Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–1 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | 1. světová válka |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Victory Point Games |
Autoři: | Darin A. Leviloff |
Rok vydání: | 2010 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
1914. Poté, co Mehmed V. vyhlásil válku mocnostem Dohody a přidal se k Německu, byly otevřeny fronty na Sinaji, v Mezopotámii a na Kavkaze. Turecké síly dosahují několika důležitých vítězství. Postupem času se ale situace stává kritická. Revoltují Arabové a přidávají se k britským jednotkám. Tažení proti Rusům na Kavkaze se mění v katastrofu. Britské válečné lodi ohrožují Bospor a Dardanely. Propuknul hladomor. Turecká vůle bojovat mizí, jako pára nad hrncem.
Hráč v solitérní (= pro 1 hráče) hře Ottoman Sunset představuje politické a vojenské vedení Osmanské říše situované v Konstantinopoli (Istanbulu). Snaží se zadržet armády Dohody a udržet morálku národa, aby nekapituloval. Protože se jedná o tzv. card driven game (hru řízenou kartami), výhra znamená "přežití" celého balíčku karet. Každá karta obsahuje krátký text popisující danou historickou událost, takže po zahrání více her bude hráč (i proti své vůli) expert na Turecko za První světové války.
Herní mapa zobrazuje Osmanskou říši ve chvíli vypuknutí 1. světové války. V centru je Konstantinopol, ke které se sbíhají políčka pěti front - Sinajské, Arabské, Mezopotámské, Kavkazské a Soluňské. Důležitý je dále ukazatel turecké národní vůle (-3 až +5), detail mapy Úžin (Bospor a Dardanely), a tři "off map" políčka přestavující západní frontu, východní frontu a válku na moři.
Balíček karet se rozdělí na první, druhou a třetí fázi války. Druhá a třetí fáze se dá stranou (kdy přijdou do hry určují některé karty z první fáze). Umístí se žetony intervenčních armád na Kavkazské, Sinajské a Mezopotámské frontě. Žeton turecké národní vůle se umístí doprostřed na nulu.
Každé kolo hry začíná otočením svrchní karty balíčku:
Čím blíže jsou nepřátelé ke Konstantinopoli, tím více důležitých měst a území zabírají a tím více klesá turecká národní vůle.
Hra je prohraná ve chvíli, kdy turecká národní vůle klesne na minimum, nebo když některá z nepřátelských armád vtáhne do Konstantinopole, nebo když tam připluje Britské loďstvo. Hra je vyhraná ve chvíli, kdy je zahraná poslední karta a žádná z výše uvedených událostí ještě nenastala. Poté se vypočítá stupeň porážky či vítězství.
Autor: Marabu
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Celestia
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 5 dnů