Krotitelé živlů

xxxxxxxxxo hodnoceno 2x (Seznam vlastníků)

Krotitelé živlů - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy, Zvířátka
Herní kategorie: karetní hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Ramy Badie
Rok vydání: 2024
Dostupnost: 8 obchodů (cca 539–553 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Tento popis ještě nebyl definitivně schválen. Pokud chcete, můžete zkusit navrhnout vhodnější verzi, která by lépe odpovídala ideálnímu popisu.

Legendární prales skrývá tajemství nesmírné moci. Kmeny Větvičky, Lístku, Kapky a Oblázku opět zbrojí, aby se střetly v boji o tento zapomenutý zdroj síly. Mudrcové těchto kmenů musí zapojit veškeré své schopnosti a přivést svůj kmen k slavnému vítězství. A smést ostatní, kteří mu budou stát v cestě za ovládnutím pradávné síly.

V karetní hře Krotitelé živlů se 2 (případně 4) hráči vtělí do rolí vůdců jednoho z 4 různých kmenů s trochu odlišnými schopnostmi. Při hře budou svádět vzájemné boje s cílem porazit protivníka tím, že eliminují jeho (či jejího) mudrce. Svůj základní balíček karet živlů (= bojovníků) a rozkazů si v průběhu hry budou doplňovat o stále mocnější karty. Ten kdo jako první porazí mudrce (unikátní bojovník každého hráče) se stane vítězem a vládcem mocné pralesní síly.

Privátní: illustration.3.red.webp

Příprava hry

Každý hráč si zvolí, za jaký kmen bude hrát a vezme si odpovídající desku mudrce. Každý mudrc má 8 úrovní, začíná na první a v průběhu hry může hráč úroveň zvyšovat. Při dosažení 4., 6., a 8. úrovně si odemkne speciální tzv. kmenovou akci, kterou pak může využívat ve svém tahu. Současně na tuto desku umístí speciální karty mistrů živlů, což jsou obzvláště silní bojovníci a které si hráči postupně odemknou při dosažení potřebných úrovní svého mudrce.

Kromě desky mudrce si ještě každý hráč vezme počáteční balíček karet svého kmene, který obsahuje počáteční bojovníky (živly nebo elementály) a také rozkazy, pomocí kterých budou hráči bojovníky ovládat (jak při útoku, tak při obraně).

Desky mudrců

Dále se připraví společný balíček živlů (bojovníků) a druhý společný balíček rozkazů. Ty se zamíchají a z každého se odhalí 3 vrchní karty, které vytvoří startovní nabídky karet živlů a karet rozkazů.

Karty živlů mají jako hlavní charakteristiky svou útočnou sílu (kolik zranění útokem udělí) a odolnost (kolik zranění naopak vydrží, než jsou eliminováni ze hry). Dále pak speciální efekt, který může hráč využít při splnění podmínek, na kartě uvedených. A pro karty ze společného balíčku pak i cenu, za kterou si kartu mohou hráči pořídit a o kartu obohatit svůj herní balíček.

Karty rozkazů pak slouží hráčům k různým aktivitám jako zaútočení svým živlem na živel protivníka případně různé další podpůrné akce z nichž některé lze hrát i v tahu protihráče. Stejně jako u karet živlů ze společného balíčku i karty rozkazů na sobě maji uvedenu cenu, za kterou si hráč může o danou kartu obohatit svůj herní balíček.

Privátní: game.setup.2.players.webpKe hře je ještě potřeba připravit zásoby 4 žetonů:

  • Zlaťáky - ty slouží primárně k dokupování karet ze společné nabídky.
  • Zranění - pomocí těchto žetonů se zaznamenává, kolik zranění již ten který vyložený živel obdržel a když je vyšší či rovný odolnosti živlu, je tento eliminován ze hry.
  • Posílení - žetony, které zvyšují sílu daného živlu pro právě jeden útok (po něm je tento žeton odhozen a živel má opět svou původní sílu).
  • Štíty - tyto žetony zvyšují odolnost živlu a když živel se štíty obdrží zranění, jsou nejprve odstraněny žetony štítu a až poté obdrží živel zranění.

Hráči si ještě ze svého startovního balíčku karet vyloží před sebe svou "armádu" (tzv. formaci) tak, že v 1. linii (nejblíže protivníkovi) je jeden živel/bojovník, v 2. linii 2 a ve třetí linii pak 3 živly (vč. nejcenějšího bojovníka v podobě mudrce).

Privátní: illustration.1.green.webp

Průběh hry

Krotelé živlů se hrají na tahy, ve kterých se hráči střídají a každý tah má celkem 4 fáze.

Fáze I: Rozbřesk

V této fázi může hráč postupně využít efekty Rozbřesku na kartách, které má vyložené. Může využít jen ty které chce a to v libovolném pořadí.

Fáze II: Akce

Privátní: cards.examples.cz.webpV této fázi má hráč celkem 4 akční body, které může využít pro zahrání libovolné kombinace akcí, které má k dispozici. Každý hrám má po celou hru dostupné tzv. standardní akce, ale může si odemknout speciální kmenové akce zvýšením úrovně svého mudrce.

Mezi standardní akce (každá stojí 1 akční bod) patří:

  • Vyložení karty živlu z ruky do své formace. Ve formaci na ní musí být volné místo (po dříve poraženém živlu)
  • Zahrání karty rozkazu z ruky a využití efektu této karty. Obvykle se jedná o rozkaz k útoku, který udává který živel útočníka může zaútočit na který živel obránce (např. útok na blízko nebo útok na dálku). Je možné ale hrát i jiné efekty posilující živly (přidání žetonů posílení nebo štítů).
  • Prohození sousedních karet živlů vyložených ve formaci.
  • Dobrání karty z balíčku, kdy si hráč dobere vrchní kartu ze svého balíčku do ruky.

Kmenové akce se pak liší kmen od kmenu a jsou uvedeny na desce mudrce. Pro jejich odemčení je potřeba svému mudrci zvýšit úroveň, což se děje vždy při porážce protivníkova živlu.

Fáze III: Správa balíčku karet

V této fázi může hráč libovolně:

  • Nakupovat karty z nabídky živlů i rozkazů. Samozřejmě když na to má potřebný počet zlaťáků.
  • Prodávat karty ze svého balíčku, přičemž hráč obdrží ve zlaťácích pouze polovinu ceny prodávané karty.
  • Aktualizovat nabídku karet živlů nebo rozkazů, přičemž za to musí zaplatit 1 zlaťák.

Fáze IV: Údržba

V této fázi může hráč odhodit libovolný počet karet z ruky a následně si dobrat karty tak, aby skončil tah s pěti kartami v ruce. Přebytečné karty odhodit musí.

A předává tah dalšímu hráči v pořadí.

Privátní: illustration.2.blue.webp

Konec hry

Partie Krotitelů živlů (ve 2 hráčích) končí ihned, když některý z hráčů eliminuje mudrce svého protivníka. Současně se hráč, který mudrce ještě má, stává vítězem této partie.

Hra 4 hráčů

Při hře 4 hráčů vždy 2 tvoří tým a průběh hry je mírně upraven, ale principielně probíhá stejně. Vítězným týmem se stane ten, který eliminuje oba mudrce týmu protivníků.

Autor: Zeus

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Karak - Insert
Karak - Insert
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 13 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas