Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–6 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Zoch Verlag |
Autoři: | Alessandro Zucchini |
Rok vydání: | 2010 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Děj hry Mord im Arosa (Vražda v hotelu Arosa) se točí kolem hotelu a nálezu dvou obětí, které byly nalezeny v hotelu mrtvé. Kdo je zabil a komu se podaří ty vraždy odhalit? To je otázka pro dva až šest hráčů, kteří se ocitají v rolích podezřelých i vyšetřovatelů zároveň a tato hra nás zavede do prostředí jinak příjemného hotelu.
Z jednotlivých dílků se poskládá hotel, který tvoří věž, kdy uprostřed každého dílku je čtvercový otvor pro dřevěné kostky, které představují podezřelé stopy pro každého hráče. Oddělí se dvě červené kostičky, které znázorňuji oběti a každý hráč si vezme k sobě po 20-ti stejnobarevných stopách, které tvoří zásobu jeho podezřelých stop. Tu si položí vedle sebe, tak aby ji měl během hry po ruce. Vedle hotelu se rozloží vyšetřovací arch, který má graficky znázorněny jednotlivé patra v hotelu. Jakmile jsou herní komponenty rozděleny, může se začít. Ve hře začíná ten hráč, který držel v ruce naposledy v ruce nůž. :-)
Začínající hráč vhodí do hotelové šachty dvě červené kostičky a to jednu po druhé, tak aby ostatní hráči mohli pozorně naslouchat, na kterém poschodí se asi oběti zastavily. Pak vezme ze své zásoby dvě stopy a opět jednu po druhé je vhodí do hotelové šachty. Hra se pak dělí na dvě dějství. Jakmile vhodí poslední hráč své stopy do hotelové šachty, začne první dějství hry a to – pátrání po obětech. V tomto dějství začíná jako první ten hráč, který byl naposledy v hotelu. Na základě svého odhadu nadzvedne konkrétní patro hotelu, kde se domnívá, že se nachází jedna z obětí. Je-li v pátrání po oběti úspěšný, vyjme oběť z hotelového poschodí, pokud tam najde stopy spoluhráčů, vezme i ty (své stopy naopak přehlédne) a tyto vyjmuté dřevěné kostičky položí na vyšetřovací arch. Místo kde je nalezená oběť, se pak stává místem činu. Nenajde-li oběť, vhodí do hotelové šachty jednu svoji stopu ze zásoby, případně nalezené stopy spoluhráčů a pokračuje druhý hráč. Jakmile jsou obě oběti nalezeny, začíná druhé dějství a to vyšetřování zločinu.
V tomto dějství má každý z hráčů dvě možnosti. Buď bude podezřívat své spoluhráče a systém je stejný jako při pátrání po obětech a nebo se pokusí očistit, což v této hře umožňuje odstranit své podezřelé stopy z vyšetřovacího archu. Na začátku svého tahu musí hráč hlasitě svým spoluhráčům sdělit, pro jakou možnost se rozhodl. V prvním tahu lze pouze podezírat spoluhráče. V případě podezírání (lze podezírat i více hráčů najednou) musí hráč, který je na tahu nadzvednout právě to patro hotelu, kde se domnívá, že leží podezřelé stopy svých spoluhráčů. Jsou-li tam tyto dřevěné kostičky, vyšetřovatel je vyjme a hráč jehož stopa se na tomto patře nacházela (v závislosti na barvě), musí pak ze své zásoby položit na vyšetřovací arch, odpovídající počet nalezených stop které byly vyšetřovatelem na tomto patře hotelu zajištěny. Podezřelé stopy se na arch pokládají výlučně ze zásoby a to na stejné patro vyšetřovacího archu, na jakém patře ležely v hotelu. Stopy které vyšetřoval odebral z hotelu se pak na konci jeho tahu opět vhodí jedna po druhé do hotelové šachty a to i v případě, jsou-li tam i jiné stopy hráčů, které vyšetřovatel v tomto tahu nepodezíral, anebo jsou-li tam i jeho vlastní stopy.
Pokud se chce hráč očistit (tedy smazat své podezřelé stopy a odstranit je tak z vyšetřovacího archu), musí na konkrétním patře naopak nalézt alespoň jednu svoji vlastní stopu. Podle počtu nalezených vlastních stop, si pak z vyšetřovacího archu odebere své dřevěné kostičky, které si pak položí mezi zásoby. Stopy, které byly vyjmuty z hotelu se vždy vhodí zpět do šachty.
Hra končí v okamžiku kdy jeden z hráčů má na vyšetřovacím archu minimálně 10 podezřelých stop a nebo pokud některému z hráčů nezbývají žádné stopy v zásobě. Jakmile některá z těchto situací nastane, dokončí hráč svůj tah a hra neprodleně skončí. Pak se provede vyhodnocení.
Ve hře prohrává ten, kdo má nejvíce podezřelých stop na místě činu. Systém bodování je jednoduchý. Každá podezřelá stopa nacházející se přímo na místě činu znamená 3 podezřelé body, každá stopa sousedící s místem činu znamená 2 body a jakákoli jiná stopa na vyšetřovacím archu znamená 1 podezřelý bod. Hráč, který má nejméně podezřelých bodů (někdy to může být více hráčů) je pak povýšen na vrchního komisaře.
Autor: Kent
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Marvel United
Akt. cena: 370 Kč
Končí za: 1 den