Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 6 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | dětská hra |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | TOFA Semily |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 1975 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Žily byly čtyři malé opičky, které svým neustálým dováděním přiváděly k šílenství nejednu dospělou opici. Jednoho dne ale svými lumpárnami probudily starého a nevrlého opičáka, který po obědě odpočíval ve stínu vzrostlé palmy. Opičák nelenil a hned se za malými darebáky rozběhl, aby jim pořádně vyčinil. Když malé opičky viděly, co se na ně chystá, nezbylo jim nic než nalézt útočiště v koruně palmy. Stihnou tam však vyšplhat než je opičák chytí?
Nezlobte opičáka je hrou, ve které se jeden z hráčů ujme role opičáka, který se snaží zbývající hráče v roli malých opiček pochytat dříve, než mu utečou do koruny palmy. Hra obsahuje také variantu, kdy soutěží pouze opičky v závodě o kokosy. Ve hře se nenachází klasický herní plán, vše podstatné se děje na kmeni magnetické palmy, na kterou hráči přikládají své figurky opiček.
Pravidla hry:
Varianta Nezlobte opičáka - Hru začínají opičky, které utekly před opičákem až na okraj podstavce. Opičky používají při hodech bílou kostku a posunují se po kmeni palmy o tolik políček, kolik jim padlo na kostce. Na bílé kostce jsou natištěné hodnoty ve dvou barevných provedeních. Pokud padne hodnota v červené barvě, může se opička začít šplhat na palmu. Pokud však padne hodnota v černé barvě, opička zůstává na podstavci. Pokud hráči padne na kostce černá dvojka a jeho figurka opičky se již nachází na kmeni palmy, posunuje se o tuto hodnotu po kmeni dolů. Pokud padne nula, zůstává na místě. Na jednom dílku palmy se může současně nacházet i více opiček. Hráč hrající opičáka je na tahu až jako poslední a v případě, že jsou již všechny opičky na palmě. Opičák postupuje pouze vzhůru a jeho cílem je dohonit nebo předhodit všechny opičky, které tím vyřazuje ze hry. Používá k tomu modrou kostku. Vyhrává ten hráč, který se jako první dostane do koruny palmy a uteče tak opičákovi nebo opičák v případě, že se mu podaří chytit všechny malé opičky.
Varianta Závod o kokosy - hrají 2-4 hráči a do hry se dostávají pouze figurky opiček, které závodí o to, která z nich se jako první dostane ke kokosu. Hráči házejí kostky a své opičky posunují směrem vzhůru o tolik políček, kolik padlo na kostce. Pokud opička při svém pohybu nahoru ukončí svůj tah na dílku kmene, kde se již nachází jiná opička, původní opička musí ustoupit o tolik dílků dolů, kolik byla hodnota na kostce aktivního hráče. První v cíli získává sladkou odměnu v podobě největšího kokosu, druhý menšího a třetí pak nejmenšího. Pro čtvrtého hráče nezůstává nic a prohrává hru.
Autor: Shaddy1
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
AZ Kvíz (SK)
Akt. cena: 9 €
Končí za: 8 dnů