Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–16 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Avalon Hill |
Autoři: | Richard Hamblen |
Rok vydání: | 1978 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Představte si, že se se svým hrdinou přemisťujete do fantastického světa, kde na vás neustále číhají hrozící příšery, nepřátelští vojáci či rytíři, draci a jěště mnohem víc... Tak přesně vypadá hra Magic Realm, která i navzdory svému datu vzniku (1978), který se notně podepsal pod schematickou a na dnešní dobu "nepřívětivou" grafiku, dodnes zůstává v mnoha oblastech jako "stolní hra o hrdinech a monstrech" nepokořena.
Hra má tak oddané fanoušky, že kromě různých rozšíření, pravidel a nových postav či příšer již vznikl i nádherný nový grafický kabát, který si s ničím nezadá s nejnovějšími hrami podobného ražení. Obrázky doufám najdete i zde někde kolem.
Navíc je hru možné hrát i sólo, takže se ji můžete naučit i tímto způsobem a když se v ní (a těch desítkách stran pravidel) dokážete orientovat, zasvětíte do ní další příznivce.
Na začátku hry si každý hráč vybere jednu z dostupných postav. Každá z nich má své vlastní schopnosti a možnosti používání zbraní, magie nebo jiných dovedností. Hráči si také volí své cíle ve hře - kolik zlata mají získat, kolík slávy nebo obávanosti mají dosáhnout apod. Tím můžete do každé hry jít jinak a také ji jinak hrát. Pak se vytvoří mapa z hexových polí, která na sebe musí navazovat a je nutné, aby bylo možná na každou "čistinu" či "místo" na mapě dojít - nelze mít slepé uličky.
Magic Realm je zajímavý tím, že hráči své tahy plánují v příslušné tabulce a pak je následně vyhodnocují. Prochází místy na mapě, sbírají poklady, bojují s monstry, najímají si vesničany jako pomoc, nebo se ukrývají před nepřítelem. Boj probíhá na samostatném diagramu a důležitá je u něho například i délka zbraně, její váha nebo vůbec dostupnost žetonů pro samotný boj. Každá postava má totiž k dispozici určité žetony, díky kterým může boj provádět.
Monstra se na mapě objevutí taky zajímavě, poněvadž ze začátku vidíte jenom roztroušené "zvuky", které vydávají určité skupiny monster. Až když na některý zvuk dojde, je otočen a z centrálního depozitáře je na mapu položen žeton monstra. Nikdy tak nevíte, co vás očekává (ale tušíte, že to může být ten obávaný drak...).
Magie je samostatnou kapitolou hry a pro začátačníky se doporučuje jí úplně vynechat (a tudíž i magické postavy). Kouzlit totiž nemůžete jen tak leckdy, musíte se na kouzlo připravit a mít potřebné ingredience (samotné kouzlo, akční magický žeton a barvu potřebné magie). Kouzla jsou různých druhů a odstínů magie a během hry se můžete učit taky nová. Kouzla si taky můžete připravit a pak máte v rukávu eso na nepřítele, které sešlete jěště předtím, než vás on může zranit.
Rovněž se doporučuje ze začátku nehrát například s najatými domorodci.
Ke hře existují nejnovější pravidla ve verzi 3.2, která už dávají celkem dobrou šanci, že je pochopí i nezasvěcený nováček. Předchozí pravidla byla strukturována do kapitol s narůstající složitostí, nejnovější pravidla ale postupují celým procesem hry. Tak si můžete zvolit, kterou cestou se dáte. Rovněž existují některé dokumenty, které usnadňují prvé hraní a abstrahují od složitějších mechanik, soustředíc se na základ. Když se vám dostane do krve ten, můžete se pustit do plných pravidel.
Autor: Joe
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Amerigo
Akt. cena: 850 Kč
Končí za: 1 den