerules“ a hráli jen do dobytí jediného artefaktu (kdo ho dobyl, byl WINNER). Nutno říci, že ani to se nám z časového důvodu někdy nepodařilo. Poslední partie byla předevčírem a za 2,5 hodiny hry nebyl ještě artefakt dobyt.
P.S. Hodnoceno 3. vydání.
P.P.S. Charakteristiika hodnotitele a jeho rodiny:
Hodnotitel: zkušený hráč, zvládá i komplikovanější hry (Mage Knight, Pán prstenů LCG, Agricola...), rád z nedostatku partnerů (hracích) hraje i sólo.
Žena hodnotitele: složitějším hrám i přes zjevný talent nenakloněna, ani jednodušší se jí někdy hrát nechce.
Syn 1: 10 let, chytrý a trpělivý, ale deskové hry hraje spíš svátečně a jen ty jednodušší - i když to byl právě on, kdo si chtěl naposledy Proroctví zahrát.
Syn 2: 13 let. chytrý a trpělivý, zvládá hrát a hraje i obtížné a velmi časově náročné hry (Mage Knight).
Postlik
Dodatek
Ano, musím souhlasit s autorem článku. Délka hry je neúměrná reálným možnostem hráčů. Když jsem hrál s dětma, tak jsme tu hru i s rozšířeníma musel rozfázovat do dvou až tří dnů a to už není zrovna ten pravý zážitek z hraní. Dalším problémem a to také dost velikým je, že po krátkém čase je na herní ploše velice překartičkováno. Člověku jde z toho hlava kolem a stává se to nepřehledné a chaotické. Ale abych jenom nehanil. Na tu dobu vzniku je to myslím i tak legendární hra, kterou stojí za to jednou za čas nostalgicky vybalit a oprášit. Graficky a zpracováním jde o velice povedený a hezký počin. Hra na hrdiny, draci, nestvůry, zbroje, lektvary, kouzla. Všechno je parádní. Myslím, že by stálo za to si pravidla nějak poupravit, aby na stole nebylo tak překartičkováno a tak často se karty neměnily. Ale to už je na zvážení každého, já jsem to zatím nezkoušel. Hra Talisman, který je podobného ražení mi příjde lepší v hratelnosti, právě svojí ménší komplikovaností a rychlejším tempem.
Délka - houserules
Někdo to tu zmiňoval na fóru - zkuste házet pro potvory čtyřstěnnou kostkou namísto šestistěnné. Hra je pak o něco svižnější - přeskočí se takový ten pomalý rozjezd na začátku, kdy má někdo holt smůlu a furt nedokáže porazit jednu příšeru a musí se neustále zdržovat léčením. Podobně se tím trochu omezí problém s příšerami se 3 životy, kdy jsme pravidelně prohráli u 3. hodu s tím, že potvora hodila 6 a my 1.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dixit bez karet - od 1Kč
Akt. cena: 1 Kč
Končí za: 2 dny