Magnates, The: A Game of Power

xxxxxxxxoo hodnoceno 4x (Seznam vlastníků)

Magnates, The: A Game of Power - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: undefined
Vydavatelé: Phalanx Games Polska
Autoři: Jaro Andruszkiewicz
Waldek Gumienny
Rok vydání: 2014
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

V mohutné budově Rzeczypospolité pukaly všechny svorníky už od časů kozáckých válek. Zalidněná a bohatá země, mající hojnost zdatného rytířstva, stávala se kořistí sousedů a stále více zdvíhaly hlavu libovůle a svévole. (...) Celá Rzeczpospolita byla rozháraná, rvána dobrodruhy, chorá, zmítající se v horečce jako člověk pracující k smrti. Byly vedeny nové vojny zahraniční i domácí. (...) Různé mocné rody v Rzeczypospolité, zachvácené vichrem rozbrojů, patřily na sebe jak nepřátelské státy. (...) Mocný Radziwiłł byl pohroužen do velkých plánů týkajících se jeho vlastního domu, jejž chtěl vyvýšit nad ostatní v zemi, byť i na úkor veřejného blaha. Také ostatní magnáti myslili více na sebe než na Rzeczpospolitou...


Henryk Sienkiewicz, Potopa (upraveno)


Magnáti: Hra o moc je převahová hra z prostředí raně novověké polsko-litevské unie, jejíž existenci ukončilo trojí dělení Polska v letech 1772‒1795. Hráči, zastupující významné šlechtické rody, se pokoušejí získávat na úkor ostatních úřady a privilegia, zároveň však musejí společně bránit zemi ve válkách proti povstalcům nebo v jiných konfliktech. Za úspěchy jsou odměněni statky v jednotlivých provinciích, které jim v závěru hry přinesou vítězné body. Naopak, porážky v konfliktech mohou vést k rozpadu celé rzeczypospolité a prohře všech hráčů.

Příprava hry:

Nejprve je rozložen herní plán, představující mapu polsko-litevské unie rozdělené na pět provincií, a okolní území. Na stupnici kol v levém horním rohu plánu jsou umístěny lícem dolů nalosované žetony čtyř králů a na jednotlivá pole senátu (vpravo nahoře na herním plánu) karty úřadů. Vedle herního plánu se připraví balíčky karet privilegií a konfliktů. Do každé provincie je umístěn žeton převahy / nadvlády. Každý hráč si vezme figurku magnáta (figurky jsou následně umístěny na stupnici pod žetony králů), žetony statků zvolené barvy (jeden z nich umístí do libovolné provincie) a odpovídající balíček karet se členy vybraného rodu s hodnotami 1‒14 (z celkových třinácti karet využijí tři v senátní fázi, pět ve fázi sejmu a pět ve fázi konfliktů, viz níže). Barevné odlišení jednotlivých provincií na mapě nijak nekorespondují s barvami komponentů jednotlivých hráčů.

Průběh hry:

V průběhu hry se odehrají čtyři kola (zlatý, stříbrný, bronzový a železný věk), po jejichž uplynutí zaniká Polsko a hra končí. Jednotlivá kola jsou rozdělena do pěti fází: volba krále, senát, sejm, fáze konfliktů a interregnum (mezivládí).

  • Volba krále: Je otočen žeton krále příslušného věku. Žeton má na sobě jeden ze čtyř symbolů, které se nacházejí i na kartách úřadů ‒ při zisku karty s týmž symbolem bude mít hráč výhodu umístění jednoho statku navíc.
  • Senát: Na pole senátu se umístí karty čtyř úřadů (primas, strážce pokladu, hejtman, kancléř). Hráči odloží po jedné kartě svého rodu ke třem z nich. Ten z hráčů, který pod něj umístil kartu s nejvyšší hodnotou, získá úřad a umístí do libovolné provincie jeden žeton statku. Primas rozhoduje po dobu celého kola o prvenství v případě remízy (může tak učinit i ve svůj prospěch); kancléř a hejtman mohou ve fázi sejmu, resp. ve fázi konfliktů zvýšit hodnotu jedné ze svých karet o 3; strážce pokladu může ve fázi mezivládí nahradit statek jednoho ze soupeřů svým vlastním.
  • Sejm: Na pět polí sejmu se umístí po jedné kartě privilegia (akční karty). Hráči vyloží ke každému privilegiu po jedné kartě svého rodu, ty jsou následně vyhodnoceny jako v senátní fázi a za zisk karty umísťují do libovolné provincie tolik statků, kolik je uvedeno na kartě. Získané karty může hráč jednorázově využít ve zbylém průběhu hry.
  • Konflikty: Na herní plán se umístí pět karet konfliktů. Následně hráči vyloží ke každému z nich po jedné kartě rodu. Při vyhodnocení jsou hodnoty karet u každého konfliktu sečteny; pokud je výsledný součet alespoň roven číslu uvedenému na kartě konfliktu, je karta konfliktu odstraněna ze hry a hráč, který sem přiložil kartu s nejvyšší hodnotou, získá odměnu uvedenou na kartě konfliktu ‒ umístění statku či zisk léna. V opačném případě nastanou důsledky porážky uvedené na kartě konfliktu. Karta konfliktu zůstává na svém místě do dalšího kola, kdy se bude o tuto kartu opět bojovat (v případě úspěchu bude figurka rozvratu odstraněna). Do provincie s neuzavřeným konfliktem se umístí figurka rozvratu; do rozvrácené provincie nelze umisťovat statky (kromě statku získaného za vyhraný konflikt).
  • Interregnum: Ze hry je odstraněn žeton krále a je určeno nové pořadí hráčů podle počtu dosud umístěných statků.

Konec hry:

Pokud jsou ve fázi interregna rozvrácené alespoň tři provincie, hra okamžitě končí prohrou všech hráčů. Jestliže tato situace nenastane, končí hra v interregnu čtvrtého kola. Hráčům jsou přiděleny body za umístěné statky, za převahu (více statků než kterýkoli jiný hráč) nebo nadvládu v provinciích (více statků než všichni hráči dohromady) a za získaná léna. Hráč s nejvíce body se stává vítězem.

Autor: Ondřej Podavka

Vybíráme z Bazaru

Gwent / Gwint komplet CZ
Gwent / Gwint komplet CZ
Akt. cena: 2850 Kč
Končí za: 15 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas