Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–2 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Arcane Wonders Pegasus Spiele |
Autoři: | Benjamin Pope Bryan Pope |
Rok vydání: | 2012 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Dav okamžitě ztichnul, když dva mágové vstoupili do arény. Přes zápasiště plné poraskané dlažby vrhneš pohled na soupeře, ve snaze odhadnout jeho moc a ukrytá tajemství, zatímco tě hlasatel představuje davu. Během chvíle signál odstartuje bitvum která neskončí, dokud jeden z vás nebude ležet poražený v prachu. Prsty přeběhneš po hřbetu své knihy kouzel a v duchu vybíráš svá první kouzla. Ale někde vzadu ti v hlavě hlodá neúprosná myšlenka: máš dost sila a chytrosti porazit soupeře před sebou?
Hra Mage Wars je karetní a desková hra, ve které se dva mágové utkají v lítém boji na život a na smrt, vybaveni jen svými kouzly. Každý z hráčů představuje jednoho ze čtyř kouzelníků, z nichž každý je specializovaný na některé druhy kouzel a jiné mu činí potíže - například Beastmaster ovládá přírodní kouzla a ohnivá mu moc nejdou. Kouzla jsou reprezentována kartami, kterých je celkem 322, a každý kouzelník si z nich sestaví knihu kouzel, kterou použije během hry. I postava samotného kouzelníka je představována kartou, se kterou hráč pohybuje po velkém hracím plánu 3x4 pole, reprezentujícím gladiátorskou arénu.
Příprava hry
Každý hráč si vybere jednoho ze čtyř kouzelníků a podle dovedností, které daný mág ovládá, si sestaví knihu kouzel. Každé kouzlo má určitou úroveň, čím účinnější kouzlo, tím vyšší úroveň. Do kouzelné knihy si může kouzelník z nabídky vybrat jakákoliv kouzla, je limitován pouze tím, že má určenou maximální sumu úrovní kouzel, která se mu do knihy vejdou. Kouzla, na která je specializován, stojí jen počet bodů rovný úrovni daného kouzla. Kouzla, která daný mág umí špatně, ho stojí rovnou trojnásobný počet bodů, a ostatní stojí dvojnásobek bodů úrovně. Po tomhle krátkém matematickém cvičení má hráč jasno, co si do knihy kouzel chce nachystat, a zbývá jen se dohodnout se soupeřem na případném rozdělení karet, o které mají zájem oba. Karet je sice v základním balení hodně, ale snadno se stane, že se oba hráči zajímají o stejná kouzla - týká se to hlavně obranných a léčivých kouzel, která najdou použití vždy a v každé strategii.
Oba hráči umístí své karty mágů do protilehlých rohů arény, ke každému přiřadí akční žeton, který ukazuje, jestli mág už v daném kole hrál, nebo ještě ne, pak určí hodem kostkou, kdo v prvním kole začíná, a jde se konečně na to.
Jedno kolo hry
V každém kole nejprve probíhá údržba a příprava, následovaná akční fází, kdy už konečně začnou létat ohnivé koule a zjevovat se démoni!
Příprava kola
1. Iniciativa - v prvním kole se pořadí hráčů určí náhodně, v dalších kolech se hráčí střídají.
2. Reset - všechny žetony akcí se otočí lícem vzhůru.
3. Sběr many - každý z mágů má určeno, o kolik mu každé kolo naroste jeho zásoba many, sloužící k sesílání kouzel. A k tomu dojde právě teď.
4. Údržba - některá z kouzel mají udržovací cenu, kterou je třeba právě teď zaplatit, pokud na to zbývá mana. Také některé následky kouzel (třeba hoření-burn) účinkují v této fázi (hoření popálí nešťastníka, který chytnul plamenem).
5. Plánování - každý hráč ze své knihy kouzel vybere dvě, která může, ale nemusí, ve své akční fázi seslat, a položí je připravená rubem vzhůru před sebe.
Akce
Vlastní akce má následující posloupnost:
1. První fáze rychlého kouzlení
2. Akční fáze
3. Druhá fáze rychlého kouzlení
Během fáze rychlého kouzlení mohou, ale nemusí, mágové seslat jedno rychlé kouzlo, které si při plánování připravili. Zda kouzlo v této fázi seslali se sleduje pomocí speciálního žetonu pro rychlé sesílání, pokud mág kouzlo seslal v první fázi rychlého sesílání, už ho nemůže seslat ve fázi druhé.
V akční fázi se podle iniciativy střídají oba hráči a postupně aktivují všechny své tvory - své mágy, ale i pomocníky, které mágové pomocí kouzel do arény přivolali. Ve chvíli, kdy je tvor aktivován, může se po aréně pohybovat, útočit na soupeře, mágové mohou sesílat kouzla (pokud ale na kouzlení mají dostatečnou zásobu many), atd.
Konec hry
Každý úspěšný útok na soupeřova mága ho zraňuje a ubírá mu životy. Když to jeden z mágů dotáhne až na nulu, je poražen a hra končí.
Hra více hráčů
V základní sadě je hra připravena pro hru dvou hráčů, ale s trochou snahy a nejlépe při využití dvou základních sad nebo dodatkového balíčku kouzel mohou hrát až čtyři hráči, a to jako dva týmy proti sobě, nebo stylem každý proti každému.
Autor: gev
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 2 - 4 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 1x)
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 2 - 2 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 4x)
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 2 - 2 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 3x)
Jedná se o balíček obsahující 110 nejžádanějších karet za základní sady hry Mage Wars. Tím, že mají hráči k dispozici další kopie karet, které jsou v základní sadě, se rozšiřují jejich možnosti při přípravě ...
rozšíření 2 - 2 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 4x)
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 2 - 2 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 3x)
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 2 - 2 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 6x)
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 2 - 2 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 5x)
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 2 - 2 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 1x)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Heroes of Might and Magic III: Neutrální jednotky
Akt. cena: 1250 Kč
Končí za: 2 dny