Nemesis - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi, Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Adam Kwapiński
Rok vydání: 2018
Dostupnost: 2 obchody (cca 3349–3432 CZK)
Sdílej: Facebook

Nemesis – ukrutně nevypočitatelná, ale ukrutně zábavná

Autor: MJWhysoserious | 13.4.2021 | 2

Tuhle recenzi píšu s dlouhým časovým odstupem od koupě hry. Chtěl jsem s hodnocením počkat, až mi hra skutečně pořádně přejde do krve. A nutno podotknout, že Nemesis je pro mě dodnes neuvěřitelné zjevení mezi deskovkami. Ameritrash, který pokaždé nabídne jiný průběh a zážitek, který je ale pokaždé zábavný.

O co jde

Jste součástí posádky na vesmírné lodi Nemesis a probouzíte se všichni v Hibernatoriu ze spánku. Máte amnézii, netušíte, kde se nachází jaká místnost, a vedle vás leží mrtvola dalšího člena party. V základní hře bez rozšíření můžete hrát za kapitána, vojáka, pilotku, vědce, mechanika a průzkumnici. Dostanete dva úkoly – osobní (obvykle v souladu se zájmy posádky), nebo korporátní (ten obvykle vyžaduje stát se zrádcem). Jakmile se na herním plánu zjeví první vetřelec, musíte si definitivně vybrat úkol, který budete po zbytek hry plnit. Líbí se mi, že úkoly typu „postava X nesmí přežít“ se stávají výzvou, protože členové posádky se nemohou mezi sebou napřímo zabít, ale mohou využívat své herní dovednosti k vykonávání různých sabotáží. Můžete kolegy například zavřít v místnosti, která hoří, nebo je obsazena vetřelci. Příprava na začátku hry je následující:

  1. Draft postav
  2. Vybavení patřičnou deskou postavy s obdržením svých deseti hracích akčních karet
  3. Obdržení exkluzivních (zatím zamčených) dvou předmětů pro danou postavu
  4. Zbraň a munice
  5. Líznutí pěti svých akčních karet do ruky

Základní princip hry spočívá ve střídání dvou fází: fáze hráčů a fáze událostí.

Fáze hráčů

Hráči se postupně střídají v provádění dvou herních akcí za tah a to až do chvíle, kdy všichni hráči buď vyčerpají svoji zásobu akčních karet (a nemohou tím pádem již dál hrát), nebo pasují. Potom následuje fáze událostí.

Fáze událostí

V této fázi se postupně provádí následující kroky:

  1. Posun žetonu na ukazateli času o jedno pole níže
  2. Posun žetonu na ukazateli odpočtu do destrukce lodi (proces destrukce musí být ale nejdřív během hry aktivován)
  3. Útok vetřelců
  4. Poškození ohněm
  5. Líznutí a vyhodnocení karty události
  6. Vývoj vetřelců

Po dokončení vývoje vetřelců se posunuje žeton prvního hráče dál, všichni se znovu vrací na začátek fáze hráčů dobráním karet ze svého akčního balíčku do počtu pěti karet v ruce a celý popsaný cyklus fází se opakuje. 

Vizuál, komponenty a celkový dojem ze hry

Kdybych se tu zabýval gameplayem do podrobností, byla by z recenze hodně dlouhá slohovka – pojďme tedy dál. K tomu, jak hra vypadá, nemůžu říct nic moc špatného. Herní plán je na špičkové úrovni (a navíc oboustranný s možností alternativní podoby lodi). Figurky jsou zpracované nádherně a při prvním rozbalení jsem se nějakou chvíli kochal vzhledem vetřelců a jejich detailním zpracováním. Je škoda, že žetony poruchy ve stylu ozubených kovových koleček působí i na pohled lacině plastově. To, že jsou z plastu je pochopitelné, ale vývojáři si mohli s jejich vzhledem trochu pohrát, aby alespoň na pohled vypadaly kovově. Naopak žetony hluku, ohně a červené kostičky ukazatelů zranění jsou parádní. Na desce hráče jsou šikovně zmíněny možné herní akce. Stejně jako na kartě hráče je kromě hráčského čísla stručně v bodech zmíněn i postup oběma fázemi hry. Jen je škoda, že ve hře není třeba samostatná destička s krátkým popisem vyhodnocení vývoje vetřelců, která by mohla být po ruce na stole. Takhle se v začátcích musíte dívat často do pravidel.

Hru málokdy dokončíte snadno – na to je v ní spousta proměnných, které vám ji dříve či později ztíží i při zpočátku relativně snadném průběhu. Vyhrát samozřejmě jde, ale pro vítězství je potřeba na konci hry i ověřit splnění několika kritérií a pokud možno se také vyhnout infekci. Pokud jedna z konečných podmínek výhry splněna není, tak jste zkrátka prohráli i v případě, že jste třeba úkol splnili. Ale Nemesis má tu výhodu, že i když dokáže být frustrující, poskytuje hráčům během hraní takový zážitek, že si ji s chutí dáte zase znovu. Vývojáři v Awaken Realms se tímhle vytáhli a velké díky patří i MindOKu za českou verzi. Už teď se těším na rozšíření.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Válka o prsten, nová, nerozbalená
Válka o prsten, nová, nerozbalená
Akt. cena: 2515 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas