Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–2 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 15 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | InterHuman |
Autoři: | Damir Debanic |
Rok vydání: | 2024 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
„To by se jeden mohl přetrhnout, kakraholte! Tady mi to skomírá pod hrncem a do toho mi tříská okno!“
– spravedlivě nasupená babička
Propuh je zajímavým designovým experimentem – jedná se o štychovou hru pro dva hráče se vskutku unikátním tématem: bojují proti sobě babička, která má za úkol uvařit večeři pro svá vnoučata, a zlý duch, jehož cílem je udělat babičce v její chaloupce průvan. To vše ve stylovém balení z laserem opracované balzy.
Krabička hry zároveň slouží jako herní plán – dovnitř postavíte standee babičky (příp. plastovou figurku, pokud vlastníte deluxe edici hry), vedle chaloupky rozložíte desky jejích jednotlivých částí (slouží pouze jako pomocné komponenty), vytvoříte zásobu žetonů babičky a průvanu, zamícháte balíček 28 karet a každém z hráčů z něj rozdáte 4 karty.
Celá hra se odehrává v kolech, která probíhají následovně:
Vtip hry spočívá v reakcích hráčů na sebe. Jednotlivé karty v balíčku mají vždy hodnotu od 1 do 4 a jednu ze tří „barev“, které odpovídají částem chaloupky. Pokud hráč zahraje kartu do určité části chaloupky, soupeř mu ji může zrušit (tím, že zahraje na stejné místo kartu vyšší hodnoty – „trumfová“ barva čili barva dané části chaloupky přitom přebíjí všechny netrumfové karty) – obě zahrané karty se pak odhodí. Nebo se rozhodne na ni nereagovat, za což do dané části chaloupky vlastník zahrané karty umístí svůj žeton. V takovém případě soupeř svou následující kartu hraje do některé ze zbylých dvou části chaloupky, a naopak na jeho protihráče připadne rozhodování, zda jeho kartu zrušit, nebo ji nechat projít (za cenu umístění žetonu soupeře) a sám zahrát jinam.
Hra může skončit pouze ve fázi kontroly vítězství, a to vítězstvím babičky, pokud se jí podaří v chaloupce zatopit a uvařit vnoučatům večeři: umístit po 2 svých žetonech do částí chaloupky s oknem a s dveřmi a 3 žetony do části s kamny, kde ale nesmí zároveň být žádný žeton průvanu. Zlý duch pak může zvítězit buď tím, že vyvolá opravdu nepříjemný průvan (tedy umístí po 2 svých žetonech jak k oknu, tak ke dveřím) nebo tím, že babičku utahá (tzn. že babička nevyhraje, dokud nedojde balíček karet).
Autor: Kew
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Paláce Carrary
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 9 hodin