Middle-earth CCG

xxxxxxxxxo hodnoceno 26x (Seznam vlastníků)

Middle-earth CCG - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Iron Crown Enterprises
Queen Games
Autoři: Coleman Charlton
Rok vydání: 1995
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Hra Middle-earth CCG (Collectible Card Game = sběratelská karetní hra) je navržena pro jednoho až pět hráčů, kteří si sestaví vlastní balíčky karet a ujímají se role jednoho z pěti "Istari" (Gandalf, Saruman, Radagast, Alatar, Pallando). Ti byli vysláni mocnými Valar, aby napravili rovnováhu sil ve Středozemi a pomohli svobodným národům v bitvě proti Sauronovi. Čarodějové ovlivňují postavy, které utvářejí skupiny. Ty pak společně putují Středozemí a čelí nebezpečenstvu korupce a smrti. Na svých cestách se snaží shromáždit co nejvíce prostředků zahrnujících spojence, frakce a artefakty, které jim pomáhají v boji proti Pánu prstenů.

Příprava hry

Hrací balíček lze rozdělit na tři základní části. Karty postav, zdrojů a hazardů. Mimo to hráč využívá také karty lokací (místa roztroušená po Středozemi), mezi kterými se pohybuje jeho skupina. Každý z hráčů si na začátku hry vyloží na stůl svoji startovní skupinu postav a zbylé karty (postavy, zdroje, hazardy) zamíchá, čímž vytvoří svůj hrací balíček. K tomu si ještě na stůl připraví balíček lokací.

Průběh hry

Cílem každého hráče je co nejdříve získat minimálně dvacet tzv. marshal bodů, čehož docílí tak, že se svou skupinou putuje po Středozemi, navštěvuje různá místa (z balíčku lokací) a snaží se získat do své družiny více postav či spojenců, případně nalézt / vybojovat různé předměty apod. K tomu hráči slouží karty zdrojů.

Při putování po Středozemi se však družiny střetávají s orky, troly, draky a jinými překážkami, které protihráč "staví do cesty" formou hazardních karet.

Kolo hráče se skládá z několika fází:

  • Untap Phase - Odtapnutí všech "použitých" (tapnutých) karet z předešlého kola a uzdravení zraněných postav.

  • Organization Phase - Vyložení karty postavy do hry, předávání předmětů mezi postavami, rozhodování kam jít, atd.

  • Long-event Phase - Hraní karet událostí, které trvají déle než jedno kolo.

  • Movement/Hazard Phase - Pohyb skupiny po Středozemi a hraní hazard karet protihráčem

  • Site Phase - Vstup do cílové lokace a případné hraní předmětů/spojenců/...

  • End-of-Turn Phase - Odhození/dolízání karet tak, aby měl hráč v ruce osm karet

Poté pokračuje v hraní další hráč.

 

Konec hry

Jakmile některý z hráčů dosáhne alespoň dvaceti marshal bodů, může svolat koncil. To znamená, že na konci následujícího kola se sečtou marshal body všech získaných postav, předmětů, frakcí apod. Ten z hráčů, který má na konci nejvíce marshal bodů, vyhrává celou hru.

Několik zajímavostí

  • Do hry je začleněn faktor náhody, neboť při získávání nových předmětů, bojích s nepřáteli či jiných aktivitách hráč hází dvěma šestistěnnými kostkami a výsledek se přičítá k hodnotám postavy (síla, odolnost ...), která danou činnost provádí.

  • Hráč může hrát se svým balíčkem i jako solitaire, a to tak, že z balíčku vyjme všechny hazard karty a zamíchá je do samostatného balíčku. Se svou skupinou pak putuje po Středozemi jako v normální hře, ale v ruce má pouze karty zdrojů a postav, kdežto ve fázi movement-hazard phase karty hazardů líže a hraje sám na svou skupinu. Vždy by se měl snažit hazard karty hrát tak, aby jeho skupině v daném kole nejvíce uškodily.

  • Každý hráč začíná hru se svou startovní družinou na stole a osmi kartami v ruce. Díky tomu se prakticky nemůže stát, že by hra byla výrazně nakloněna ve prospěch jednoho z hráčů od samotného začátku.

  • Všichni hráči na konci každého kola odhodí karty, případně dolížou karty tak, aby jich měli na ruce opět osm.

Edice hry

Kromě základní edice Middle-earth: The Wizards, se hra dočkala i několika rozšířeních a dalších edic, které například umožnily hráčům postavit se do role opačné - Sauronovy prstenové přízraky a pod.

  • The Wizards (METW) (1995): První základní edice

    • The Dragons (METD) (1996): První rozšíření základní edice

    • Dark Minions (MEDM) (1996): Druhé rozšíření základní edice

  • The Lidless Eye (MELE) (1997): Druhá základní edice (Umožnila hrát za Sauronovy prstenové přízraky a jelikož hráčovu skupinu tvořili orkové a podobní, tak se od té chvíle mohly skupiny hráčů přímo napadat)

    • Against the Shadow (MEAS) (1997): Rozšíření pro druhou edici

  • The White Hand (MEWH) (1997): Hráči získali možnost hrát za zkorumpovaného Sarumana a využívat zdroje světlých i temných sil.

  • The Balrog (MEBA) (1998): Poslední edice nových karet přidala možnost hrát za Balroga a jeho orky a troly.

  • Middle Earth Challenge Decks (MECD): Edice deseti před připravených balíčků, kombinujících karty především z první a druhé edice. Pět balíčků pro čaroděje a pět pro prstenové přízraky.

Ocenění

Hra získala dvě ocenění Origins Awards:

  • Nejlepší karetní hra roku 1995 pro Middle-earth: The Wizards

  • Nejlepší grafická prezentace karetní hry nebo rozšíření roku 1996 pro Middle-earth: The Dragons

Autor: Ast

Vybíráme z Bazaru

Břink: Velká podzemní loupež
Břink: Velká podzemní loupež
Akt. cena: 960 Kč
Končí za: 17 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas