Karak: Sidhar, Kirima a Elspeth

xxxxxxxxoo hodnoceno 75x (Seznam vlastníků)

Karak: Sidhar, Kirima a Elspeth - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Karak
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 45 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Petr Mikša
Roman Hladík
Rok vydání: 2021
Dostupnost: 11 obchodů (cca 176–199 CZK)
Sdílej: Facebook

Cizokrajné posily v Karaku

Autor: martinsun | 18.8.2021 | 1

Tato recenze vznikla jako součást Recenzního programu Zatrolených her. Recenzovaná hra byla poskytnuta vydavatelem (resp. distributorem).

Více informací o Recenzním programu | Všechny recenze sepsané v rámci Recenzního programu

Slyšte, slyšte, věhlasní dobrodruhové! Noví hrdinové se rozhodli rozšířit naše řady a jdou hledat skryté poklady pevnosti Karak. Přicházejí z dalekých krajin a jejich dovednosti jsou nevídané.

Privátní: Karak - Nová trojka.jpg
Nová trojka

 

Ve hře jsou tři noví hrdinové, oplývající specifickými schopnostmi: 

 

Doktor Sidhar – Alchymista

Kůže z kamene: Alchymista utrpí zranění pouze v případě, že je jeho síla útoku nižší než síla protivníka o 3 nebo více bodů. 

Transformace: Alchymista může žeton, který si vylosoval, vrátit do sáčku a vytáhnout si nový. Za použití této schopnosti musí zaplatit jedním ze svých životů. 

 

Elspeth – Bojovnice 

Bojová finta: Bojovnice může při souboji s nestvůrou přehodit jednu ze svých kostek. 

Repozice: Bojovnice se může přesunout skrze destičku katakomby obsahující žeton nestvůry. Spotřebuje na to jeden pohybový krok a ztratí jeden život. 

 

Kirima – Lovkyně šelem 

Ochránkyně: Lovkyně šelem se může přemístit na pole, na kterém se nachází libovolný hrdina, jemuž chybí alespoň jeden život. Po přesunu k tomuto hrdinovi mu Lovkyně šelem jeden život vyléčí. 

Bojový skok: Vždy, když bojuje s již objevenou nestvůrou, přičítá si Lovkyně šelem +1 k síle svého útoku. 

 

Privátní: Karak - Nové postavy.jpg
Postavy a jejich schopnosti

 

Hraní za nové postavy 

Nové postavy dobře doplňují ty ze základní hry i z rozšíření Regent. Jejich schopnosti mění styl, jakým s nimi hrajete. 

 

Alchymistické hrátky 

Když jsme hráli za Alchymistu, tak nám jeho kamenná kůže nakombinovaná s transformací velmi rychle pomohla získat první zbraně (prostě si vytáhnete slabší nepřátele, které snadno porazíte). Často to urychlilo jeho počáteční vybavení slabšími zbraněmi. Životy jsme tedy neztráceli za souboj s nestvůrami, ale spíš za losování nových vhodnějších žetonů.

 

Rozkvět bojovnice 

Elspeth byla pro mě docela překvapení. I když jsem ji vlastnil předtím jako promo kartu, tak jsme za ni většinou nikdy nehráli. Teď se ukázalo, že přehoz jedné kostky může znamenat v soubojích docela hodně. Ocenili jsme její průchod přes nepřátele za ztrátu jednoho života. To se nám hodilo, když jsme spěchali k zavřené truhle s pokladem.

Privátní: Karak - Elsbeth - Nová a stará.jpg
Elspeth z rozšíření má výraznější barvy - a sluší jí :-)

 

Ochránkyně nebo zlodějka?

Nejvíc klame tělem Lovkyně šelem Kirima.  Tváří se, že pomáhá, ale velmi rychle umí lézt ostatním na nervy. Její schopnost Ochránkyně umožňuje přesun po mapě k jakékoliv zraněné postavě, kterou přitom vyléčí. Ale zároveň může pokračovat v dalším pohybu a také v útoku na nestvůru, která většinou zranila postavu, za kterou se Lovkyně přemístila. Bojový skok (útok +1), jí umožňuje se s danou nestvůrou snadněji vypořádat. Docela často jsme používali její skok k přemístění se za právě zraněným spoluhráčem a připravili ho tak o předměty, na které měl zrovna zálusk (ať poražením nestvůry nebo tím, že jsme předmět sebrali ze země).

Privátní: Karak - titulek.jpg

 

Shrnutí

Za všechny tři nové postavy se nám hrálo skvěle a zapadají velmi dobře ke všem dříve vydaným hrdinům. 

Pravdou zůstává, že žádná z nových nenahradí nejoblíbenější postavu zlodějky, za kterou jen těsně následuje medvědářka. Dcery prostě tvrdí, že tyhle dvě jsou nejlepší (ale Lovkyně šelem Kirima je hned na třetím místě). 

Jakmile jednou dáte standies do stojánků, tak je už raději nevyndávejte ven. Málokdy to přežijí bez poškození. 

Osobně se těším na vydání miniatur ke všem zbylým postavám (jak k rozšíření Regent, tak i k tomuto). 

Věřím, že namalované přinesou další zpestření do šedých katakomb. 

 

Privátní: Karak - obálka.jpg
Malé, ale povedené rozšíření.

 

Za mě se jedná o rozšíření, které do lehce zatuchlých chodeb Karaku přináší nový vítr a trochu jinou strategii. Jeho pořízením nebudete litovat. Je však třeba mít na paměti, že se jedná o malé rozšíření a pokud čekáte něco většího, tak doporučuji počkat na druhý díl Karaku nebo vyzkoušet kooperativní mód Dračí pád (pro který se právě léčení Lovkyně šelem docela hodí).

 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Člověče, napij se! 1 + 2 + 3 + V.I.P.
Člověče, napij se! 1 + 2 + 3 + V.I.P.
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas