Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Phalanx Games Polska |
Autoři: | Jaro Andruszkiewicz Waldek Gumienny |
Rok vydání: | 2014 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
V mohutné budově Rzeczypospolité pukaly všechny svorníky už od časů kozáckých válek. Zalidněná a bohatá země, mající hojnost zdatného rytířstva, stávala se kořistí sousedů a stále více zdvíhaly hlavu libovůle a svévole. (...) Celá Rzeczpospolita byla rozháraná, rvána dobrodruhy, chorá, zmítající se v horečce jako člověk pracující k smrti. Byly vedeny nové vojny zahraniční i domácí. (...) Různé mocné rody v Rzeczypospolité, zachvácené vichrem rozbrojů, patřily na sebe jak nepřátelské státy. (...) Mocný Radziwiłł byl pohroužen do velkých plánů týkajících se jeho vlastního domu, jejž chtěl vyvýšit nad ostatní v zemi, byť i na úkor veřejného blaha. Také ostatní magnáti myslili více na sebe než na Rzeczpospolitou...
Henryk Sienkiewicz, Potopa (upraveno)
Magnáti: Hra o moc je převahová hra z prostředí raně novověké polsko-litevské unie, jejíž existenci ukončilo trojí dělení Polska v letech 1772‒1795. Hráči, zastupující významné šlechtické rody, se pokoušejí získávat na úkor ostatních úřady a privilegia, zároveň však musejí společně bránit zemi ve válkách proti povstalcům nebo v jiných konfliktech. Za úspěchy jsou odměněni statky v jednotlivých provinciích, které jim v závěru hry přinesou vítězné body. Naopak, porážky v konfliktech mohou vést k rozpadu celé rzeczypospolité a prohře všech hráčů.
Nejprve je rozložen herní plán, představující mapu polsko-litevské unie rozdělené na pět provincií, a okolní území. Na stupnici kol v levém horním rohu plánu jsou umístěny lícem dolů nalosované žetony čtyř králů a na jednotlivá pole senátu (vpravo nahoře na herním plánu) karty úřadů. Vedle herního plánu se připraví balíčky karet privilegií a konfliktů. Do každé provincie je umístěn žeton převahy / nadvlády. Každý hráč si vezme figurku magnáta (figurky jsou následně umístěny na stupnici pod žetony králů), žetony statků zvolené barvy (jeden z nich umístí do libovolné provincie) a odpovídající balíček karet se členy vybraného rodu s hodnotami 1‒14 (z celkových třinácti karet využijí tři v senátní fázi, pět ve fázi sejmu a pět ve fázi konfliktů, viz níže). Barevné odlišení jednotlivých provincií na mapě nijak nekorespondují s barvami komponentů jednotlivých hráčů.
V průběhu hry se odehrají čtyři kola (zlatý, stříbrný, bronzový a železný věk), po jejichž uplynutí zaniká Polsko a hra končí. Jednotlivá kola jsou rozdělena do pěti fází: volba krále, senát, sejm, fáze konfliktů a interregnum (mezivládí).
Pokud jsou ve fázi interregna rozvrácené alespoň tři provincie, hra okamžitě končí prohrou všech hráčů. Jestliže tato situace nenastane, končí hra v interregnu čtvrtého kola. Hráčům jsou přiděleny body za umístěné statky, za převahu (více statků než kterýkoli jiný hráč) nebo nadvládu v provinciích (více statků než všichni hráči dohromady) a za získaná léna. Hráč s nejvíce body se stává vítězem.
Autor: Ondřej Podavka
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Gwent / Gwint komplet CZ
Akt. cena: 2850 Kč
Končí za: 15 hodin