Munchkin 4: Království za oře

xxxxxxxxoo hodnoceno 60x (Seznam vlastníků)

Munchkin 4: Království za oře - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3–6
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Steve Jackson
Rok vydání: 2005
Dostupnost: 7 obchodů (cca 220–249 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Rozšíření Království za oře pro hru Munchkin obsahuje dva speciální typy karet:

  • Nosiči (existovali i dříve, v tomto rozšíření najdete další)
  • Oři (zcela nový typ karet)

Předpokládá se, že budete tuto sadu používat spolu s původními Munchkiny a (zřejmě) jedním nebo více dřívějšími rozšířeními. Pokud žádné jiné rozšíření nepoužíváte, budete hrát se strašnou spoustou nosičů a ořů. Na tom však není nic špatného, protože všichni jsou velmi, ale velmi munchkinovští.


Nosiči:

Nosiči, pomocníci (ze Star Munchkin a Super Munchkin), bouchači (z Munchkin Fu) a přisluhovači (z Munchkin Bites!) jsou z hlediska těchto pravidel totéž.

V některých sadách můžete nosiče najít v balíčku dveří, v jiných v balíčku pokladů. V této sadě jsou v balíčku dveří. Nosiče můžete vyložit kdykoliv, dokonce i v průběhu souboje, za předpokladu, že budete mít v jednom okamžiku ve hře pouze jednoho nosiče. Když si doberete nosiče lícem vzhůru, můžete si ho vzít do ruky, pokud jej nemůžete (nebo nechcete) ihned vyložit. Nosiče můžete kdykoliv odhodit.

Pokud nosič nemá na kartě uvedenou cenu, nepovažuje se za předmět. Obchodovat můžete pouze s nosiči, kteří mají uvedenou cenu ve zlaťácích.

Nosič se pro Vás může obětovat. Pokud nevyhrajete v boji, můžete místo hodu na útěk odhodit jednoho nosiče a vše, co nese. Automaticky tak utečete všem nestvůrám v boji, a to i v případě, že je na kartě nestvůry uvedeno, že jí není možné utéct. Pokud vám v boji někdo pomáhal, vy rozhodnete, zda rovněž uteče, nebo jestli musí házet na útěk.

Někteří nosiči vám přidají ruce navíc, nebo vám umožní nést velký nebo komplexní předmět navíc. V takovém případě nosič ve skutečnosti žádné předměty nemá... prostě zvýší vaše vlastní schopnosti. Pokud se nosiči něco stane, nemá to vliv na vaše předměty.

Jiní nosiči, například Nosič-elf z této sady, mohou sami o sobě nést a používat předměty. V některých případech může nosič používat předmět, který vy sami používat nemůžete. Předměty, které nosič nese, se počítají mezi vaše a mají na ně vliv pasti, kletby a ošklivé věci, jako kdybyste je nesli vy sami.

  • Pokud se za vás nosič obětuje, aby vás zachránil, jsou všechny jím nesené předměty ztraceny.
  • Je-li váš nosič zabit, sami oloupíte jeho mrtvolu a předměty si ponecháte.
  • Pokud o nosiče přijdete, pastí/kletbou, ošklivou věcí nebo změnou v loajalitě, jdou předměty s ním!

Nosiči a bonusy nestvůr:

Pokud máte Nosiče a čelíte nestvůře, která má bonus proti jeho rase/povolání/pohlaví, získá nestvůra tento bonus i proti vám, pokud nosiče neodhodíte. Stejně tak platí pro nestvůry i případný postih.

Na nosiče nepůsobí ošklivé věci, pokud nejsou výslovně uvedeny v jejich popisu. Při určování toho, co vám nestvůra provede, neberte v potaz nosičovu rasu, povolání ani pohlaví.

Nosiči a pohlaví:

Ne, na TO ani nemyslete. Na pohlaví nosičů nezáleží s výjimkou reakcí nestvůr (viz výše) a případů, kdy jim budete chtít dát předmět, který je pouze pro muže či ženy. V takových případech berte pohlaví nosičů dle obrázku na jejich kartě - je-li patrné. I vašim munchkiním spoluhráčům by mělo být jasné, kdo je muž, kdo žena a kdo je bez pohlaví. Roboti pohlaví nikdy nemají, ani když je v textu na jejich kartách použito mužských zájmen. Zázračný pes Ralph býval sameček, ale vzali jsme ho k veterináři. Pokud byste chtěli změnit pohlaví nosiče, je třeba použít Lektvar změny pohlaví.

Nosiči a švindlování:

Kartou Švindl! je možné získat dalšího nosiče, nebo nosiči umožnit nést předmět, který by běžně nemohl (proč však kartu nepoužít na sebe?). Laciný nosič neponese nic, ani kdybyste se rozkrájeli.


Oři:

V srdci každého Munchkina je (alespoň odteď) jeho mocný oř. Protože poskytuje bonusy - pochopitelně. Oře naleznete v balíčku dveří. Žádný hráč nemůže mít více než jednoho oře, ledy by použil kartu Švindl! Oři jsou předměty a řídí se běžnými pravidly pro předměty. Vše, co působí na předmět, působí i na oře. Oři nesou sami sebe. Oř je „Velký“, ale nepočítá se do limitu velkých předmětů, které můžete nést (někteří vám naopak umožní nést více velkých krámů). Označení „Velký“ na ořích slouží k určení toho, které pasti a kletby na ně působí, a také proto, aby je zloději nemohli ukrást a odejít s nimi.

Existuje několik předmětů, které vylepšují jmenovitě oře. Oři nesmí používat předměty, pokud tak není na kartě předmětu výslovně uvedeno, a „vylepšení předmětů“ nepůsobí na předměty, jež vylepšují oře.

Pokud má oř bonus či postih na útěk, tento nahrazuje bonus jezdce. Za běžných okolností má elf bonus na útěk, ale pokud jede na Želvě, má postih! Pokud vám oř dává postih na útěk, můžete ho před hodem na útěk odhodit. Neutrpíte postih, ale karta je odhozena na odhazovací hromádku.

Považování ořů za nestvůry:

Hráč, který si dobere lícem vzhůru oře, se může rozhodnout, že jej bude považovat za nestvůru. V takovém případě je úroveň rovna dvojnásobku bojového bonusu uvedeného v horní části karty a za poražení oře náleží jeden poklad a jedna úroveň. Na oře považovaného za nestvůry je možné hrát vylepšení nestvůr a mají obvyklý účinek. Ošklivá věc libovolného oře považovaného za nestvůru je „Ztrácíš úroveň“.


Vylepšení předmětů:

Některé z karet patří mezi vylepšení předmětů. Takové karty musíte zahrát na jiný předmět, který je již vyložen ve hře, nelze je zahrát samostatně. Tato vylepšení pak přičtou svůj bonus k danému předmětu nebo mu přidají nové vlastnosti. Jednou zahrané vylepšení nesmíte přesunout k jinému předmětu.

Autor: koFolik

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Mláďata z Divukraje
Mláďata z Divukraje
Akt. cena: 850 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas