Opráski sčeskí historje

xxxxxxxxoo hodnoceno 55x (Seznam vlastníků)

Opráski sčeskí historje - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra, vzdělávací, párty hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Grada
Autoři: David Vávra
Jaz
Lukáš Kolek
Ondřej Paška
Rok vydání: 2017
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Karetní hra s motivy postav a událostí oblíbeného komixu Opráski sčeskí historje opravdu zahýbá dějinami. Hráči bojují o události z české historie. V ruce mají postavy, které vykládají do svých týmů a nejsilnější z týmů vyhrává. Pozor, karty v ruce rychle dochází a je potřeba dobře zvážit, kdy jít do boje a kdy radši šetřit síly!

Ve hře najdete dva druhy karet - karty událostí a karty postav. Karty událostí jsou ty, o které hráči v herním kole bojují. Vždy je na stole vyložena pouze jedna. Ten, kdo získá tři události, vyhrává celou hru. Každá událost má schopnost, která platí pouze ve chvíli, kdy se o ni hraje. Kartami postav hráč v herním kole bojuje o kartu události. Drží je v ruce a vykládá na stůl. Hru vyhrává hráč, který jako první získá tři karty událostí (třeba Sametofku, Bíllou horu nebo Defeneztraci).


Příprava hry:

  1. Zamíchejte balíček karet událostí a balíček karet postav.
  2. Každý hráč si lízne 5 karet postav. Nikomu je neukazuje.
  3. Vyložte vrchní kartu události a vyhodnoťte její schopnost.
  4. Nejstarší hráč dostane žeton prvního hráče.


Průběh kola:

  1. Všichni hráči před sebe vyloží tajně (obrázkem dolů) kartu postavy.
  2. Otočte všechny tajné karty najednou - případné efekty karet se vyhodnocují od začínajícího hráče (označen žetonem) po směru hodinových ručiček.
  3. Na tahu je následně hráč s žetonem prvního hráče.
  4. Je-li hráč na tahu, musí vykonat jednu z následujících akcí:
    • Vyložit jednu nebo více karet z ruky na stůl. Jejich schopnosti se vyhodnocují postupně - podle pořadí vyložení.
    • Může čekat, pokud má silnější tým než všichni ostatní hráči. To samé platí, pokud již nemá karty v ruce, ale jeho tým má stejnou sílu jako nejsilnější tým.
    • Zahodit jednu kartu z ruky na odhazovací balíček. Schopnost karty se nezahraje.
    • Vzdát souboj o událost. Své vyložené karty zahodí na odhazovací balíček.
  5. Po skončení tahu pokračuje svým tahem další hráč po směru hodinových ručiček.
  6. Konec kola nastává ve chvíli, kdy zůstane ve hře pouze jeden hráč. Tento hráč vyhrává kartu události a dá ji k sobě. Všechny vyložené karty postav jdou na odhazovací balíček. Karty v ruce zůstávají.
  7. Žeton prvního hráče se posouvá po směru hodinových ručiček.
  8. Každý si lízne 2 karty postav. Hráči, kteří skončili poslední kolo bez karet, si vezmou jednu kartu navíc tak, aby měli všichni na začátku kola alespoň 3 karty.
  9. Z balíčku karet událostí se otočí nová karta a umístí se doprostřed stolu. Vyhodnotí se její případná schopnost.
  10. Začíná nové kolo.


Konec hry:

Hru vyhrává hráč, který jako první získá tři karty událostí.

Autor: randalfien

Vybíráme z Bazaru

Talisman
Talisman
Akt. cena: 31 €
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas