Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Dávnověk |
Herní kategorie: | ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Friedemann Friese |
Rok vydání: | 2011 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Hra Pravěk (nebo také První jiskry dle originálu The First Sparks) vznikla k příležitosti 10. výročí vydání populární hry Vysoké napětí. Z této hry Pravěk také čerpá určité mechanismy, ale časově je zasazen do doby kamenné, tedy ještě hodně dlouho před objevem elektřiny.
Každý hráč je náčelníkem svého klanu a je zodpovědný za jeho blahobyt. Klan se snaží zlepšovat své lovecké dovednosti a získávat cenné zbraně jako luky a oštěpy potřebné k lovu mamutů a medvědů. Bojácnější členové klanu mohou sbírat lesní plody, pěstovat obilí či lovit ryby v říčce. Pokud nashromáždí dostatek jídla, může se klan rozšířit o nové členy. Klany se také snaží uskutečňovat nové objevy, aby mohly používat oheň, ovládat řeč či zlepšit svou inteligenci a tím zvýšily svou šanci na přežití.
Cílem hry je získat co nejvíce členů klanu.
Příprava hry
Průběh hry
Nejdříve se začne umísťovacím kolem, kdy si každý hráč zdarma položí 1 člena klanu na libovolné loviště. Za jídlo si může hráč ještě položit 2. člena klanu, ale nemusí. Následující kola se skládjí ze 4 fází:
1. Nákup nové technologie / odhození zkaženého jídla
Na rozdíl od Vysokého napětí zde nejde o dražbu s navyšováním ceny za určitou kartu. Nákup probíhá tak, že první hráč zvolí kartu technologie a ostatní hráči se dle pořadí (odzadu) rozhodují pro nákup, platí se jídlem. Pokud žádný z hráčů zvolenou technologii nechce, musí ji koupit navrhující hráč. Lze i pasovat a nákupu se neúčastnit.
2. Lov / nakrmení klanu
Hráči získávají jídlo ze svých lovišť za pomoci svých nástrojů a zbraní. Na konci fáze musí své členy klanu nakrmit.
3. Šíření klanu
Klan se může šířit na sousední políčka lovišť, platí se jídlem dle obsazenosti loviště a pokud je třeba přecházet hory, cena se ještě zvyšuje.
4. Byrokracie
V této fázi se určí herní pořadí, doplňují zásoby jídla a obnovuje trh s technologiemi.
Konec hry
Hra končí, jakmile jeden z hráčů umístí na herní plán 13. člena. Ostatní hráči dokončí tuto fázi hry. V případě shody rozhoduje množství jídla.
Autor: Elis
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Primal: The Awakening – Chronicles of Mount Havoc
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 3 dny