Přemyslovci - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 40 min (reálná data)
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: vzdělávací
Čeština: undefined
Vydavatelé: Dino Toys
Autoři: Karolína Václavíková
Rok vydání: 2020
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Vydejte se na spirálu času do přemyslovské doby. Kdo přes všechna úskalí jako první dojde do jejího středu, stane se  vítězem.

Cílem hry Přemyslovci je projít od hory Říp po spirále času obdobím Přemyslovců do středu spirály, který stráží český dvouocasý lev a jako první dosáhnout na drahokam na jeho koruně.


Příprava hry:

Rozložte herní plán a poblíž nachystejte žetony peněz. Vedle položte balíček zamíchaných karet s otázkami a balíček s 12 osobnostmi (vždy rubem vzhůru). Každý hráč si vybere jednu figurku a položí na startovní políčko na hoře Říp.


Průběh hry:

Hru začíná nejmladší hráč. Hodí kostkou a posune se o počet hozených bodů na kostce. Směr cesty je od okraje spirály do středu. Spirála je rozdělena do čtyř barev, které symbolizují čtyři různá platidla, která se v období Přemyslovců používala. Cesta je tvořena různými políčky, jejichž funkce hráči plní, když se na ně dostanou svým tahem:

  • Prázdné pole (shodné s barvou období): Nic se neděje. Ve hře pokračuje další hráč, který je na řadě.
  • Políčko s otazníkem: Spoluhráč vezme kartičku s otázkou vztahující se k osobnostem, událostem i zajímavostem období Přemyslovců a přečte ji nahlas i s možnými odpověďmi. Pokud hráč odpoví správně, získává peníz.
  • Skořicové pole (město): Buď hráč získá peníz, pokud na políčku leží. Nebo peníz zaplatí, pokud je políčko prázdné. Když žádné peníze nemá, jedno kolo nehraje.
  • Tmavě modré pole (klášter): Hráč jedno kolo sice nehraje, ale zato může získat až dvě mince, když postupně správně odpoví na dvě otázky.
  • Červený kříž (nemoc): Hráč jedno kolo nehraje, aby se uzdravil, pokud nemá kartu sv. Zdislavy, nebo ho nezachrání spoluhráč.
  • Zkřížené meče (nájezd): Když na toto pole hráč vstoupí, hází kostkou ještě jednou, ale místo dopředu se posune o příslušný počet políček dozadu.
  • Barevné pole s šipkou směřující do středu (zkratka): Hráč se může po spirále posunout ve směru šipky vpřed. Je to jeho volba, je třeba uvážit, zda má platidlo z příslušného období.
  • Červené pole se šipkou směřující ven (propad): Ať chce nebo nechce, hráč se musí posunout zpět ve směru šipky po spirále času a znovu se postupně probojovávat vpřed.
  • Pole s vykřičníkem a letopočtem (významná historická událost): Pokud hráč správně pojmenuje historickou událost související s uvedeným datem, hází kostkou ještě jednou a postupuje o příslušný počet bodů vpřed.
  • Hnědé (osobnost): Hráče čeká setkání s jednou z osobností období Přemyslovců. Jsou to osobnosti významné a díky nim hráč může ovlivňovat jednak svůj pohyb na spirále, ale také své spoluhráče. Jakmile na toto pole vstoupí, vezme si vrchní kartu z balíčku s osobnostmi. Každá osobnost má svou funkci, kterou může a nemusí využít.


Konec hry:

Hra končí, jakmile první hráč dosáhne přesným hodem nebo nákupem poliček drahokamu na české koruně!

Autor: Barnyddd

Vybíráme z Bazaru

MTG Challenger deck 2019
MTG Challenger deck 2019
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas