Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, sběratelská |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Decipher Devir |
Autoři: | Chuck Kallenbach Mike Reynolds Tom Lischke |
Rok vydání: | 2001 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Sběratelskou karetní hru Lord of the Rings Trading Card Game začla vydávat společnost Decipher krátce před uvedením prvního filmu od Petera Jacskona - Pán Prstenů: Společenstvo Prstenu, do kin. Psal se konec roku 2001, největší konkurent - Magic the Gathering, byl v té době na vrcholu slávy a sběratelské karetní hry zažívaly obrovský boom.
Podstata hry:
Princip TCG je pravděpodobně všem znám - hráči mají sbírku karet, kterou obohacují kupováním karet balených ve dvou různě velkých baleních (63 a 11 karet), přičemž nikdy neví, které konkrétní karty v balení budou. Do herní komunity tak proniká prvek směny karet mezi hráčí, případně jejich prodávání po kusech. Čím větší je hráčská základna, tím hodnotnější jsou ty z karet, které jsou mezi hráči žádané a kterých je na trhu málo. TCG tak není jen hrou, ale i sběratelstvím s poměrně velkým objemem financí/karet, se kterými se na druhotném trhu mezi hráči obchoduje.
Každý z hráčů LotR TCG si z jemu dostupné sbírky karet musí postavit svůj vlastní balík, se kterým bude hrát proti soupeři. Pravidla pro skladbu balíku byla celkem jednoduchá - musí mít minimálně 60 karet, přesně polovina karet musí být karty dobra, druhá polovina karty zla a nad tento rámec musí balík obsahovat navíc jednu kartu Prstenu moci a jeho nositele (zpočátku výhradně Frodo) a navíc devět karet území, přes které musí hrdinové pronést Prsten.
S takto připraveným balíkem bylo možné začít hru, obvykle 1v1, bylo ale možné hrát i ve více hráčích.
Stručná pravidla:
Hra probíhá v kolech, dělených na fáze, kdy vždy jeden hráč má roli Společenstva prstenu a druhý roli Zla. Po skončení kola se jejich role prohodí a pokračuje hra dále stejným stylem, dokud jeden z hráčů nedojde na poslední (deváté) území a přežije na něm poslední souboj, nebo dokud jeden z hráčů nezabije nepřítelova nositele Prstenu (a tím se ho zmocní). Všechny postavy ve hře bylo možné zabít zraněními (počet zranění je stejný nebo vyšší než počet životů postavy), nositele Prstenu bylo také možné zkorumpovat (počet černých žetonů - břemene - nesměl přesáhnout předem danou odolnost nositele).
Vzhledem k tomu, že každý balík se skádá z obou rolí, mají hráči často dvě strategie hry, které střídají podle toho, kterou roli zrovna hrají. Karty dobra i zla pak jsou dále rozděleny do různých kultur (elfové, hobiti, Gondor, Rohan, sauronovi orci, nazgulové, Moria atd.). Pomocí synergií v jedné nebo dvou podobných kulturách pak hráči mohou vymýšlet taktiku přežití/zabití, každá z kultur má jiné slabiny/přednosti.
Před začátkem hry si hráči vsadí tajně startovní počet žetonů břemene, kdo vsadil více, vybírá si roli (dobro x zlo) pro první kolo. Vsazený počet žetonů břemene oba umístí na svého nositele Prstenu. první hráč vyloží do hry svoje první území a oba hráči na toto území umístí svůj žeton. Oba hráči vyloží ke svému nositeli Prsten a libovolné množství hrdinů s maximální celkovou cenou v součtu 4 body. Nakonec si oba nalízají 8 karet.
Průběh kola je následovný:
Některé karty disponují mechanismy navíc, například postavy s heslem damage+X dávají při výhře v souboji 1+X zranění, služebníci s Fierce útočí po skončení souboje ještě jednou atd. Hra není příliš složitá, oproti Magicu ovšem trvá mnohem déle a je více zaměřena na taktiku během hry.
Životní cyklus hry:
Protože Decipher vlastnil i licenci na obrazový materiál z filmů, tak byly na kartách místo obrázků použity fotografie z filmu a hra následně kopírovala i tempo vydávání filmů. První sady měly v sobě pouze tematiku Společenstva Prstenu, po roce se objevily Dvě Věže a o rok později Návrat Krále. Následovaly ještě dva bídné roky, kdy hra procházela krizí a drastickými úpravami základních pravidel a nakonec pro nezájem hráčů zmizela předčasně z trhu. Decipher stihl během životního cyklu vydat i některé speciální edice, vycházely promo karty jako ceny na turnajích, karty psané elfským písmem ze sběratelských edic a prvních devět sad mělo kompletně všechny karty i ve foil verzi (ty z následujících let pak jen vybrané kusy).
V současné době je již v podstatě nereálné sehnat originální balení hry, nicméně sekundární trh ještě úplně nevymřel a karty je stále možné sehnat.
Autor: Hennessy
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Akropolis
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 5 dnů