Machi Koro - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Masao Suganuma
Rok vydání: 2012
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Do jaké díry jsem se to zase dostal? Dá to fušku, než tady z tohohle pole udělám pořádné město. No nic, nemám moc času, tak snad abych se do toho dal...

Machi Koro je rychlá karetní hra, ve které se stanete starostou nově vznikající vesnice a máte za úkol z ní vytvořit prosperujicí velkoměsto. Abyste toho dosáhli, je zapotřebí postavit 4 velké stavební projekty. Velké projekty jsou velmi nákladné a pro malou vesnici jsou pouze snem. Nejprve tedy musíte rozšířit své město takovým způsobem, aby postavení všech 4 velkých projektů bylo reálné.


Příprava hry:

Každá vesnička začíná s jedním obilným políčkem, pekárnou, 3 mincemi a 4 velkými projekty, které jsou v tuto chvíli otočeny lícem dolů. Pole a pekárna při určitém hodu kostkou budou generovat první příjmy potřebné k expanzi vesnice. Uprostřed stolu se rozloží 15 různých budov, které budou hráči později kupovat a tím rozšiřovat své město.


Průběh hry:

Hra se hraje na kola, kdy každé kolo se skládá ze 3 fází:

  1. Hod kostkou/kostkami: Na začátku hry se háže pouze jednou kostkou. Po postavení projektu Nádraží lze využít i kostku druhou - hodnoty na obou hozených kostkách se pak sčítají. Hodnota hodu aktivuje jednotlivé karty. Každá z karet generuje příjmy nebo výdaje. Karty označené jednou figurkou se aktivují pouze při vašem tahu, zatímco karty označeny třemi figurkami se aktivují vždy, když kdokoliv hodí na součet rovný číslu karty. Hod kostek vždy nemusí generovat příjmy, ale může generovat i výdaje nebo oboje společně.
  2. Výdaje a příjmy: Výdaje mají před příjmy vždy přednost. Pokud je hráč donucen platit peníze ostatním hráčům, činí tak v pořadí po směru hodinových ručiček, dokud nevyplatí všechny, nebo dokud mu nedojdou peníze - v takovém případně zbylí hráči nedostanou nic. Následují příjmy z hráčových budov. Po obdržení příjmů již hráč nikoho nevyplácí (ani hráče, na které předtím nevyšlo).
  3. Stavba: Poslední fází kola je stavba. Při stavbě (volitelná akce) vezme hráč kartu budovy z prostředka stolu, vyloží ji před sebe ke svému městu a zaplatí za ni hodnotu, která je zobrazena v levé spodní části karty. Karet každé budovy může mít hráč libovolný počet, pouze fialové budovy smí mít pouze po jedné. Ve hře se nachází 15 staveb a 4 projekty. 15 staveb je rozděleno do 4 barev, kdy každá z nich indikuje jinou funkci:
    • modrá - příjmy při hodu libovolného hráče
    • zelená - příjmy při vlastním hodu
    • červená - příjmy od ostatních hráčů při jejich hodu
    • fialová - příjmy od ostatních hráčů při vašem hodu


Konec hry:

Hra končí, jakmile některý hráč jako postaví všechny 4 velké projekty. Tento hráč se stává vítězem hry.

Autor: JArty

Rozšíření hry (3)

Machi Koro Fussball (2018)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Machi Koro: Harbor Expansion (2013)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxooo (hodnoceno 5x)

Machi Koro: Velkoměsto (2014)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 4 hráči

Celkové hodnocení: xxxxxxxxoo (hodnoceno 63x)

Mini a promo rozšíření (2)

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Age of Mythology
Age of Mythology
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas