Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi, Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Kwapiński |
Rok vydání: | 2018 |
Dostupnost: | 2 obchody (cca 3349–3432 CZK) |
Sdílej: |
Přerušení v modulu
Jsem v únikovém modulu a čekám. Nastoupí kapitán a chystá se odletět. Můžu na něj zahrát přerušení, aby modul zůstal na lodi a já mohl vystoupit?
Zajímavá otázka….řešili jsme z podobného soudku hořící místost pro nástu do modulů…
Teoreticky dle FAQ, které jsem dohledal (https://tesera.ru/images/items/1535903/FAQ_297x214mm_bleed3mm_4pages.pdf)
se má počítat postava v modulu jako by byla v místnosti…tudíž z tohoto mi plyne, že ano, můžeš zahrát přerušení… A my jsme hráli špatně požár, protože jsme postavě v modulu, která nastoupila z hořící místnosti, nedávali zranění.
@G4nd4lf Ja by som to tak jednoznačne nevidel.
Áno, FAQ 2.1 hovoria o tom, že aj postavy v únikovom module musia absolvovať hod na hluk vo fáze udalostí - keď všetky postavy, ktoré nie sú v boji by mali hádzať na hluk. Podporuje to aj “osobitné” postavenie únikových modulov definované v pravidlách na str. 14 v kapitole Místnosti a chodby, kde sa únikové moduly dávajú na rovnakú úroveň ako ostatné miestnosti. Ale nikde nie je napísané, že únikový modul je vlastne totožná miestnosť ako príslušná Evakuačná komora! Takže ak sa žetón požiaru (alebo iný hráč) nachádza v Evakuačnej komore, nemá to žiadny vplyv na hráča v module. Je proste v inej miestnosti. Potvrdzuje to aj ďalšie napísané pravidlo zo str. 26, kap. Únikové moduly, ktoré explicitne popisuje, čo sa má udiať, ak do Evakuačnej miestnosti vojde votrelec.
Takže podľa mňa, postava čakajúca v module už nemôže uplatniť Prerušenie na žiadneho hráča v hre. Na začiatku každého svojho ťahu má len tie 3 možnosti, ktoré jej prisudzujú pravidlá (zostať čakať a pasovať, okamžite odletieť, vrátiť sa do Evakuačnej komory).
@ebm_plays - dovolím si nesouhlasit… ve FAQ je jasně napsáno, že se počítá, jako by byl v dané místnosti….viz hned první odpověď:
“The Character is treated like present in the Room.” - tady je to jasné - K postavě přistupujeme, jako by byla přítomná v místnosti. Z toho odvozuji oheň, přerušení, kapitánovo karty mohou být použité
Trochu k tématu.
Sedím v modulu a čekám . Někdo přiskočí a rozbije mistnost. Můžu následně sám odletět?
za mě - ano…jsi v modulu a nepoužíváš místnost (tu bys používal při nástupu - za dvě karty se pokusíš nastoupit)
@G4nd4lf Veď ja sa nesporím, že Postava v module nie je považovaná za postavu “v miestnosti”. Ide len o to v akej. Ty tvrdíš niečo také, že príslušná evakuačná miestnosť a modul(y) tvoria jednu spoločnú miestnosť a tak pravidlá sa uplatňujú spoločne. Na toto pravidlo by stačilo, aby vo FAQ bola veta: “The Character is treated like present in the Evacuation Section Room, …”.
Je možné, že poľsko-anglický wording Awaken Realms zas nie celkom vyjadruje to, čo možno mali developeri na mysli, ale to už je iná story. Ja, pokiaľ to tam nie je, tak to hrám takto, lebo mi to najmenej narúša konzistenciu pravidiel. Pritom to celé zostáva rovnako brutálne ťažké, náhodné a strhujúco príbehové.
dobře - takže pokud slovem “Room” je brán modul samotný, tak k otázce z FAQ doplním další otázku, kam se budou dávat žetony hluku? Ta otázka celá nedává moc prostoru k jiným výkladům
@rigoni Za mňa áno. Myslím, že inžinieri by v roku 2122 už dokázali poriešiť nejakú tú blbovzdornosť. :)
@G4nd4lf Hod na hluk je v podstate zopakovaním testu pri nastúpení do modulu. Vzťahuje sa teda na príslušnú Evakuačnú miestnosť. Ak je výsledkom objavenie sa votrelca, Postava(y) z modulu sa presúvajú z modulu do Evakuačnej miestnosti.
Hráli jsme to doposud, že je hráč obdobně jako v hibernaci a tedy nepřítomen s výjimkou kdy je nastupujícím hráčem vyvolán vetřelec a pak je z modulu vyhozen (easy obtížnost :D)
Ale po studování pravidel dokola a FAQ jsem došel k názoru, že únikový modul lze brát jako “kout” (přítomen) v místnosti evakuační komora. Tedy oheň, hod na hluk v evoluci, pohyb hráče k tobě do místnosti, akční karty, exploze lodi ap. se hrají stejně jako jakákoliv jiná místnost.
Protože podle FAQ lze přerušení hrát i když jsi passoval, a jsi v místnosti evakuační komora (v “koutě”) můžeš hráče blokovat ještě mimo modul (akce místnosti - nastoupení, a klidně i akční karty, předměty). Pokud ho necháš nastoupit, tak si myslím že ne. Karta přerušení totiž hovoří o akcích hráče, a v únikovém modulu se hovoří o možnostech (řekl bych, že právě z tohoto důvodu).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Potomci lesa top stav
Akt. cena: 2 Kč
Končí za: 4 dny