Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 120x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Mansions of Madness je semikooperativní (několik hráčů hraje společně proti ostatním) desková hra s hororovou atmosférou, která tematicky čerpá ze hry Arkham Horror. Jeden hráč hraje Pána domu (tzv. Keepera) a všichni ostatní hrají vyšetřovatele. Cílem Pána domu je naplnit temné poslání určené zvoleným scénářem, zatímco vyšetřovatelé se snaží odhalit a překazit plány, které Pán domu spřádá.

Příprava hry

Hráči si nejprve vyberou scénář, který budou hrát a připraví podle něj hrací plán. Dále hráči připraví různé karty, žetony a figurky nestvůr. Následně si zvolí, kdo bude představovat Pána domu a kdo vyšetřovatele. Vyšetřovatelé si přečtou úvodní příběh, vyberou si postavy a jejich počáteční vybavení (předměty, kouzla atd.). Pán domu vykoná přípravu podle návodu pro zvolený scénář. Obecně to obnáší přichystání balíčků karet, umístění karet průzkumu, překážek a zámků na hrací desku. Navíc Pán domu nachystá karty příběhu, které musí vyšetřovatelé v průběhu hry postupně odkrýt, aby zjistili, o co Pán domu usiluje.

Průběh hry

Hra probíhá v kolech. Každé kolo se skládá z akcí vyšetřovatelů a akcí Pána domu.

Akce vyšetřovatelů

Každý vyšetřovatel může ve svém tahu provést dva body pohybu a jednu akci. Pořadí akcí přitom může libovolně kombinovat.

  • Pohyb – za pohyb je považován přesun postavy do přilehlé oblasti. Ty jsou na hracím plánu odděleny bílými čárami, dveřmi nebo zdmi. Pokud chce vyšetřovatel vstoupit do místnosti, která je zamčená, vezme Pán domu kartu zámku a nahlas ji přečte. Karta zámku se obvykle nachází na vrchu balíčku průzkumu v dané místnosti. K tomu, aby vyšetřovatel mohl do místnosti vstoupit, musí splnit podmínky popsané na kartě (např.: vyřešit puzzle, odhodit kartu průzkumu apod.).
  • Běh – běh je dodatečný pohyb, který může vyšetřovatel provést v rámci své akce. Platí pro něj stejná pravidla jako pro standardní pohyb.
  • Schopnost karty – karty, které postava získá v průběhu hry, umožňují hráči v rámci svého tahu hrát další akce. Konkrétní akce, kterou hráč může provést, popisuje vždy příslušná karta.
  • Upuštění předmětu – v některých situacích vyšetřovatel odloží předmět, který vlastní. Vykonání této akce spočívá v tom, že vezme kartu příslušného předmětu a umístí ji na vrchol balíčku průzkumu v místnosti, ve které se nachází.
  • Útok na nestvůru – vyšetřovatel v rámci své akce zaútočí na nestvůru, která je v jeho dohledu. Útok vyšetřovatele probíhá tak, že Pán domu vytáhne vrchní kartu z balíčku bojových karet, který odpovídá typu dané nestvůry a vyšetřovatel vykoná akce popsané v horní části karty.
  • Průzkum – při této akci Pán domu postupně otáčí karty průzkumu, dokud je neotočí všechny nebo dokud nenarazí na kartu překážky nebo zámku. K tomu, aby hráč získal karty předmětů ležící pod kartou překážky, musí nejprve vyřešit příslušné puzzle (viz níže). Všechny karty, které hráč získá, musí položit vedle karty své postavy.

Akce Pána domu

Akce Pána domu probíhají v přesně stanovené sekvenci následujích kroků:

  1. Obchodování vyšetřovatelů – vyšetřovatelé, kteří se nacházejí ve stejné oblasti, si mohou vyměnit libovolné množství předmětů. Navíc, pokud vyšetřovatelé v průběhu souboje obdrželi žetony omráčení, mohou jeden z nich odhodit.
  2. Získání žetonů hrozby – Pán domu obdrží tolik žetonů hrozby, kolik je ve hře vyšetřovatelů.
  3. Hraní akcí – v této fázi může Pán domu spotřebovat žetony hrozby k následujícím akcím: táhnutí karty mythosu, karty traumat, pohnutí anebo umístění nestvůry.
  4. Útok nestvůr – každá nestvůra může zaútočit na vyšetřovatele, který se nachází ve stejné oblasti. Útok nestvůry probíhá podobným způsobem jako útok vyšetřovatele s tím rozdílem, že se vyhodnotí spodní část bojové karty.
  5. Událost – po uplynutí určitého počtu kol otočí Pán domu kartu události a vykoná její efekt.

Testy schopností

V průběhu hry čelí vyšetřovatelé různým nebezpečím a zkouškám. O tom zda v dané činnosti uspějí či nikoliv, rozhodují pomocí testů schopností. K testu schopnosti je hráč obvykle vyzván kartou, kterou táhl (např. ve fázi průzkumu, útoku) nebo kartou, kterou na něj zahrál Pán domu. Test vždy udává, jaká schopnost je použita a jak je modifikována. Hráč poté vezme hodnotu schopnosti uvedenou na kartě postavy, upraví ji modifikátorem a hodí desetistěnnou kostkou. Aby uspěl, musí hodit číslo menší nebo rovné modifikované hodnotě schopnosti. Při testu schopnosti může hráč využít žetony schopností, které dostal na začátku hry. Za spotřebování 1 žetonu schopnosti si vyšetřovatel přičte k testované schopnosti hodnotu svého Štěstí (jedna ze schopností postavy). Tím dojde ke zvýšení čísla, které musí hráč podhodit, aby uspěl.

Puzzle

Zámky a různé hlavolamy představují překážky, které musí vyšetřovatel překonat, aby mohl vstoupit do místnosti nebo odhalit karty průzkumu, které se v místnosti nacházejí. Pokaždé když hráč narazí na jednu z těchto karet, musí nejprve náhodně vylosovat jednotlivé dílky zámku resp. překážky a poté je náhodně sestavit do tvaru uvedeném na kartě. K vyřešení puzzle získává vyšetřovatel tolik akcí, jaká je hodnota jeho intelektu. Za jednu akci může vyšetřovatel: zaměnit dva dílky, otočit 1 dílek o 90 stupňů anebo vyměnit jeden dílek za nový – náhodně tažený. Ve hře jsou celkem tři typy puzzle:

  • Runové puzzle – k vyřešení musí hráč sestavit obrázek podle předlohy;
  • Elektrické puzzle – hráč musí propojit několik přepínačů tak, aby tvořily uzavřený obvod;
  • Zámky – k otevření zámku se musí shodovat symboly na všech sousedících dílcích.

Konec hry a určení vítězné strany

Hráči hrají tak dlouho, dokud jedna ze stran nesplní podmínky vítězství stanovené scénářem nebo nenastane remíza – v tom případě prohrávají obě strany. Pán domu navíc zvítězí, pokud se mu povede zabít všechny vyšetřovatele současně.

Autor: Parxel

Rozšíření hry (8)

Mansions of Madness: 'Til Death Do Us Part (2011)

„Takže hledáš neco speciálního, že? Je tu toho v okolí dost. Vlastně Brady včera v noci hledal červy, tam co bylo sídlo Fenstromových, jenž shořelo... Víš, tam na kopci u starého hřbitova. Donesl odtamtud nějakou ...

rozšíření 2 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxo (hodnoceno 4x)

Mansions of Madness: Call of the Wild (2013)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 5x)

Mansions of Madness: Forbidden Alchemy (2011)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxo (hodnoceno 8x)

Mansions of Madness: House of Fears (2012)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Mansions of Madness: Season of the Witch (2011)

Příběh vystrašeného studenta byl typický pro pověrčivé povahy obyvatel městečka Arkham. Dokonce i vysoce vzdělaný profesor Miskantonické univerzity vypadal, že věří, že tam straší. Tato zřícenina byla postavena na ...

rozšíření 2 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxo (hodnoceno 7x)

Mansions of Madness: The Laboratory (2013)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Mansions of Madness: The Silver Tablet (2011)

"Jmenuje se Ruth Wolcottová. Profesorka Ruth Wolcottová. Měla dobré reference i dostatek zkušeností. Jak jsem to měl vědět? Ano, byla krásná - krásná tak moc, že mohli o mně říkat, že jsem ji zaměstnal jen kvůli jejímu ...

rozšíření 2 - 2 hráči

Celkové hodnocení: xxxxxxxxoo (hodnoceno 4x)

Mansions of Madness: The Yellow Sign (2012)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Terramara
Terramara
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas