Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Grace Holdinghaus Nathan I Hajek |
Rok vydání: | 2019 |
Dostupnost: | 12 obchodů (cca 2473–2599 CZK) |
Sdílej: |
Dotazy k nastálým situacím - upřesnění
během hraní jsme narazili na několik nejasností, postupně si je sepisuju a pak je sem ještě doplním, ale aktuálně by mě zajímali tyto odpovědi:situace
zatím jenom odpovím na některé:
5)modifikátor smrtící musí mí u sebe zbraň nebo nějaký doplněk. Případně karta schopnosti u lovce či když jsi na políčku ohniště. Jinak není možno tento modifikátor zístak.
6) odpočinek můžeš pouze provést pomocí karty na které je to napsané.
10) získané slabosti během kampaně ti zůstavají
12) Ten Aragornům efekt je jenom ve fázi kdy se dělají výzvědy nebo máš na mysli něco jiného?
slabosti jinak> 5) + 6) je mi jasné
10) se mě zdá jako blbost, proč mě tedy nezůstane i nabraná inspirace do dalšího dobrodružství? Podle mě se všechny slabosti z balíčku až na 1, během dobrodružství mají vyhazovat
v AJ verzi pravidel - campaign rules:
After each Adventure
After each adventure, each hero discards all of their tokens and their damage, fear, and boon cards. Then, they return their weakness cards to the supply and return all other skill cards to their skill deck.
12) ano, přesně to - začátek tahu, všichni udělají "výzvědy 2" a Aragorn (+ sousedící spojenec) mohou udělat "výzvědy 3" - PetrR
....
12) ano, přesně to - začátek tahu, všichni udělají "výzvědy 2" a Aragorn (+ sousedící spojenec) mohou udělat "výzvědy 3"
tak ono to není tak silný, stále si připravíš jenom jednu kartu, ale máš větší výběr. Místo ze dvou si vybíráš ze tří.
10) slabosti vidíš, popravdě já potom nikdy ani nepátral páč mě to netrápilo :D
13 + 14
ještě 2 situace:
13) karta má na sobě doprovodný text (lze využít po přesunu k nepříteli) + klíčové slovo stojící samostatně mimo text vlastní karty o kousek níže "Stráž" - mohu využít pouze efektu stráž, aniž bych splnil to "po přesunu k nepříteli", nebo se to vždy musí splnit úplně celé?
14) poslední vzdor - nabral jsem více karet strachu, než kolik mám limit - nepřítel mě jediným úderem dal 4 zranění a 2 strachy, zranění mě donutilo nabrat další strach (efekt otočení rubové karty) a díky poslednímu vzdoru na strech jsem ohdhodil všechny nabrané strachy a do aplikace se to zaznamenalo jako ikonka lebky - co to znamená? příští "poslední vzdor" už nebude možný? nebo se to vyresetuje do další kampaně?
Upřesnění
Zkusím to nyní zrekapitulovat za sebe.
1) Jestli si to dobře vybavuji, máš díky této kartě výhody možnost pozměnit výsledek jakéhokoliv testu. Karta Odhodlaný ti totiž umožňuje z testu vyřadit tebou vybrané karty a tyto nahradit jinými, nově vytaženými z balíčku.
Kupř. děláš test, na jehož základě vytáhneš ze svého balíčku celkem čtyři karty. Na základě karty výhody Odhodlaný můžeš jednu, dvě, tři nebo všechny čtyři karty okamžitě zahodit a na to konto si následně vytáhnout jiné karty. Ale samozřejmě jenom tolik karet, kolik si předtím zahodil :)
2) Legolas střílí lukem do sousedící oblasti. Pokud jeho cíl nemá střelecký útok, nemůže na Legolase zpátky zaútočit. A co hlavně, nemůže zaútočit ani na nikoho jiného, protože každý nepřítel takto reaguje jen a pouze na útočícího hrdinu!
3) Viz předchozí bod 2.
4) Mám za to, že po zabití Gulgotara provádí povinný test na hbitost hrdina, který má Gulgotara na svědomí. A je zcela nepodstatné, zdali je na stejném mapovém dílku či nikoliv.
5) Modifikátor smrtící je přiřazen určitým typům zbraní, stejně jako další modifikátory (proražení, omráčení, atd.).
Pakliže zbraň, kde je u některého z jejích útoků nějaký takový modifikátor přímo uveden, nebo pokud máš nějakou speciální kartu ve svém balíčku dovedností, pak teprve lze s tím kterým modifikátorem při útoku počítat.
6) Odpočinek je dovednost, kterou nemusí mít na kartách nutně všichni. Prohlédni si karty jednotlivých povolání, aby sis udělal představu, v jaké míře je ve hře Odpočinek vlastně přítomen.
Zde ještě připomínám, že Odpočinek není akce a provádí se až na konci tahu každého hrdiny. Tedy za předpokladu, že má v rukou příslušnou kartu! A pakliže máš dojem, že Aragorn jako kapitán žádnou kartu podobného ražení skutečně nemá (netuším, nemám hru u sebe), můžeš Aragornovi v průběhu hry změnit povolání. A mixovat následně karty dvou různých povolání.
7) Záleží na textovém podání. Jestliže je nějaká další penalizace vázaná přímo na tvé "poškození" a ty se poškození vyhneš, pak se ničeho dalšího nezbavuješ.
Ale pokud je v textu řečeno, že nezávisle na tom, zdali dojde k "poškození", musíš ještě dále zahodit např. inspiraci nebo nějakou kartu z ruky, potom skutečně musíš přijít ještě o inspiraci nebo kartu. Pochopitelně zase jenom v případě, že něco z toho ještě máš.
Tady se standardně v textu objevuje něco na tenhle způsob: "Po útoku odhoď inspiraci".
Čili se vůbec nerozlišuje, zdali byl útok úspěšný či nikolivěk!
8) Žádný limit na využití karet, co máš zrovna v ruce, není. Neboli můžeš je klidně vypotřebovat všechny najednou v jednom silnějším útoku, atp.
9) Pochodeň funguje způsobem, že automaticky "svítí" a hrdinové na stejném poli, jako nositel pochodně, nemusí dělat test v temnotě.
Ten tebou zmiňovaný "pytlík" se spotřebuje jenom v případě, že se pochodeň využije při útoku. Pro tento okamžik využíváš modifikátory, co jsou v textu u pochodně uvedené.
V momentě, kdy na kartě pochodeň už není žádný "pytlík", je vypotřebovaná, nelze ji jakkoliv použít a hlavně už dále nesvítí.
10) Je to tak, po každém dobrodružství se získané slabosti z balíčku odhazují, zůstává tam vždy jen a pouze jedna slabost...
Nicméně můžeš si to udělat náročnější (house rules) a všechny slabosti v balíčku ponechávat až do úplného konce kampaně:)
11) Efekt karty Stráž se dá většinou využít jenom tehdy, pokud je veden útok na spoluhráče, či dalšího hrdinu, který stojí na stejném mapovém dílku jako ten, mající v ruce zmiňovanou kartu Stráž.
12) Výzvědy u Aragorna máš správně. Na začátku fáze zotavení si v rámci výzvěd on a všichni blízcí hrdinové vytáhnou o jednu kartu navíc.
Inu každý hrdina má prostě nějakou svou silnou stránku.
13) Obvykle si u karet můžeš vybrat. Buď doprovodný text a nebo nějakou tučně vytištěnou schopnost dole na kartě, jako je tebou zmiňovaná Stráž. Ovšem v některých speciálních případech je to provázané...
14) Ikona lebky (a čísla) u posledního vzdoru zaznamenává, že v tomhle dobrodružství již tento hrdina poslední vzdor absolvoval. A pokud by se u něj poslední vzdor v rámci daného dobrodružství opakoval, měl by před sebou o 1 hodnotu náročnější test. Uvedené se přitom dále stupňuje.
P.S. Platí to jenom pro dané dobrodružství, po jeho skončení a před započetím dalšího dobrodružství se to celé resetuje.
mart >
díky, už je mě ta 1) jasná
2)+3) také dává smysl, vrací pouze tomu, kdo útočil
4)aha, on ale flavor text říká, že u něj stojíš a že se po tobě Gulgotar ožene dýkou, na kterou provádíš právě ten test hbitosti - u Legolase to se 4 hbitosti vyšlo bez zranění, ale i tak mě nutnost tohoto testu zaskočila - kdybych ho dorazil já s Aragornem, zabil by mě tou ukrytou dýkou, protože mám jen 2 hbitosti celkem, to není moc domyšlené
5) už jsem viděl nové karty, je to tam napsané, chápu
6) aha aha, už jsem to namixoval s obráncem a ten skutečně v pokročilejších kartách Odpočinek má, takže už se dokážu léčit
---------------------------------------------------------------
použití karet - karta "Plán bitvy" - když se přesuneš do oblasti s nepřítelem, můžeš tuto dovednost odhodit, abyste vy a každý blízký hrdina provedli "výzvědy 3" každý hrdina, který tímto způsobem připravý dovednost se slovem taktika, získá 1 inspiraci.
"STRÁŽ 2"
- mohu z této karty použít pouze to "STRÁŽ 2", protože toho klíčové slovo obsahuje?
-----------------------------------------------------------------
7) aha, to jsme hrál špatně - text "Po útoku odhoď ..." jsem si vykládal tak, že se to stalo jen, pokud mě útok zasáhl, nikoliv i když jsem se všem zraněním a strachu vyhnul, pro příště to udělám už správně
9) tak to jsem netušil, že pochodeň svítí pořád, já ji použil proti testu temnoty jen jednou a pak už jsem normálně za temnotu inkasoval strachy, protože jsem ji spotřeboval - chyba
11)já jsem z aktivace karet s těmi klíčovými slovy pořád zmatenej, uvedu konkrétní karty:
Připravená obrana - taktika - když provádíš test k odvrácení zranění nebo strachu, přidej jeden úspěch.
"STRÁŽ 2"
- mohu ten efekt stráže tedy využít kdykoliv, nebo ne?
-----------------------------
další případ: Thorongil - vědomost - před provedeném testu můžeš tuto dovednost odhodit, abys namísto toho provedl test moudrosti.
"SPRINT 1"
- mohu sprintovat o jedno pole dále i bez vyhodnocování testu moudrosti?
-----------------------------
další případ: Děsivé odhodlání - když ty, nebo jiný hrdina ve tvé oblasti provedete poslední vzdor, můžeš tuto dovednost odhodit pro přidání 1 úspěchu k test.
"STRÁŽ 2"
"ODPOČINEK 2"
- zde lze stráž a odpočinek použít jen po tom posledním vzdoru? Pokud ano tak ta stráž tomu utrpěnému zranění zabrání a na poslední vzdor díky tomu nemusí dojít - tohle "zanořování" do karet v návodu vůbec není popsané.
- lze použít stráž + odpočinek najednou, nebo je to buď a nebo?
-----------------------------
další případ: Pověst o vítězství - vědomost - když ty nebo blízký hrdina provádíte test moci, můžeš tuto dovednostodhodit pro přidání 1 úspěchu a provedení "VÝZVĚDY 1".
"ÚDER 2"
- jak toto? výzvědy získám pouze při tom testu, ale přidat si 2 poškození za "úder"mohu kdykoliv?
-----------------------------
13) viz výše konkrétní případy
- pokud je to provázané přímo, je to čitelné dobře, třeba karta Poutník - poté, co prozkoumáš mapový díl, ty nebo blízký hrdina můžete provést "VÝZVĚDY 1".
ale u těch ostatních karet si nejsem jistý...
14) aha, tak to je super, myslel jsem, že je to na úplně celou kampaň, tak v tom případě poslední vzdor v podstatě vůbec neznamená nic hrozného, 1 úspěch je na poprvé skoro zaručený, i ty dva na podruhé se docela dají - potom dává smysl, proč hrdinové mají tak nízký limit pro zranění i strach - 5 člověk udělá v jednom kole jak prd, když mu nepřítel flákne za 4 zranění najednou...
díky za vysvětlení.
Doplnění
4) Rozumím. Asi bych se přese všechno přikláněl k tomu, že test dělá bez ohledu na jeho postavení na mapě hrdina, který má za Gulgotara zářez na pažbě. Nicméně pokud není něco stoprocentně jasné a hlavně oficiálně potvrzené či naopak vyvrácené, je především na hráčích, jak danou záležitost pro sebe vyhodnotí.
Použití karet:
Vezmu tady pro příklad tebou citovanou kartu "Připravená obrana". Na kartě je přitom následující text:
- Když provádíš test k odvrácení zranění nebo strachu, přidej jeden úspěch.
- Stráž 2.
A co to pro tebe vlastně znamená? Buď využiješ text hovořící o bonusu při odvracení zranění nebo strachu. A nebo využiješ Stráž 2. Čili jedno nebo druhé, máš prostě na výběr ze dvou možností, zcela nezávislých na sobě, kde je to zcela na tobě a tvém rozhodnutí.
Na podobném principu fungují všechny tebou uvedené karty, i když u karty "Děsivé odhodlání" máš dokonce volbu hned ze tří různých možností. Buďto bonus pro poslední vzdor, nebo Stráž 2 a nebo Odpočinek 2.
14) V případě posledního vzdoru je mnohdy taktické jej cíleně podstoupit. Samozřejmě s tím, že je hrdina aspoň trochu nachystaný (minimálně způsobem, že má napoprvé aspoň jednu inspiraci), protože pak se "zadarmo" vyléčí.
Připravená obrana> A prosimtě jak je to s odhazováním karet tohoto typu (Připravená obrana, atd). V rychlém přehledu pravidel je napsáno, že při využití efektu karty s klíčovým slovem kartu odhazuju, ale odhazuju ji i v případě využití "vlastnosti", tedy v případně karty Připravená obrana efektu přidání jednoho úspěchu k odvrácení strachu/zranění? - rostiq36
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Duna Imperium
Akt. cena: 810 Kč
Končí za: 3 dny