Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Jacob Fryxelius |
Rok vydání: | 2016 |
Dostupnost: | 15 obchodů (cca 1099–1199 CZK) |
Sdílej: |
Hromadění surovin a prodlužování konce hry
Dobrý den, mám dotaz ohledně konce hry. Nevím jestli nehraji špatně. Ale i po třetím hraní ve dvou nebo i ve třech hráčích se po splnění dvou ze tří požadavků na konec hry ( kyslík a oceány ) hra dostane do fáze, že všichni hráči mají nadbytek surovin i peněz a dokola většinou dělají stále totéž tj. pokládání stromů a případně zakládání měst. Každý z hráčů otálí ze zvyšováním teploty, protože více bodů lze získat výsadbou stromů vedle svých měst případně v rámci některého projektu. Hra se tak uměle prodlužuje a zdroje i peníze si už nikdo ani nebere - už ani nejsou potřeba, není za co utratit. Děkuji.hrajete spravne?
Jako prvni otazku si dovolim tuhle, protoze tu vidim priznaky, ktere se casto na internetu objevuji a opakuji a mivaji stejnou pricinu.
Nehrajete nahodou tak, ze kazdy hrac provede 1-2 akce, a pak je konec generace a produkce? Pokud ano, tak to hrajete spatne. Kazdy ma ve svem tahu 1-2 akce, nez hraje dalsi hrac, ale pak nenastava konec generace, nybrz znovu hraje prvni hrac a provede 1-2 akce atd. Stale se to toci dokola dokud vsichni hraci neodpasuji, protoze nemaji co delat nebo nic delat nechteji. Odpasovani hraci se pri toceni dokola preskakuji. Generace konci a produkce nastava az vsichni odpasuji.
Pokud hrajete tohle dobre, muzeme posleze hledat pricinu jinde.
Záver
Tak ono ani výsadba sa nedá robiť do nekonečna, za chvíľu sa mapa zaplní.
U nás hru ukončuje takmer vždy ten, kto vyzerá, že je na tom lepšie na mape (prípadne so súťažami). Alebo ten, kto nemá silné kombá na rôzne riasy a zvieratá či stíhačky a tak radšej skončí skôr, aby negeneroval ďalšiu stratu.
Podľa mojich skúseností je vo väčšine hier jasne daný niekto, kto predlžovaním hry stráca. Taký človek má dôvod hru čo najskôr ukončiť, aby nestrácal ešte viac a aby si práve prilepšil poslednými bodmi za zvýšenie tepla apod.
Prípadne ak máte dojem, že to strategicky hráte dobre a máte dojem, že fakt nikto nemá dôvod to ukončiť, tak sa dá aplikovať pravidlo z rozšírenia Venuša (aj keď ju nemáte) a to také, že na konci každej generácie sa automaticky zvýši jeden z rozhodujúcich elementov.
Pasování
Děkuji na informace. Problém je určitě s tím pasováním. Hráli jsem samozřejmě tak, že produkce byla po každých 1-2 akcích každého hráče, což způsobovalo nadbytek surovin zejména v poslední třetině hry. Děkuji.
Podobný problém
Podobný problém som zažil minulý víkend v hre 3 hráčov, kde jeden z hráčov mal vysoký príjem na začiatku generácie a tak isto dostatočný príjem tepla na to aby zvýšil teplotu - ale neurobil tak. Namiesto toho radšej kupoval štandardný projekt - umiestnenie mesta a umiestnenie zelene.
Ďalší hráč vrátane mňa sme nemali dostatočný príjem tepla na zvyšovanie teploty. Nakoniec som to začal riešiť cez štandardný projekt a všetky peniaze som minul na zvýšenie teploty. Nakoniec vyhral hráč (s náskokom okolo 15 bodov), ktorému sa darilo nakupovať mestá a zeleň. Medzi mnou a druhým hráčom bol rozdiel 3 body.
Kontrolná otázka
Štandardný projekt môžem zahrať (kúpiť) aj viac krát za generáciu, alebo iba raz v jednej generácii (keďže je tam tá červená šípka, ktorá na niektorých modrých kartách projektov značí, že sa smie použiť iba raz za generáciu.)?
re
kolikrát chceš.
tom_game
Pokud dobře vím, tak standardních projektů můžeš hrát kolik chceš. Ale nechápu, kde na to bereš peníze, já jsem rád, že mi zbude pár kreditů na karty, který mám na ruce :)
Nevím, co myslíš červenou šipkou, ale AKCI na modré kartě můžeš vždycky zahrát jen jednom za generaci, potom si jí označíš kostičkou, abys jí náhodou nezahrál znova. EFEKT na modrých kartách platí pořád.
vodomil
Áno, mal som na mysli AKCIU na modrej karte (tá sa môže zahrať iba raz), preto som si nebol istý či to neplatí náhodou aj o štandardnom projekte. Ale nie, štandardný projekt, ak sú naň financie, sa môže zahrať aj viac ako raz za generáciu.
Mám už odohraných niekoľko hier, a táto situácia sa stala prvý krát - hráč sa jednoducho dostal vysoko na TR + k tomu mal príjem aj na doske hráča = takže vo výsledku na začiatku generácie dostával plno megakreditov (financií). Ostatní boli na tom horšie a preto sme len závistlivo pozerali ako sa mu darí zalesňovať a osídľovať. Bolo potrebné zvýšiť teplotu už len o 3 dieliky - preto som nakoniec ja začal šetriť financie a nakúpil som štandardné projekty na zvýšenie teploty aby som mu zatrhol ďalšie osídľovanie - vo výsledku si však stihol nazbierať dostatok bodov (ale to som už spomínal nižšie).
Ale nič to nemení na tom, že zážitok z hrania bol výborný - toto tu bolo zmienené len z dôvodu začatia tejto témy...
Tom game
A hrali jste s draftem? Jestli ne, tak to zkuste. 1hra bude delsi ale dalsi uz to posype a za tu vyvazenost to stoji.
Dalsi co doporucim, je vyber z vice korporaci (nejsou vsechny vyvazeny). Najel jsem na pravidlo 2 + 1 z kazdeho rozsireni. Pokud hrajete jen zaklad tak bych vybiral ze 3.
Posledni co jsem chtel rict je,ze jste se mu do jeho lesicku mohli zacit tlacit svejma mestama a tim mu to aspon zneprijemnovat.
Preji prijemnou teraformaci
tom_game
Tome, dávám ti zapravdu. Červená šipka na kartách znamená AKCI, kterou lze provést za generaci jen jednou, zatímco akce (malými písmeny) označené stejnou červenou šipkou na hracím plánu (u standardních projektů) a na desce hráče (u přeměny zeleně na destičky zeleně a tepla na zvýšení teploty) lze provést v jedné generaci libovolně často, stejná šipka pak označuje automatickou konverzi energie na teplo. Já osobně to považuji za designérskou chybu. Ne fatální, ale matoucí a kontraintuitivní to je, byť je to v pravidlech celkem jasně popsáno.
Nezbývá, než si na to ze začátku dávat pozor, od druhé a další partie už si to obvykle nikdo neplete.
Překladatel pravidel nejen pro fu Mindok
červená šipka
Já osobně nevidím v červené šipce problém. Myslím, že v pravidlech nikde není zmínka o červené šipce. (Nebo se tam někde píše, že AKCE s červenou šipkou lze zahrát jen jednou?)
Naopak by mi přišlo matoucí, kdyby na herní desce byla šipka oranžová a na kartách červená.
Červená šipka mi ukazuje, co získám za provedení AKCE.
V pravidlech je jasně popsáno, že AKCI na kartě lze zahrát jen jednou za generaci. To mi přišlo celkem jasné.
Takže indikátor je pro mě, zda je AKCE na kartě, nebo na herní desce a ne to, jestli je tam šipka červená, modrá, bílá nebo žádná.
Ale třeba to tak vnímám jenom já :)
modré karty
mají trvalé efekty nebo akce - akce jsou právě znázorněny červenou šipkou a na ni se pokládá kostička hráče, aby bylo znázorněno, že byla v generaci již aktivována - červená šipka je tedy grafickým znázornění jednorázové akce
červené šipky
Hele dle mého červená šipka není znázornění jednorázové akce, ale pouze znázornění, že se jedná o akční kartu nebo akci. Některé karty projektů mají na sobě více šipek a pokud by červená šipka znázorňovala jednorázovou akci, tak by to pak znamenalo, že můžeš využít každou šipku daného projektu.
V pravidlech se jasně píše, že kostičkou hráče máš označit použitou kartu nikoliv šipku. Z více šipek na kartě si pouze vybíráš co se ti víc hodí.
červené šipky
Přesně jak píše guyverus. Některé karty projektů mají více červených šipek a také lze zahrát AKCI jen jednou.
Indikátor je to, kde se AKCE nachází.
Pokud na kartě (projektu, případně korporace), můžu jí zahrát jen jednou.
Pokud jinde, můžu hrát dokud chci.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
War of the Ring (second edition): The Fate of Ereb
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 4 dny