Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Novověk |
Herní kategorie: | strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Fox in the Box Spielworxx Wehrlegig Games YOKA Games |
Autoři: | Cole Wehrle |
Rok vydání: | 2019 |
Dostupnost: | 12 obchodů (cca 1949–2069 CZK) |
Sdílej: |
omezení počtu komponent
hráč má dle zahrané karty umístit dvě armády do Persie, všechny jemu loajální kvádry jsou již na mapě... v Persii dvě armády již má a z jiných území nechce stahovat, je tato akce povinná, nebo stačí pouze zvednout armádu z Persie a umístit ji opět do Persie a zopakovat to?Řekl bych, že ano.
Vyplývá mi to tak z pravidla "Omezení počtu komponent" (str. 8), které neurčuje, že by musela být jednotka přesunuta odjinud. Podle mě by dokonce stačilo mít v Persii jednu armádu, která by byla takto "umístěna" dvakrát za sebou, protože podle pravidla "Zahrání karty" (str. 11, "Po zahrání karty vyhodnoťte symboly účinku znázorněné po pravé straně karty v pořadí odshora dolů.") se vyhodnocují jednotlivé symboly účinku postupně.
--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB
je to povinné
Je treba fyzicky presunúť nejaký kváder a spraviť z neho novú armádu. Takže ak v Perzii už 2 armády sú, musia tam byť po zahraní karty 4.
----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry
Cardinalle
Můžu se zeptat z čeho vycházíš? V pravidlech je jen omezení,že se nesmí použít komponenty zahrané ve stejném tahu. Na BGG jsem taky nic nenašel,ale důkladně jsem nehledal :+). Přehlídl jsem něco?
limit komponent
Iwen: v tebou uvedeném případě (kdy dva kvádry armád v Persii už z minulých tahů máš a dvě armády tam podle právě zahrané akce dvora máš umístit) by dle mého chápání pravidel mělo fungovat to, že ty dva stávající kvádry armád postupně odstraníš a znovu nasadíš jako dvě nové armády.
Cardinalle: pravidla neříkají, že komponenty nesmíš brát z místa, kam je máš umístit – mám proto za to, že v iwenem uváděném případě by mělo být možné odstranit dvě armády z Persie a nasadit je tam obratem znova. Pravidla výslovně zakazují použít tímto způsobem takovou komponentu, kterou jsi umístil v tomto tahu. Pokud jsou tedy dvě armády v Persii z minulých kol, nevidím v pravidlech zákaz pro jejich odebrání a opětovného nasazení tamtéž.
Kew: tebou uváděný příklad (dle kterého by mělo stačit mít jedinou armádu a tu postupně – tj. v iwenem nastíněném případě tedy dvakrát – odstranit a znovu nasadit) je v rozporu s pravidlem o počtu komponent, konkrétně s tou částí, která říká, že nesmíš umístit komponenty umístěné v rámci právě probíhajícího tahu. Jednou bys tedy takto armádu odstranit a znovu umístit mohl, podruhé ale už ne, protože jsi tuto nově umístěnou armádu umístil v tomto tahu. Pro nasazení druhé armády bys tedy měl mít povinnost použít jiný kvádr. To, že se symboly účinku vyhodnocují postupně, na věci nic nemění – pořád jde o komponenty umístěné v rámci daného tahu (a tudíž platí zákaz jejich použití k umístění).
EDIT: drobná oprava (sjednocení) terminologie (brát x umístit a kolo x tah).
hra> Naprosto přesně popsáno jak to chápu i já. - Bastacka
ok> díky, tohle dává určitě smysl dle pravidel (nikoliv příběhově - posílíme armádu tím, že nadskočí na místě :-) ) budeme to takhle hrát, dokud autor neřekne jinak, taky je možné, že se tahle situace již nikdy nezopakuje... - iwen
Hawkie> Máš samozřejmě pravdu, na to s tím omezením komponent jsem zapomněl, takže takto by to nešlo :) - Kew
iwen - smysl příběhově> Taky mám rád, když herní mechaniky dávají smysl "příběhově" :). V tomto případě si akci odebrání a opětovného nasazení armády do téže lokality vysvětluji tak, že prostě došlo k reorganizaci anebo úplnému rozpuštění té původní jednotky a ke zformování zcela nové (částečně např. i z příslušníků původní jednotky). Trochu větší příběhově-výkladový problém je se změnou kvádru z cesty na armádu :), ale i tady se to vyložit dá - kvádr cesty nechápu jen jako neživý kus cesty, ale jako komplexní aparát, včetně lidí, kteří se o cestu a související administrativu starají. Když je toho zapotřebí, hráč tyhle lidi zrekrutuje do armády či naopak... :) - Hawkie
Components Limits
Tak som naozaj prešiel BGG, ani tam sa na tom nezhodujú, takže asi je to OK - zdvihnúť a položiť naspäť. Nedáva to zmysel vzhľadom na okamžité akcie na karte, ktorých efekt je povinný, ale asi je to OK.
Cole (autor) sa zatiaľ k tomuto ešte nevyjadril.
BTW - ja som to niekde videl, ale neviem nájsť, kde. Je možné, že to bolo na HC gameplay videu priamo s Coleom, kde to spomínal, ale nejdem teraz pozerať celý gameplay kvôli tomu. :)
----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry
smysl> Proč myslíš, že to nedává smysl? Okamžité akce přece provedeš - kvádr odstraníš a zase nasadíš. Ano, souhlasím, že když to uděláš na stejném místě, působí to trochu divně :) (formálně ke změně došlo, materiálně ne), ale pravidlům to odpovídá a dá se to vysvětlit (myslím) i příběhově (viz post výše a komentáře k němu).
Určitý dopad to má i na hru - díky znovunasazení takového kvádru ztrácíš možnost jej v daném tahu opětovně nasadit jinde, viz má výhrada k příkladu uváděném Kewem. - Hawkie
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Stromová společnost
Akt. cena: 320 Kč
Končí za: 14 hodin