Pirátské výpravy

xxxxxxxxoo hodnoceno 6x (Seznam vlastníků)

Pirátské výpravy - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 45 min (reálná data)
Herní svět: Piráti
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
REXhry - logo
Autoři: Benno Thönelt
Rok vydání: 2023
Dostupnost: 15 obchodů (cca 1319–1399 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Teď mě dobře poslouchejte, vy nanicovaté suchozemské krysy! Poradím vám, jak to udělat, aby vám brzo podpalubí přetékalo kořistí! A taky aby vás to nesfouklo z paluby při prvním pořádném závanu větru.
Tak si koukejte utáhnout opasek, vypulírovat dřevěnou nohu, přičísnout peří papouchovi a jdeme na to!

z pravidel hry

Ve hře Pirátské výpravy se hráči stávají kapitány své pirátské lodi a připravují a poté podnikají výpravy za pokladem; při nich se však musejí vypořádat s různými nástrahami. Zatímco se jeden z hráčů připravuje na svoji výpravu, ostatní hráči sedí v knajpě a sázejí na její úspěch či neúspěch. Hráč potom během své výpravy získává odměny uvedené na kartách, které se mu podaří vyřešit. Hráč, který postupně nashromáždí největší poklad (dublony, safíry, rubíny), se stane vítězem hry.

Přehled komponent a příprava hry:

Hráči rozloží herní plán; ten je rozdělený na dva pásy, každý tvořený sedmi pozicemi. Horní představuje sedm moří, jimiž se hráči plaví se svými loděmi: začínají zcela vlevo a v případě úspěšné výpravy se mohou posunout dále doprava. Dolní pás potom představuje aktuální výpravu: umisťují se do něj karty, jež hráč musí během výpravy (tj. během svého tahu) vyřešit. Karet je ve hře několik druhů: karty dobrodružství hráči zamíchají a umístí nalevo od plánu; karty ostrovů pokladů hráči roztřídí podle úrovní a určitý počet od každé (dle počtu hráčů) připraví na příslušná místa nad herním plánem; karty krakena hráči připraví napravo od něj. Posledním typem jsou karty nezdaru, jichž hráči vyberou nejméně sedm a které umístí na příslušné místo pod herním plánem; mohou si přitom nakombinovat karty tří různých úrovní obtížnosti. Nakonec připraví zásobu dublonů, drahokamů a kostek; ty jsou ve hře tří druhů ‒ bílé, které na sobě mají jednu nebo žádnou lebku (tj. zásah), dále červené (0‒2 lebky) a černé (1‒3 lebky).
Každý hráč si vezme pět bílých kostek, dvě karty dobrodružství, loď a minci pro štěstí ve své barvě a tři dublony.

Průběh hry:

Hráči se střídají v tazích, z nichž v každém se jeden z hráčů vydá na pirátskou výpravu. Tu představuje určitý počet karet dobrodružství (jejich počet se odvíjí od pozice hráčovy lodě v horním pásu) a jedna karta ostrova pokladů; tyto karty mají na sobě uvedeno, kolik lebek na kostkách musejí hráči hodit pro jejich odstranění. Do hry může přijít též karta krakena, která vyvolává efekt buďto při jejím odhalení, nebo ve chvíli, kdy k ní hráč dopluje. 
Každý tah může tvořit celkem až 8 fází:

  1. Hráč si může zakoupit 1‒3 vrchní karty z balíčku karet dobrodružství a vzít si je na ruku (ty lze využít v 6. fázi tahu).
  2. Hráč postupně zleva vykládá lícem vzhůru jednu či více karet dobrodružství a nakonec lícem dolů jednu kartu ostrova pokladů; ta se musí nacházet pod polem, nad nímž se nachází hráčova loď, nebo na některém z polí dále vpravo.
  3. Pokud bylo v předchozí fázi vyloženo alespoň pět karet, hráč umístí na jednu z nich lícem dolů vrchní kartu krakena.
  4. Ostatní hráči musejí pomocí své mince pro štěstí vsadit na úspěch či nezdar výpravy hráče na tahu.
  5. Přišla-li do hry karta krakena, hráč na tahu ji odhalí, a je-li na ní uvedený okamžitý efekt, vyhodnotí jej.
  6. Hráč hodí svými kostkami (případně je mohou jednu odložit a ostatní přehodit) a ty, na nichž je alespoň jedna lebka postupně přiřazují k jednotlivým kartám; rovněž mohou zahrávat karty dobrodružství na ruce a využívat jejich efekty. Za každou úspěšně vyřešenou kartu (dobrodružství i ostrova pokladů) hráč získá odměnu uvedenou na kartě, popř. na příslušném místě herního plánu. Avšak v případě, že hráč alespoň k jedné kartě nepřiřadí dostatečný počet úspěchů, celá výprava končí neúspěchem: hráč si vezme kartu nezdaru a vyhodnotí její efekt.
  7. Na základě (ne)úspěchu výpravy se vyhodnotí uzavřené sázky: úspěšní sázející (a rovněž hráč vracející se z úspěšné výpravy) získají po dublonu, neúspěšní o něj přicházejí.
  8. Hráč může vyměnit libovolný počet svých kostek za silnější, vždy však dvě bílé za jednu červenou nebo dvě červené za jednu černou.

Konec hry:

Konec hry je spuštěn poté, co loď některého z hráčů vpluje do posledního, sedmého moře. Na konci hry získají po jednom bodu za získané dublony, po pěti za safíry a po deseti za rubíny a hráč, který získal nejvíce bodů, se stane vítězem.

Autor: Ondřej Podavka

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Thunderbolt Apache Leader
Thunderbolt Apache Leader
Akt. cena: 2500 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas