Mana - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–2
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Claude Leroy
Rok vydání: 1988
Dostupnost: 1 obchod (629 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Mana je strategická hra pro dva hráče. Jeden hráč hraje za bílé samuraje, druhý za černé. Cílem hry je zajmout soupeřova daimjá.

Příprava hry:

Hráči se nejdříve dohodnou, kdo bude hrát za bílé a kdo za černé samuraje. Každý si vezme pět róninů a jednoho daimjá (souhrnně figury) ve své barvě. Doprostřed stolu se umístí herní deska směrem k hráčům tak, aby k nim směřovaly 3 „dvojpole“. Každý hráč umístí svého daimjá na jedno ze tří „dvojpolí“ a zbylé róniny do řady vedle něho. Žlutá figurka ptáka Mana se položí vedle herní desky. Hru zahajuje černý hráč.

Průběh hry:

Hráč na tahu zkontroluje pozici ptáka Mana na plánku. Pokud je pták Man mimo plánek (pouze v prvním tahu), neplatí žádné omezení pro pohyb a hráč může táhnout libovolnou figurou. V opačném případě pták Man určuje, kterými figurami může být hráno. 

Figury se po plánu mohou pohybovat pouze v řádcích a sloupcích. Mohou zatáčet, ale nesmí přeskakovat jiné figury. Vzdálenost, o kterou se musí figura posunout, odpovídá symbolu, na kterém stojí (nelze pohyb dobrovolně ukončit předčasně a nelze se vracet na pole, které již byly v tomto tahu „navštíveny“). Pohyby dle symbolů jsou:

  • Jednopole = symbol + = pohyb o 1 pole
  • Dvojpole = pohyb o 2 pole
  • Trojpole = pohyb o 3 pole

Po pohybu figurou aktivní hráč přemístí ptáka Mana na volné neobsazené pole (dle svého výběru) odpovídající symbolu, na kterém figura ukončila svůj pohyb, a určí tak dalšímu hráčí, kterými figurami může táhnout. Pokud pohyb figury skončí na stejném poli, kde se nachází soupeřova figura, dojde k jejímu zajmutí (vyhodnocuje se jako vyhození v šachách). 

Pokud hráč na tahu nemůže vykonat pohyb, který mu určuje pták Man, má dvě možnosti:

  • pohne svou libovolnou figurou a poté přemístí ptáka Mana podle běžných pravidel
  • nasadí zpátky svého vyhozeného rónina na mapu na libovolné neobsazené pole a přemístí ptáka Mana na pole odpovídající symbolu pole nasazení figury

Konec hry:

Hra končí v okamžiku kdy hráč zajme soupeřova Daimjá, a tím zvítězí.

Autor: Dawesome

Další názvy této společenské hry

  • Escampe

Vybíráme z Bazaru

AZ Kvíz (SK)
AZ Kvíz (SK)
Akt. cena: 9 €
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas