Pax Pamir (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 217x (Seznam vlastníků)

Pax Pamir (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Novověk
Herní kategorie: strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
Spielworxx
Wehrlegig Games
YOKA Games
Autoři: Cole Wehrle
Rok vydání: 2019
Dostupnost: 12 obchodů (cca 1949–2069 CZK)
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

omezení počtu komponent

hráč má dle zahrané karty umístit dvě armády do Persie, všechny jemu loajální kvádry jsou již na mapě... v Persii dvě armády již má a z jiných území nechce stahovat, je tato akce povinná, nebo stačí pouze zvednout armádu z Persie a umístit ji opět do Persie a zopakovat to?

Ivo
https://www.facebook.com/sterngame
9.11.2020 14:39:13

Řekl bych, že ano.
Vyplývá mi to tak z pravidla "Omezení počtu komponent" (str. 8), které neurčuje, že by musela být jednotka přesunuta odjinud. Podle mě by dokonce stačilo mít v Persii jednu armádu, která by byla takto "umístěna" dvakrát za sebou, protože podle pravidla "Zahrání karty" (str. 11, "Po zahrání karty vyhodnoťte symboly účinku znázorněné po pravé straně karty v pořadí odshora dolů.") se vyhodnocují jednotlivé symboly účinku postupně.

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB

9.11.2020 15:12:17

je to povinné
Je treba fyzicky presunúť nejaký kváder a spraviť z neho novú armádu. Takže ak v Perzii už 2 armády sú, musia tam byť po zahraní karty 4.

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

9.11.2020 17:04:22

Cardinalle
Můžu se zeptat z čeho vycházíš? V pravidlech je jen omezení,že se nesmí použít komponenty zahrané ve stejném tahu. Na BGG jsem taky nic nenašel,ale důkladně jsem nehledal :+). Přehlídl jsem něco?

9.11.2020 19:51:01

limit komponent
Iwen: v tebou uvedeném případě (kdy dva kvádry armád v Persii už z minulých tahů máš a dvě armády tam podle právě zahrané akce dvora máš umístit) by dle mého chápání pravidel mělo fungovat to, že ty dva stávající kvádry armád postupně odstraníš a znovu nasadíš jako dvě nové armády.

Cardinalle: pravidla neříkají, že komponenty nesmíš brát z místa, kam je máš umístit – mám proto za to, že v iwenem uváděném případě by mělo být možné odstranit dvě armády z Persie a nasadit je tam obratem znova. Pravidla výslovně zakazují použít tímto způsobem takovou komponentu, kterou jsi umístil v tomto tahu. Pokud jsou tedy dvě armády v Persii z minulých kol, nevidím v pravidlech zákaz pro jejich odebrání a opětovného nasazení tamtéž.

Kew: tebou uváděný příklad (dle kterého by mělo stačit mít jedinou armádu a tu postupně – tj. v iwenem nastíněném případě tedy dvakrát – odstranit a znovu nasadit) je v rozporu s pravidlem o počtu komponent, konkrétně s tou částí, která říká, že nesmíš umístit komponenty umístěné v rámci právě probíhajícího tahu. Jednou bys tedy takto armádu odstranit a znovu umístit mohl, podruhé ale už ne, protože jsi tuto nově umístěnou armádu umístil v tomto tahu. Pro nasazení druhé armády bys tedy měl mít povinnost použít jiný kvádr. To, že se symboly účinku vyhodnocují postupně, na věci nic nemění – pořád jde o komponenty umístěné v rámci daného tahu (a tudíž platí zákaz jejich použití k umístění).


EDIT: drobná oprava (sjednocení) terminologie (brát x umístit a kolo x tah).

9.11.2020 23:58:16 | Upraveno autorem (porovnej)

hra> Naprosto přesně popsáno jak to chápu i já. - Bastacka

ok> díky, tohle dává určitě smysl dle pravidel (nikoliv příběhově - posílíme armádu tím, že nadskočí na místě :-) ) budeme to takhle hrát, dokud autor neřekne jinak, taky je možné, že se tahle situace již nikdy nezopakuje... - iwen

Hawkie> Máš samozřejmě pravdu, na to s tím omezením komponent jsem zapomněl, takže takto by to nešlo :) - Kew

iwen - smysl příběhově> Taky mám rád, když herní mechaniky dávají smysl "příběhově" :). V tomto případě si akci odebrání a opětovného nasazení armády do téže lokality vysvětluji tak, že prostě došlo k reorganizaci anebo úplnému rozpuštění té původní jednotky a ke zformování zcela nové (částečně např. i z příslušníků původní jednotky). Trochu větší příběhově-výkladový problém je se změnou kvádru z cesty na armádu :), ale i tady se to vyložit dá - kvádr cesty nechápu jen jako neživý kus cesty, ale jako komplexní aparát, včetně lidí, kteří se o cestu a související administrativu starají. Když je toho zapotřebí, hráč tyhle lidi zrekrutuje do armády či naopak... :) - Hawkie

Components Limits
Tak som naozaj prešiel BGG, ani tam sa na tom nezhodujú, takže asi je to OK - zdvihnúť a položiť naspäť. Nedáva to zmysel vzhľadom na okamžité akcie na karte, ktorých efekt je povinný, ale asi je to OK.

Cole (autor) sa zatiaľ k tomuto ešte nevyjadril.

BTW - ja som to niekde videl, ale neviem nájsť, kde. Je možné, že to bolo na HC gameplay videu priamo s Coleom, kde to spomínal, ale nejdem teraz pozerať celý gameplay kvôli tomu. :)

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

10.11.2020 09:31:32 | Upraveno autorem (porovnej)

smysl> Proč myslíš, že to nedává smysl? Okamžité akce přece provedeš - kvádr odstraníš a zase nasadíš. Ano, souhlasím, že když to uděláš na stejném místě, působí to trochu divně :) (formálně ke změně došlo, materiálně ne), ale pravidlům to odpovídá a dá se to vysvětlit (myslím) i příběhově (viz post výše a komentáře k němu).
Určitý dopad to má i na hru - díky znovunasazení takového kvádru ztrácíš možnost jej v daném tahu opětovně nasadit jinde, viz má výhrada k příkladu uváděném Kewem. - Hawkie

Vybíráme z Bazaru

Stromová společnost
Stromová společnost
Akt. cena: 320 Kč
Končí za: 14 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas