Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Grace Holdinghaus Nathan I Hajek |
Rok vydání: | 2019 |
Dostupnost: | 12 obchodů (cca 2473–2599 CZK) |
Sdílej: |
Autor: Maxianimal | 2 hodiny 15 minut | 19.6.2019 | 3
Hra: Pán Prstenů: Putování po Středozemi
Hráči: Maxianimal a 2 neregistrovaní
Třetí scénář Pána Prstenů ve mne zasadil semínko pochybnosti, zda je tato hra vůbec dobrá, domyšlená a zábavná. Předchozí scénář jsme díky deus ex machina nezvládli, a Gulgotar, který vstal z mrtvých, nás s přehledem dorazil. Ok, řekli jsme si, jedeme dál.
Ke třetímu scénáři jsme tedy přistupovali s výrazným respektem, opatrností a jasnou vizí, že se nebudeme nikde přehnaně zdržovat a půjdeme po hlavní lince. Důvodem toho je, že časový limit je neúprosný. Já, jakožto Aragorn, jsem se přirozeně jal ošetřit zraněnou Númenorijku, jelikož jsem ze skupiny nejmoudřejší. Gimli, jako správný tank šel vpřed jakožto hlídka a Bilbo prohledával okolí. Jaké překvapení bylo, že k ošetření není potřeba moudrost, jak by se dalo čekat, ale obratnost (protože přece vyndavám šíp a nechci se při vyndavání sám zranit). Trvalo to dlouho, jelikož jsme neměli čas na to se vystřídat. Bilbo s Gimlim mezitím vyrazili pro černošípek, každý jiným směrem. Jelikož nám hraničářka řekla, že černošípek se dá najít v jeskyních, tak se Gimli vydal do nejbližší jeskyně. Tam jsme ztratili dva tahy, jelikož v té jeskyni nic nebylo. Mezitím se na mapě objevila spousta nepřátel a začlo přituhovat. Gimli a Aragorn bránili hraničářku a Bilbo, jakožto správný lupič, se potajmu proplazil mezi nepřáteli do další jeskyně a našel potřebnou bylinu. Následoval návrat k hraničářce.
Jaké překvapení nás čekalo, když jsme se dozvěděli, že ošetřit ji může pouze ten, kdo drží černošípek. Hra neumožňuje předání žetonu questového itemu mezi postavami na stejném poli. Nakonec se nám to, vcelku na poslední chvíli, povedlo, hraničářku jsme zachránili. utno říct, že okolo nás byla šílená spousta nepřátel a být jen o jeden tah později, pravděpodobně byachom to nedali. Přízrak, který měl 8 životů, 3 body magického štítu a jeden normální štít byl skoro neporazitelný, a to měl Gimli za pomoci všech našich schopností Čtyři útoky. Čtyři!
Když skončil scénář, smutně jsem koukal na kouty mapy, které jsme ěni neměli možnost prohledat, tudíž tam zbyly body průzkumu. Byla tam nějaká jeskynní komnata a další jeskyně. Na mapě zbyla spousta bodů k průzkumu. Neměli jsme vůbec možnost je prohledat, nemáme tedy žádnou tretku, žádný loot, nic. Hra je z důvodu časového omezení neúprosná a nutí hráče rushovat za cílem.
To mě na hře nejvíc zklamalo a během hry jsem vážně přemýšlel o tom, že hru ukončím a prodám. Moji souputníci jsou mnohem méně kritičtější, a tak tomu dám ještě šanci. Nicméně momentálně převládá zklamání nad nedomyšlenými mechanismy, zbytečou snahou hráče nutit k rychlému postupu a nemožností si mapu "projít". Je mi jasné, že nemůžeme projít vše, ale alespoň půlku bychom bez problémů měli být schopni projít. Jsem tedy zvědavý na přístí scénáře, protože tento byl neskutečně slabý.
Odehráno v: Lány (Okres: Rakovník)
Přesně
Jsi shrnul mé pocity z tohohle scénáře a ze hry, jak jsem se je snažil vyjádřit v Inkvizici. A s každým dalším scénářem to bylo horší a horší.
⚜⚜⚜
L'Inquisiteur des Jeux de plateau
Montjoie! Saint-Denis!
speedy
Ahoj,
Inkvizici jsem samozřejmě poslouchal a hrozně zarputile jsem chtěl nesouhlasit a namlouvat si, že to tak není, že mě to baví. A ve své podstatě baví, ale tyhle věci mě strašně odrazují. U prvního scénáře to nebylo tak vidět, u druhého jsem byl opatrný, ale třetí ve mě zanechal hodně negativní pocity. Uvidím, co v dalším, protože jinak je to vážně na prodání a pořízení MoM nebo Gloomhaven.
Porovnanie k Andoru
Ahoj,
ja tuto LoTR hru nepoznam moc, nehral som to. Ale porovnal by si to k Andoru? (Legends of Andor)... musis akokeby velmi premyslene pracovat z casom, ktory mas dostupny, a nemozes zabit vsetkych nepriatelov / preskumat celu mapu? Len tak ma to zaujima, lebo prave Andor mam velmi rad, aj kvoli tomuto aspektu, je to iny sposob hry, nesedi to kazdemu, ale nam s manzelkou Andor patri medzi najoblubenejsie hry. Alebo ta vyslovene hra naháňa nejakym real time mechanizmom?
Reakce Tibor12
Ahoj Tibor12,
bohužel jsem Andor nehrál. Není tam realtime omezení, je to o tom, že každé kolo se ti zvýší "Hrozba" o nějaký počet a scénář má např. maximální hrozbu 68. Takže když to dojde do konce, scénář neúspěšně končí. Problém je, že to:
A, Nedává příběhově smysl, je to porsotě jen uměle vytvořený mechanismus, aby hráče nutil rushovat za cílem
B, Je to hodně drakonické, protože za jedno kolo dostaneš např. 9 hrozby (při třech hráčích).
Výsledek toho je, že si tu mapu ani neužiješ, neprojdeš ji, neprozkoumáš ani čtvrtinu zajímavých míst. Andor to pravděpodobně má nějakým lepším způsobem zakomponované, normálně mi hry s časovým (tahovým) limitem nevadí (XCOM), ale tady je to jen k neprospěchu věci a zábavy.
Souhlas
Přesně pojmenované nedostatky.
SPOILER ALERT:
Lepší to nebude :-D
MoM nebo Gloomhaven
Je zajimave, ze mechanismus predani predmetu tu chybi, protoze treba v MoM je to jedna z moznych akci. A v Gloomhavenu te taky tlaci cas, protoze pocet kroku je urcen poctem karet v ruce (a karty postupem scenare mizi), ALE nezene te to drasticky jen za cilem scenare. Spis te to nuti trochu premyslet nad taktikou a vzajemnym doplnovanim se s cleny party. Za me by byl Gloomhaven jasnou volbou pri podobnem rozhodovani.
spoiler
jo, zmrtvýchvstání Gulgotara mě také docela překvapilo. Čím jiným, než ukazatelem života se má hráč řídit? Představím si to v reálu - vidíš borce jak hora, tak máš nějakou šanci odhadnout jak si proti němu budeš stát. Tady vidíš figurku stejnou jako už mnohokrát, nějaký povídaní jak skřet řve a kdesi cosi a jediné vodítko, které ti může reálně naznačit proti čemu stojíš tě takhle och*čije? NJN. Při prvním životě mi zabil trpaslíka, ale družina to zachránila, ejhle druhý život? S vypětím všech sil si s ním ještě poradili, ale třetí WTF?!?
černočípek
Nejvtipnější na tom bylo, že ten černošípek vlastně ani nebyl potřeba. Půl hry jsem se po něm pachtil někam do jeskyně na druhé straně plánu. A pak při samotném ošetřování dával každý žeton prostě úspěch navíc při testu. Takže když dal člověk inspiraci nebo nějak jinak přidal úspěch, tak to vyšlo nastejno s mnohem menší námahou.
