Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3–5 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Dávnověk |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Ludonaute |
Autoři: | Cédric Lefebvre |
Rok vydání: | 2010 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Archidamiánská válka zuří mezi dvěmi významnými městy, demokratickými Aténami a oligarchickou Spartou. Sparťanští hoplité plundrují Attiku, zatímco flotila Atén, dobře si vědoma své námořní dominance, devastuje Peloponéské pobřeží. Delos, Théby a Korint jsou potenciálními spojenci, jejichž síly by mohly nachýlit jazýček vah a ukončit tento nekonečný konflikt.
V červnu přichází další pohroma – řecká města sužuje mor. Ta si uvědomují, že jediný způsob, jak tohle všechno přežít, je pouze s pomocí svých bohů.
Ve hře Offerings každý hráč reprezentuje jedno řecké město. Smyslem hry je získat co nejvíce přízně bohů prostřednictvím těch nejlepších možných obětí. Ale pozor - ne všichni bohové jsou stejně mocní. Aby bylo možné oběť provést, je potřeba získat zvířata od sedláka, připravit je s pomocí nosiče vody a nosiče květin, a konečně doprovodit je s pomocí strážce chrámu k obětnímu oltáři.
Každý hráč si vezme 19 žetonů své barvy (červená Sparta, žlutý Korint, zelené Atény, modré Théby, černý Delos). Následně rozložte tři hrací desky na stůl tak, aby na ně všichni dosáhli a viděli, a poté každý umístí jeden žeton na pole 00 na bodovací stupnici na okraji desky chrámu. Dalších sedm žetonů všichni umístí na první políčka všech sedmi herních charakterů zobrazených na všech třech deskách. Všechna zvířata a drachmae (mince) položte do společné zásoby (stáje, banka) vedle desek, přičemž každý hráč získá do začátku 10 drachmae.
Náhodně určete hráče, který bude začínat v prvním kole a vezme si žeton prvního hráče.
Poslední hráč nyní určí své tři startovní charaktery – tři ze sedmi žetonů posune o jednu úroveň. Poté totéž provede druhý hráč od konce a tak dále, dokud každý nebude mít tři postavy s žetonem na druhém poli. Dále se již hra bude hrát ve směru hodinových ručiček.
Hra se hraje na kola, kdy každé z nich sestává ze čtyř fází:
1. Aukce: Počínaje prvním hráčem získá každý možnost vyvolat aukci. Fáze končí poté, co každý hráč dostal možnost udělat aukci. Hráč na řadě vybere dvě ze sedmi karet postav a vyvolávací cenou (alespoň jedna drachma) aukci započne. Posouvaje se po směru hodinových ručiček, každý hráč může buď přihodit, či se této aukce vzdát (hráč, který se jednou rozhodne nepřihodit, je již z této aukce vyloučen a musí čekat na další). Takto se pokračuje, dokud nezbývá poslední hráč. Ten do banku vyplatí svou poslední nabídku a posune žeton u obou příslušných postav o jednu úroveň.
Pokud je vítězem aukce hráč, který aukci vyvolal, vyvolává nyní další hráč v pořadí. Pokud aukci vyhrál kdokoliv jiný, může vyvolávající hráč vyvolat další aukci, tentokrát si však vybírá již ze zbývajících pěti karet postav. Hráč, který vyhrál první aukci, se již nemůže zúčastnit. Takto lze vyvolat i třetí dražbu, poté již vyvolává aukci další hráč a má znovu k dispozici všech sedm karet postav.
Má-li se některý hráč posunout na poslední úroveň stupnice některé z postav (všimněte si, že toto políčko je menší), je-li již obsazeno, žetony se vymění – poslední políčka jsou exkluzivní.
2. Korupce: V této fázi je pořadí určeno úrovní na stupnici úplatkáře (pořadí hráčů rozhoduje v případě remízy). Korupci lze zahrát pouze na hráče, jehož úroveň obránce je nižší než vaše úroveň Úplatkáře. Korupci hráč provede tak, že na jedné ze stupnic svůj žeton posune o jednu úroveň výše a žeton protihráče na téže stupnici o jednu úroveň níže. Omezení korupce:
3. Oběti: Počínaje prvním hráčem, každý může bohům nabídnout oběť v závislosti na úrovních nosiče vody, nosiče květin a sedláka. Oběť může každý provést jednou a sestává z jednoho až pěti zvířat stejného druhu. Čím více zvířat a čím lepších zvířat je obětováno, tím krásnější oběť to představuje a tím více bodů hráč získá.
Druh zvířete hráč určí podle úrovně sedláka, jejich nejvyšší počet potom určí menší úroveň z obou nosičů (ve stáji musí být tolik zvířat k dispozici). Poté hráč rozhodne, na který oltář bude oběť položena. K dispozici má oltáře u jeho žetonu na stupnici Strážce chrámu a také všechny oltáře nižších úrovní. Pokud je to první oběť na vybraném oltáři, je bez omezení. Pokus již na oltáři byla oběť uskutečněna, musí být nová oběť lepší – počet zvířat/úroveň zvířat musí být stejná nebo vyšší a zároveň oběť nesmí být shodná s předcházející. Původní oběť se vrátí do stájí a spolu s položením oběti hráč na oltář umístí svůj žeton.
Počet bodů získaných za oběť je jednoduše počet zvířat krát jejich úroveň. Pasivním bodovým příjmem v této fázi jsou body od Kněžky. Každý hráč získá tolik bodů, kolik je znázorněno na úrovni pod jeho žetonem.
4. Příjmy: Žeton prvního hráče se posune po směru hodinových ručiček. Každý hráč obdrží 10 drachmae, maximální počet drachmae, kterými hráč může v jeden okamžik disponovat, je 25.
Nastane po fázi obětí, jestli je splněna jedna z podmínek:
Před vyhodnocením se hráčům udělí body za žetony ležící na oltářích (za tu nejkrásnější oběť, která na každém z nich byla provedena). Vyhrává hráč s nejvyšším skóre, v případě remízy rozhoduje počet oltářů.
Autor: Davcas
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Kingdom Death: Monster - Lion Knight
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 16 hodin