Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Grace Holdinghaus Nathan I Hajek |
Rok vydání: | 2019 |
Dostupnost: | 12 obchodů (cca 2473–2599 CZK) |
Sdílej: |
Limit strachu a zranění
Ahoj všichni.Nad limit
My to hrajeme až při té kartě nad limit.
David Lister
Je to ve chvíli, kdy máš stejně či více karet než je limit, takže si vezmeš a případně vyhodnotíš tu pátou a pokud máš poté 5 či více karet tak musíš řešit poslední vzdor
Citace pravidel> Ona je ta formulace v pravidlech docela dost nešťastná. Když jsem to četl, tak jsme si říkal, že tady se překladatel zase jednou vytáhl, ale ve skutečnosti je ten překlad prakticky doslovný, takže už v originále to za moc nestálo.
Citace: Pokud hrdina utrpí zranění nebo strach v případě,
že už má počet zranění (lícových nebo rubových)
stejný nebo vyšší než je jeho limit zranění, musí provést poslední vzdor.
Pokud to vezmu přesně podle této formulky a obrátím to naopak, tak poslední vzdor dělám až v okamžiku, kdy jsme obdržel další zranění v situaci, kdy už předtím jsem měl dosažený limit (nebo dokonce překročený - pravda tohle by už mohlo nastat složiteji, ale teoreticky by to šlo)
Zároveň stejná část pravidel při vysvětlování provedení vzdoru jasně uvádí:
citace: Pak stiskne svou podobiznu hrdiny a limit (zranění nebo strachu), který překročil...
...Pokud hrdina překročí oba limity...
Takže docela jasně se mluví o překročení limitu strachu - pokud budu brát pojem Limit strachu jako výraz na kartě hrdiny, opět by sed to dalo chápat tak, že vzdor dělám až po překročení čísla, které je na kartě.
No a aby to neblo jednoduché, tak přehled pravidel na několika místech jasně uvádí, že vzdor se musí dělat už při dosažení limitu a ne překročení.
Přehled pravidel má sice přednost před základními pravidly, ale i v něm se vyskytují výše uvedené formulace, takže to nic neřeší.
No a jelikož to každý chápe jinak, každý to hraje jinak, tak asi budem dál volit variantu až po překročení - netvrdím, že je správná :-)
Prostě klasika FFG, a to jsme si mysle že po karetním Pánovi prstenů mne už nic nepřekvapí :-)
PS: kdyby to někoho zajímalo, tak oficiální anglické FAQ a doplnění pravidel k tomu ještě dodalo toto. V situaci, kdy máte provést poslední vzdor a zároveň máte počet lícových karet strachu nebo zranění rovný limitní hodnotě, tak testem nemůžete projít a musíte dát automaticky "neúspěch" a v dobrodružství končíte (ne v kampani). - David Lister
Podle ang. pravidel je to takto....> Ano, v českých pravidlech je to blbě popsané a také sme to pochopili tak, že poslední vzdor provádím až když dostanu další zranění po tom co mám už přesáhnuté limity. Což je jednodušší a navíc špatně.
Podle ang. pravidel se poslední vzdor provádní, vždy když strach/zranění >= limitu na kartě. Pokud mi nepřítel(nebo jakýkoliv jiný zdroj zranění/strachu) dává více zásahů najednou, první je všechny vyhodnotím, a až pak provádím poslední vzdor.
Jednoduše řečeno, nechám si udělit všechny zranění, kouknu jestli sem dosáhl nebo překročil nějaký limit, pokud ano, dělám ihned poslední vzdor.
Pokud tímto přesáhnu jak strach tak i zranění zároveň, tak provádím postupně poslední vzdor jak na zranění tak na strach (pořadí je na mě). Nikoliv, že hráč v dobrodružství končí, jak psal David. Takto je to alepoň v ang. pravidlech - Flekoun
Limit
Pokud je počet stejný nebo vyšší než je limit, tak je třeba řešit poslední vzdor...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Svět divů: Válka nebo mír
Akt. cena: 210 Kč
Končí za: 15 hodin