Reakce Pelly
Hele, to mi chceš říct, že když ho porazíš podruhé, tak on vstane znovu??
Reakce JaraT
Jo, to předání předmětu tam není, ale asi si udělám house rules a půjde to, protože to prostě nedává smysl.
Gloomhaven plánujeme určitě. Tady jde o to, že to zkrátka nedává smysl a hrozně, ale hrozně tě to tlačí někam, kam nechceš.
Reake Varouch
No, to je další věc. Absolutně nechápu, jak bychom byli schopni sebrat těch černošípků víc, než jeden, protože jsme se nebyli (kvůli časovému limitu a počtu nepřátel na mapě) schopni prozkoumat skoro žádnou lokaci navíc.
černočípek
Pokud to je tak, že to, nedej bože, budu hrát ještě jednou, nevezmu ani jeden/jen jeden černošípek a prostě léčení provedu, tak je to tragický a trapný.
Dva
My sme sebrali 2, ale každý měla jiná postava. To, že si je ani nepředáme, nám jaksi nedošlo.
reakce Varouch - Dva
To je masakr a naprostý fail v game designu...
max
JJ. Chuťovka.
To Pelly
Tak to jsem rád, že nás vyrubal při druhém zmrtvýchvstání. Při třetím bych to hodil do krbu.
Oživování
Zase další bod, co jsem zmiňoval - věř, že to není poprvé, ani naposledy, co tam někdo ožívá.
A nejenom, že jsi Gulgotara musel zabíjet třikrát - po třetím zabití prostě zdrhnul, aby se objevil v jiném scénáři.
⚜⚜⚜
L'Inquisiteur des Jeux de plateau
Montjoie! Saint-Denis!
Opravdu je to tak těžké? Spoilery 2. a 3. scénář
Za nás musím říct, že nám to zas tak těžké, jak tady všichni píšou, nepřijde. Máme odehrané zhruba dvě třetiny kampaně a prohráli jsme pouze jeden scénář a jenom proto, že jsme místo toho posbírali všechny ostatní interakce a pak nás hra trochu převezla.
Co se týče černošípku, tak tam jsme bez velkých problémů posbírali 3 byliny a pobrali téměř všechny interakční tokeny až na jeden, protože jsme přecenili náročnost závěrečného úkolu a splnili ho o kolo dřív než bylo v plánu.
V druhém scénáři Gulgotar se oživuje 1x-2x podle počtu hráčů, takže nám se oživil 2x, ale i tak jsme ho porazily bez větších problémů a měli ještě půlku hrozby v rezervě.
Nás to celkem baví a těšíme se na konec a já přemýšlím napodruhé s jinou partou to zkusit v hard módu.
Re: Opravdu je to tak těžké?
Nemyslím si, že tu hru všichni považují za těžkou. Já například ne. :-)
Včera dohráno, poslední boj teda těžký byl.
Vtipná vsuvka
Finální boj. Na pokraji sil se snažíme snížit hrozbu. Aragorn vstupuje do jeskyně, kde vládne temnota. Interaguje s žetonem: "Před tebou se objevila mýtina jako stvořená k vystoupení."
V této vypjaté chvíli odložil Aragorn svůj meč, odkašlal si a zapěl píšeň, která mu vynesla inspiraci.
To Sinthoras
Absolutně nechápu, jak to hrajete...
Varouch
Černošípek potřeba byl, bez něj se totiž podle zadání o léčení nemůžeš ani pokoušet. Pokud si tedy nevezmeš ani jeden, nemůžeš úkol splnit. Pokud si i v tomto chcete hru ještě více zjednodušovat (někdo si dokonce černošípky předává, přestože hra předání čehokoli obecně neumožňuje - neodpovídá to ani dostupné škále tří typů akcí hrdiny), snad ani nemá smysl to dál hrát.
My jsme po druhém odehrání kampaně a zjištění, že variabilita je velmi malá, hru prodali. Za poslední roky je to pro nás největší herní zklamání.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Úlomky Nekonečna (Shards Of Infinity CZ)
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 6 dnů