Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 9 let |
Herní doba: | 45 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Matagot REXhry |
Autoři: | Andrea Mainini |
Rok vydání: | 2013 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
„Náčelníku, na vedlejším lovišti se objevil nepřátelský kmen!“ „Vytáhněte oštěpy, zapřáhněte zvířata, jdeme na ně! Jsme silnější, větší, rychlejší. Darwin je na naší straně! (Přesněji – za pár tisíc let bude.)“
Ve hře Origin: Počátek lidstva se přeneseme v čase do úsvitu lidského druhu na černém kontinentě. Budeme se vyvijet, sílit, vyzkoumávat technologie a hlavně získávat body, aby náš kmen byl na konci tím nejmocnějším!
Příprava hry:
Na začátku hry se rozloží herní plán, symbolizující mírně stylyzovanou mapu světa, na něj se umístí žetony lovu a žetony úžin a na druhé, menší, herní desce (deska odměn) připraví karty cílů, karty trvalých efektů a akční karty. Pod každý typ karet se přiřadí tři žetony inovací (oštěpů), dalšími se naplní hnědé pole a zbylé žetony zůstávají bokem v zásobě. Krabice s dřevěnými figurkami zůstává na dosah všech hráčů, jen jedna figurka nejmenší velikosti, nejmenší tloušťky a libovolného odstínu barvy se umístí do „kolébky civilizace“ ve středu Afriky. Každý hráč si ještě k sobě vezme dřevěné žetony své barvy a tři karty úkolů (z nichž jednu si ponechá a dvě vrátí do balíčku).
Průběh hry:
V průbehu hry se na hrací plán dostávají figurky s třemi různými vlastnostmi - barva (černá, hnědá, bílá), rychlost (jedna až tři, daná výškou figurky) a síla (jedna až tři, daná tloušťkou figurky).
Ve svém tahu si hráči vybírají ze tří možných akcí:
Ve všech třech případech si hráč, který je na tahu, vybírá odměnu podle toho, na kterém poli jeho figurka skončila svůj tah. Druh bonusu je určený barvou cílového území a je možné získat např. žetony kořisti, akční karty, žetony inovací, karty trvalých efektů, nebo karty úkolů.
Akční karty mají několik barev a liší se použitím: žluté karty jsou jednorázové, po použití se ihned zahazují, oranžové karty hráči vykládají a využívají jejich výhod, pokud je kmen dostatečně rozvinutý (mají žeton inovací odpovídající úrovně), fialové karty odemykají úkoly (při splnění hráč kartu úkolu okamžitě odkládá a dolízává nový úkol, nikdy ale nesmí mít na ruce více než dva aktivní úkoly).
Konec hry:
Konec hry je aktivován okamžikem, kdy dojde kterýkoliv z herních materiálů – některý dobírací balíček, barevné žetony některého z hráčů, figurky v zásobě, anebo žetony inovací. Každý z následujících hráčů má potom k dispozici ještě jedno kolo, ve kterém může mimořádně zahrát i více karet úkolů.
Body do závěrečného bodování hráčům přináší (kromě splnění úkolů a žetonů lovu) také body úžin. Ty si hráč bere, pokud má ve své moci území na obou stranách dané úžiny. Vítězem se stává hráč s největším počtem bodů.
Autor: Tempest
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Abyss CZ verze
Akt. cena: 820 Kč
Končí za: 1 den