Kipicot - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: desková hra, dětská hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Djeco
Autoři: Alain Rivollet
Jean-Jacques Derghazarian
Rok vydání: 2019
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Kipicot je logická hra, jejímž cílem je získat dovedným způsobem co nejvíce žetonů mořských ježků.


Příprava hry:

Umístěte desku mezi hráče. Žetony ježků umístěte vedle ve 2 samostatných hromádkách ve dvou barvách. Každý hráč si vybere barvu figurky a položí ji před sebe. Nejmladší hráč začíná.


Průběh hry:

Hráči se střídají po směru hodinových ručiček. Hráč ve své tahu může vykonat jednu volitelnou akci a poté musí vykonat dvě povinné akce.

  1. Volitelná akce: Hráč může přesunout žeton mořského ježka, který je již na desce.
  2. Povinná akce: Hráč si vybere z hromádky žeton mořského ježka v barvě dle vlastního výběru a položí jej na prázdné pole na desce, nebo na jiný žeton mořského ježka, který je již na desce (a vytvoří tak hromádku 2 žetonů), ne však na žeton, na kterém stojí figurka hráče. Nebo přesune žeton mořského ježka, který je již na desce.
  3. Povinná akce: Hráč přesune svou figurku na žeton mořského ježka bez soupeřovy figurky, který je již na desce.

Hráči mohou pohybovat jakýmkoli žetonem, na kterém není figurka hráče. Pokud je žeton mořského ježka samotný, lze jej přesunout na stranou sousedící prázdný čtverec, pokud je žeton mořského ježka vrchním žetonem hromádky 2 žetonů, může být přesunut na prázdný čtverec ve stejném řádku/sloupci (lze přitom přeskočit jiný žeton nebo figurku).

Hráči se snaží získat žetony mořských ježků tím, že se vytvoří rybářský čtverec, což je čtvercové seskupení 4 polí s žetony nebo hromádkami žetonů. U hromádky žetonů určuje vrchní žeton barvu hromádky. Rybářský čtverec musí splňovat následující náležitosti:

  • Žetony musí mít diagonálně stejnou barvu.
  • Hráčova figurka musí být na jednom z žetonů nebo hromádek, které tvoří čtverec.
  • Protihráčova figurka se nesmí nacházet na žetonu diagonálně od hráčovy figurky.

Pokud hráč vytvoří rybářský čtverec, získá všechny žetony, které jej tvoří kromě žetonů, na kterých případně stojí figurka soupeře. Vyhrané žetony si hráč umístí před sebe. Na konci hry za ně obdrží vítězné body. Svoji figurku umístí hráč na herní plochu ve svém příštím tahu.


Konec hry:

Hra končí, jakmile nejsou k dispozici žádné žetony mořských ježků v jedné ze 2 barev na hromádce. Hráči si spočítají své žetony mořských ježků před sebou. Vítězem je hráč, kterému se podařilo získat nejvíce žetonů.

Autor: chejnik

Vybíráme z Bazaru

Pán prstenů: Putování po Středozemi - Stínové cest
Pán prstenů: Putování po Středozemi - Stínové cest
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas