Kraken zuří! - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 25 min (reálná data)
Herní svět: Piráti
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, dětská hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Antoine Bauza
Esteban Bauza
Rok vydání: 2020
Dostupnost: 6 obchodů (cca 419–899 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Mějte se na pozoru! Chapadla strašlivého Krakena se právě vynořila mezi vlnami! Shromážděte svoji pirátskou posádku a využijte své schopnosti k odražení nebezpečného útoku pomocí šavle, pistole a kanónu. Užijte si intenzivní a vzrušující hru založenou na spolupráci.

Vaše pirátská posádka vyplouvá na sedmero moří za dobrodružstvím, když tu se mezi vlnami vymrští chapadla Krakena a zaútočí na loď. Rychle, všichni na palubu! Chopte se šavlí, pistolí, nabijte kanóny. Spojte své síly a slaďte svůj postup, ať se vám podaří loď zachránit.

Příprava hry:

Herní plán s lodí umístíme doprostřed stolu a položíme na něj, podél okrajů lodi, všechny díly lodního zábradlí. Dále na plán rozložíme 8 figurek chapadel rozdělených podle barvy (fialová/červená) do bublinového prostoru a doprostřed lodi položíme lícem nahoru 4 žetony s dírou. Vedle herního plánu umístíme desku pro sledování Krakena, na příslušná místa položíme 4 kostky Krakena a figurku Krakena na výchozí pozici. Na příď lodi položíme 3 žetony útoku na Krakena.

Každý hráč si vybere piráta a položí svoji figurku na jednu ze čtyř oblastí na lodi. V jedné oblasti může být libovolný počet pirátů. Každý hráč si dále vezme 10 akčních karet pro vybraného piráta a kartu nápovědy. Svých 10 akčních karet každý hráč zamíchá a 2 z nich položí lícem nahoru před sebe, zbylých osm lícem dolů, ty budou tvořit dobírací balíček.

Průběh hry:

Tah každého hráče se skládá ze 2 fází v určeném pořadí: posunutí chapadel a zahrání akční karty.

Posunutí chapadel:

  • Hráč na tahu hodí všemi dostupnými kostkami (na začátku jsou to dvě kostky), podle červených kostek se posouvají červená chapadla, podle fialových kostek fialová chapadla. Obrázky na stěnách kostky odpovídají obrázkům na herním plánu - pokud hráč hodí na červené kostce hvězdici, posune se o jedno pole červené chapadlo v řádku ozančeném hvězdicí. Padne-li prázdná strana kostky, chapadlo se neposouvá. Padne-li speciální symbol Krakenovo oko, posouvají se všechna chapadla příslušné barvy.
  • Dojde-li k aktivaci chapadla na políčku těsně před lodí, tzn. v šavlové zóně, chapadlo útočí na loď. Pokud je v daném sektoru zábradlí, chapadlo ničí zábradlí a vrací se zpět na začátek řádku. Pokud již v daném řádku zábradlí loď nechrání, chapadlo prorazí díru do lodi a na sektor se umístí žeton s dírou.

Zahrání akční karty: 

  • Hráč na tahu vybere jednu z akčních karet, které leží před ním lícem nahoru, a snaží se chapadla vytlačit dál od lodi. Na kartě je vždy několik symbolů, které představují různé akce a lze je hrát v libovolném pořadí. Není povinné zahrát všechny akce, které karta nabízí.
  • Akcí je 6 typů: Přesun, Výstřel z kanonu, Výstřel z pistole, Útok šavlí, Oprava lodi a Pirátská vlajka.
  • Akcí Přesun lze přesunout svého piráta na sousední oblast lodě. Výstřel z kanónu, Výstřel z pistole a Útok šavlí zatlačí chapadlo v konkrétní zóně v jednom z řádků zpátky do bublinového prostoru, Oprava lodi postaví znovu jeden díl zničeného zábradlí v oblasti s vaší figurkou a Pirátská vlajka je žolík, kdy si můžeme vybrat kteroukoliv akci.
  • Zahranou akční kartu umístíme dospod svého balíčku a následně vyložíme horní kartu z balíčku lícem nahoru, abychom opět měli před sebou na výběr ze dvou akčních karet.
  • Je-li na akční kartě, kterou jsme zahráli, symbol legračního obličeje, posouvá se figurka Krakena na desce pro sledování Krakena o jedno políčko. Posune-li se Kraken na políčko s kostkou, vezmeme ji a používáme po zbytek hry spolu s ostatními kostkami. Jakmile dosáhne Kraken posledního políčka na na své desce, další legrační obličej ho přesune na herní plán, kde nahradí jedno z chapadel. Kraken pak přebírá barvu a bublinový symbol odpovídající chapadlu, které nahradil. Může se pak tedy posunout jak zahráním legračního obličeje, tak pokud na kostce padne příslušný bublinový symbol v jeho barvě anebo Krakenovo oko.

Konec hry

Hráči prohrají, pokud je na loď položen čtvrtý žeton s dírou.

Hráči vyhrají, když dokáží třikrát zaútočit na Krakena, a tím ho zatlačit na herním plánu zpátky do bublinového prostoru.

Autor: Darmy

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Key Enigma: The Butterfly Curse
Key Enigma: The Butterfly Curse
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas