Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, sběratelská |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Iron Crown Enterprises Queen Games |
Autoři: | Coleman Charlton |
Rok vydání: | 1995 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Hra Middle-earth CCG (Collectible Card Game = sběratelská karetní hra) je navržena pro jednoho až pět hráčů, kteří si sestaví vlastní balíčky karet a ujímají se role jednoho z pěti "Istari" (Gandalf, Saruman, Radagast, Alatar, Pallando). Ti byli vysláni mocnými Valar, aby napravili rovnováhu sil ve Středozemi a pomohli svobodným národům v bitvě proti Sauronovi. Čarodějové ovlivňují postavy, které utvářejí skupiny. Ty pak společně putují Středozemí a čelí nebezpečenstvu korupce a smrti. Na svých cestách se snaží shromáždit co nejvíce prostředků zahrnujících spojence, frakce a artefakty, které jim pomáhají v boji proti Pánu prstenů.
Hrací balíček lze rozdělit na tři základní části. Karty postav, zdrojů a hazardů. Mimo to hráč využívá také karty lokací (místa roztroušená po Středozemi), mezi kterými se pohybuje jeho skupina. Každý z hráčů si na začátku hry vyloží na stůl svoji startovní skupinu postav a zbylé karty (postavy, zdroje, hazardy) zamíchá, čímž vytvoří svůj hrací balíček. K tomu si ještě na stůl připraví balíček lokací.
Cílem každého hráče je co nejdříve získat minimálně dvacet tzv. marshal bodů, čehož docílí tak, že se svou skupinou putuje po Středozemi, navštěvuje různá místa (z balíčku lokací) a snaží se získat do své družiny více postav či spojenců, případně nalézt / vybojovat různé předměty apod. K tomu hráči slouží karty zdrojů.
Při putování po Středozemi se však družiny střetávají s orky, troly, draky a jinými překážkami, které protihráč "staví do cesty" formou hazardních karet.
Kolo hráče se skládá z několika fází:
Untap Phase - Odtapnutí všech "použitých" (tapnutých) karet z předešlého kola a uzdravení zraněných postav.
Organization Phase - Vyložení karty postavy do hry, předávání předmětů mezi postavami, rozhodování kam jít, atd.
Long-event Phase - Hraní karet událostí, které trvají déle než jedno kolo.
Movement/Hazard Phase - Pohyb skupiny po Středozemi a hraní hazard karet protihráčem
Site Phase - Vstup do cílové lokace a případné hraní předmětů/spojenců/...
End-of-Turn Phase - Odhození/dolízání karet tak, aby měl hráč v ruce osm karet
Poté pokračuje v hraní další hráč.
Jakmile některý z hráčů dosáhne alespoň dvaceti marshal bodů, může svolat koncil. To znamená, že na konci následujícího kola se sečtou marshal body všech získaných postav, předmětů, frakcí apod. Ten z hráčů, který má na konci nejvíce marshal bodů, vyhrává celou hru.
Do hry je začleněn faktor náhody, neboť při získávání nových předmětů, bojích s nepřáteli či jiných aktivitách hráč hází dvěma šestistěnnými kostkami a výsledek se přičítá k hodnotám postavy (síla, odolnost ...), která danou činnost provádí.
Hráč může hrát se svým balíčkem i jako solitaire, a to tak, že z balíčku vyjme všechny hazard karty a zamíchá je do samostatného balíčku. Se svou skupinou pak putuje po Středozemi jako v normální hře, ale v ruce má pouze karty zdrojů a postav, kdežto ve fázi movement-hazard phase karty hazardů líže a hraje sám na svou skupinu. Vždy by se měl snažit hazard karty hrát tak, aby jeho skupině v daném kole nejvíce uškodily.
Každý hráč začíná hru se svou startovní družinou na stole a osmi kartami v ruce. Díky tomu se prakticky nemůže stát, že by hra byla výrazně nakloněna ve prospěch jednoho z hráčů od samotného začátku.
Kromě základní edice Middle-earth: The Wizards, se hra dočkala i několika rozšířeních a dalších edic, které například umožnily hráčům postavit se do role opačné - Sauronovy prstenové přízraky a pod.
The Wizards (METW) (1995): První základní edice
The Dragons (METD) (1996): První rozšíření základní edice
Dark Minions (MEDM) (1996): Druhé rozšíření základní edice
The Lidless Eye (MELE) (1997): Druhá základní edice (Umožnila hrát za Sauronovy prstenové přízraky a jelikož hráčovu skupinu tvořili orkové a podobní, tak se od té chvíle mohly skupiny hráčů přímo napadat)
Against the Shadow (MEAS) (1997): Rozšíření pro druhou edici
The White Hand (MEWH) (1997): Hráči získali možnost hrát za zkorumpovaného Sarumana a využívat zdroje světlých i temných sil.
The Balrog (MEBA) (1998): Poslední edice nových karet přidala možnost hrát za Balroga a jeho orky a troly.
Middle Earth Challenge Decks (MECD): Edice deseti před připravených balíčků, kombinujících karty především z první a druhé edice. Pět balíčků pro čaroděje a pět pro prstenové přízraky.
Ocenění
Hra získala dvě ocenění Origins Awards:
Nejlepší karetní hra roku 1995 pro Middle-earth: The Wizards
Nejlepší grafická prezentace karetní hry nebo rozšíření roku 1996 pro Middle-earth: The Dragons
Autor: Ast
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Star wars Vnejší Okraj
Akt. cena: 38 €
Končí za: 2 dny