Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 7 let |
Herní doba: | 25 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | dětská hra |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Ravensburger |
Autoři: | Christian Fiore Knut Happel |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | 6 obchodů (cca 789–949 CZK) |
Sdílej: |
Autor: martinsun | 12.7.2023 | 5
Tato recenze vznikla jako součást Recenzního programu Zatrolených her. Recenzovaná hra byla poskytnuta vydavatelem (resp. distributorem).
Více informací o Recenzním programu | Všechny recenze sepsané v rámci Recenzního programu
Jsme poslední naděje naší vesnice. Jen na nás bude záležet, jestli stihneme vybudovat opevnění, než se sem dostanou nepřátelští zákeřníci. Musíme spolupracovat a zapojit všechny, kteří nám mohou jakkoliv pomoci. Využijme i naše zvířecí společníky – jejich bystré smysly nám pomohou získat alespoň malou výhodu.
Ve hře Minecraft: Heroes of the Village je vaším cílem ochránit vesnici před nepřátelskými zákeřníky. Jedná se o rodinnou kooperativní hru, ve které hráči buď společně zvítězí nebo naopak prohrají. Hru vyhrají, pokud se jim podaří postavit tři budovy předtím, než zákeřníci dorazí do vesnice. V opačném případě prohrají.
Každý hráč si vezme hrací desku a k ní jednu z karet hráče a jednu kartu zvířete. Ty připojí ke své hrací desce a tím vytvoří kompletní inventář hráče. Poté do stojánku ve zvolené barvě přidá odpovídající standee-žeton podle vybrané postavy a zvířete.
Následně se vytvoří herní svět: doprostřed stolu se položí startovní pole vesnice a nahoru od něj se přidá dílek s cestou zákeřníka. Ten je oddělen od vesnice třemi bloky temnoty. Karty světů se rozloží na 3 hromádky a položí se nahoru stranou, která má na sobě znaky bloků. Podle toho, jaká je zvolena obtížnost se vyberou tři stavby, které se budou v této hře stavět. Ty se viditelně dají vedle mapy.
Nakonec se do pytlíku vloží 4 počáteční bloky a hra může začít.
Hráči se střídají ve svých tazích. Každý ve svém tahu provede dvě akce z následujících možností:
Konec tahu: Na konci tahu hodíte bílou kostkou. Pokud padne symbol zákeřníka, postoupí o jedno pole blíž k vesnici.
Konec nastává okamžitě, když postavíte třetí budovu a tím zvítězíte. Naopak prohrajete hned, jakmile se zákeřníci dostanou do vaší vesnice.
Ve hře najdete několik rozličných komponent.
Dřevo – stejně jako ve hře Minecraft: Builders & Bioms jsou nejvýznačnější komponentou ve hře bloky. Pevné barevné dřevěné kostky. Dále zde najdete dvě dřevěné hrací kostky – bílou na pohyb zákeřníků a černou na boj.
Další komponenty jsou z papíru. A to pevného a dostatečně tlustého kartonu. Jedná se o karty světa, hráčů, zvířat, příšer i budov. Skvělé je, že zde nenajdete žádný měkčí papír. Stejná kvalita pro vše.
Poslední z trojice materiálu jsou plastové stojánky na standee postav a zvířat. Ty jediné působí tak nějak tematicky nepatřičně. I když přesně nedokážu říct, čím bych je nahradil. Nicméně jsou kvalitní, pevné a plně funkční.
I když nejsem tím správným zapáleným konzumentem Minecraft světa, i tak oceňuji, že věrně vystihuje atmosféru, kterou jsem viděl, když dcery hrály Minecraft na Playstationu. A i podle obdivných slov při hraní deskovky se cítily jako v elektronickém světě. Obzvlášť zvířecí společníci byli nejoblíbenější a nejporovnávanější.
Když vezmete poprvé do ruky pravidla, možná si řeknete, že hra bude poměrně složitá. 32 stran pravidel není věru málo. Naštěstí se jedná o pravidla ve více jazycích a ta česká najdete na pouhých 6 stránkách. Pravidla jsou velmi lehce naučitelná a vysvětlíte je během 5 minut. Ze začátku jsme hledali souhrnnou kartičku s akcemi, ale po upozornění od jednoho hráče jsme si všimli, že je vše napsané na kartě hráče hned pod místem v inventáři.
Zde největší debaty probíhaly nad tím, jaké zvíře si kdo vybere. A kupodivu ani tak nezáleželo na tom, jaké má vlastnosti, ale hlavně na tom, o jaké zvíře se jedná. Dětské oči hru vidí prostě jinak. Jinak na výběru postavy nezáleží – liší se jen vizuálně. Naopak zvířecí společníci dodávají hře trochu variability. Některé vlastnosti se však ukázaly být slabší než jiné. Ocenili jsme zejména větší sílu útoku nebo pomoc při těžbě. U jiných vlastností se ukázalo, že vám vlastně moc nepomáhají. Třeba kočka zabraňuje nasazení příšery po vytažení bloku temnoty. A my jsme s příšerami bojovat chtěli, protože ty vám s vítězstvím zajišťují jistý zisk bloku. Navíc máte při boji šanci poslat zákeřníka o jedno pole zpět a to potřebujete téměř vždy. U těžení zisk bloků tak jistý není, opakovaně jsme si vytáhli jiné bloky, než jsme těžili, a nezískali jsme tak vůbec nic.
Od toho, jakou sadu budov si zvolíte, by se měla odvíjet obtížnost hry. Bohužel to tak úplně není. Ve třetí sadě akorát potřebujete využít většinu bloků, které jsou ve hře. To znamená, že budete muset objevit většinu světa a mít štěstí při těžbě. Zde vám mohou pomoci bloky temnoty, které lze získat poražením příšer a které lze použít jako žolíky. Musíte brát v potaz, že se jedná o rodinnou hru, a to navíc velmi jednoduchou. Hru máte většinou problém prohrát. Samozřejmě se může stát, že budete mít extrémní smůlu při hodech kostkami, ale to je také jediný způsob, jak prohrát. Obtížnost hraní se tedy neliší v ničem jiném, že s budovami ze třetí sady budete hrát déle a tím pádem máte větší šanci, že prohrajete. Jiný důvod není.
Přiznám se, že jsme si hru zkoušeli trochu ztížit a po konzultaci na fóru BGG jsme vyzkoušeli pár z těchto domácích pravidel:
Některá další pravidla jsme zvažovali, ale nakonec jsme do nich nešli. Patřilo mezi ně pravidlo, že každý pohyb je považován za jednu akci (není to volná akce, která umožňuje posun kamkoliv na mapě), dále pak nasazení příšer na všechny sousedící dílky s možností těžby.
Co se týká počtu hráčů, nezaznamenali jsme velký rozdíl mezi tím, jestli jsme hru hráli ve dvou nebo čtyřech hráčích. Vybraný zvířecí společník více méně předurčuje vaši specializaci. Pokud můžete objevovat dva dílky světa místo jednoho, tak to prostě uděláte. Stejně tak pokud jste silnější v boji, budete ten, který bojuje vždy, když je to možné. Z tohoto pohledu byla hra ve dvou o něco málo složitější, protože jsme měli jen dvě specializace, ale nebylo to nic, co by nás citelně ovlivňovalo.
Pokud hru porovnám s jejím starším bratříčkem Minecraft: Builders &Bioms, jedná se o hru o dvě třídy jednodušší. Starší bratříček má strategickou rovinu, kde musíte daleko více plánovat a pobaví se u něj i zkušení deskohráči. U Hrdinů si to nedovedu moc představit. Děti zabaví, ale rodiče spíš zabaví to, že budou trávit čas se svými ratolestmi než hra samotná. Velmi pozitivně hodnotím kvalitu komponent, zapadá do Ravensburgří Minecraftí série.
Bude s námi hra za dva roky? Myslím si, že i za dva roky se bude hra prodávat. Hlavní kupní síla budou mladí hráči Minecraftu (za předpokladu, že ten bude stále ještě in :-)). Jako jednoduchá vstupní hra bude mít své místo mezi jinými podobnými hrami.
Hru můžu doporučit pro rodinné hraní. A to zejména všem těm, kterým učaroval svět Minecraftu a chtějí se na chvíli přenést z obrazovky do reality, ale zároveň si s sebou přinést kus svého oblíbeného světa – třeba na stůl v kuchyni nebo v dětském pokoji. Zároveň si troufnu tvrdit, že hru si užijí i pětileté děti. Jednoduchost a přímočarost k tomu přímo vybízí a myslím si, že doporučený věk na krabici (7+) je příliš vysoký.
Zkušenější hráče nasměruji spíš na Minecraft: Builders & Bioms, které si také užijete v rodinném kruhu a ve větší strategické hloubce.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
ISS Vanguard
Akt. cena: 3000 Kč
Končí za: 4 dny