Když sním - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 4–10
Doporučený věk: od 6 let
Herní doba: 20 min (reálná data)
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: párty hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Chris Darsaklis
Rok vydání: 2016
Dostupnost: 2 obchody (cca 351–799 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Nastala noc a vy jste upadli do mírumilovného spánku. To je perfektní příležitost pro návštěvu duchů, kteří chtějí změnit vaše sny, ať už k lepšímu, nebo horšímu...
Poslouchejte hlasy Víl, ale pozor na Bubáky a Rarachy. Budete si pamatovat svůj sen, až přijde svítání?

Když sním se hraje v několika kolech, v závislosti na počtu hráčů. Každé kolo je rozdělené do 2 fází: noc a den. Během noci se jeden z hráčů, Snílek, snaží najít elementy na základě stop, které mu dávají ostatní hráči.
Během dne Víly a Snílek získají body za každý element, který Snílek správně uhodl. Bubáci získají body pokaždé, když Snílek neuhodne. Raraši získají další body pokaždé, když Víly a Bubáci získají stejné množství bodů.

Příprava hry:

  1. Umístěte herní plán do středu stolu.
  2. Umístěte postel do středu herního plánu.
  3. Důkladně zamíchejte snové karty (otáčejte, přetáčejte a míchejte, karty jsou oboustranné) a poté je umístěte na postel.
  4. Umístěte čelo postele tak, aby zakrylo jeden z elementů.
  5. Umístěte žetony bodů a přesýpací hodiny v dosahu všech hráčů.
  6. V závislosti na počtu hráčů si vezměte snové karty.
  7. V prvním kole bude Snílek nejstarší hráč. Vezme si masku na oči a položí ji před sebe.
Počet hráčů 4 5 6 7 8 9 10
Víly 1 2 3 3 4 4 5
Bubáci 1 1 2 2 3 3 4
Raraši 2 2 1 2 1 2 1

 

Průběh hry:

Noc (Určení rolí)

  1. Snílek zamíchá role a rozdá jednu každému hráči (mimo sebe). Každý hráč se podívá na svoji kartu, ostatním hráčům ji neukazuje. Jedna karta zbývá, protože snílek nedostal. Ta se položí bokem lícem dolů na stul. Nebude se odkrývat.
  2. Poté se snílek nasadí masku na oči.
  3. Vrchní Snovou kartu z balíčku umístíte do jeho spodku (nezapomeňte ji otočit nebo přetočit), a tím odkryjete další element.
  4. Otočte přesýpací hodiny.

Sen

  • Počínaje hráčem po Snílkově levici a následně ve směru hodinových ručiček se každý hráč snaží popsat element na kartě pomocí jednoslovné nápovědy. Takto pokračujte, až dokud se Snílek nepokusí tento element uhádnout. Než se tak stane, může proběnout několik kol nápověd. Každý hráč má na vyslovení své nápovědy 5 sekund, jinak bude přeskočen. Také se může rozhodnout sebe přeskočit a to tím, že řekne „Vynechávám“.
  • Hráči nesmí dávat nápovědy, které jsou od elementu odvozené nebo zní podobně, nebo dokonce přeložit element do jiného jazyka. Pokud řekne takto špatnou nápovědu, snová karta se umístí před něj jako pokuta. Na konci hry mu za každou takovou kartu bude odečten 1 bod. Ve hře se pokračuje s další snovou kartou. Ujistěte se, že Snílek ví, že se snová karta vyměnila za novou.
  • Snílek může v kterékoliv chvíli napovídání přerušit a pokusit se jednou (a pouze jednou) hádat:
    - Pokud Snílek uhodne, umístěte kartu na žlutou část herního plánu.
    - Pokud Snílek neuhodne, umístěte kartu na modrou část herního plánu.
    - Snílek, pokud neví a je zmatený, může říct „Vynechávám“ a kartu přeskočit. Karta se umístí na modrou stranu herního plánu.
  • Poté hra pokračuje s další snovou kartou. Důležité: Snílek neví, jestli byla jeho odpověď správná, či nikoli. Ostatní hráčí mu to nesmí prozradit!
  • Jakmile uplyne čas z přesýpacích hodin, Snílek může zkusit hádat svoji poslední odpověď. To není povinné, pokud se rozhodne nehádat, poslední karta zůstane nevyužitá na vrchu balíčku.

Den

  1. Rekapitulace snů
    Ještě před sejmutím masky z očí se Snílek pokusí zrekapitulovat své sny a vyjmenovat všechny elementy, které během noci hádal. Jakmile Snílek zrekapituluje své sny, může si sejmout masku z očí.
  2. Počítání bodů
    Hráči odhalí své karty Snových duchů a získají následující body:
    - Víly - 1 bod za každou snovou kartu na žluté straně (správné odpovědi).
    - Bubáci - 1 bod za každou snovou kartu na modré straně (špatné odpovědi).
    - Snílek - 1 bod za každou snovou kartu na žluté straně herního plánu (správné odpovědi), navíc 2 body, pokud si zapamatoval všechny elementy na žluté straně.
    - Raraši - Pokud je množství stejné na žluté a modré straně, získají 1 bod za každou kartu na žluté straně a 2 body navíc. Pokud je rozdíl jedna karta, získají tolik bodů, kolik je karet na straně s větším množstvím karet. Pokud je rozdíl dva a více, tak získají tolik bodů, kolik je karet na straně s menším množstvím karet.
  3. Konec kola
    Vezměte všechny snové karty z herního plánu a umístěte je dospodu balíčku (nezapomeňte karty různě otočit, přetočit a promíchat). Hráč po Snílkově levici bude Snílek v dalším kole. Připraví si masku na oči a všechny karty Snových duchů, včetně karty odložené stranou.

Konec hry:

Hra končí, jakmile se všichni hráči vystřídají v roli Snílka.
Hráči si sečtou své body a odečtou 1 bod za každou kartu pokuty, kterou mají před sebou.
Vítězí hráč s nejvyšším počtem bodů. V případě shody vítězí hráč s menším počtem pokut. Pokud je i nadále shoda, hráči se o vítězství podělí.

Autor: Obe

Další názvy této společenské hry

  • When I dream

Vybíráme z Bazaru

Talisman Lesní Království ve fólii cz verze
Talisman Lesní Království ve fólii cz verze
Akt. cena: 4000 Kč
Končí za: 11 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas