Karak: Regent - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Karak
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Petr Mikša
Roman Hladík
Rok vydání: 2019
Dostupnost: 8 obchodů (cca 429–454 CZK)
Sdílej: Facebook

Usedne Regent na trůn?

Autor: Addam | 30.4.2020 | 3

Jsme velkými fanoušky Karaku, v základu máme nahráno asi 70 her a žádnou jinou hru nemáme tak pěkně ohranou jako Karak :-) Hrajeme většinou ve čtyřech s dětmi 6 a 8 let. Poslední půl rok jsme se Karaku nabažili a už ho moc nehráli. Hodně jsem se proto těšil na Regenta, od kterého jsem čekal, že hru oživí a zase ji párkrát dostanem na stůl.

První hra rozšíření, kdy jsme všechny kartičky i příšery/předměty přidali k původní hře, se trochu táhla. Hra o něco ztratila na původní dynamice a byla delší, ke konci už to bylo trochu trápení. Do druhé hry jsem třeba zkusmo odstranil část dílků ze základní verze a přidal tam adekvátní část dílků z rozšíření tak, aby počet dílků byl stejný jako v základu. Upravil jsem i druhy nestvůr, pár jsem jich ze základu vyndal a nahradil je částí netopýrků a mágy z rozšíření.

A i když hra takto fungovala docela dobře, většinu rozšířených her jsme stejně hráli v plné verzi s kompletním rozšířením. A po několika hrách jsme zjistili, že rozšíření nám moc nesvědčí z důvodu, že je konfliktní. V aréně se většinou stane, že silnější hrdina porazí už tak slabšího a trápícího se hráče a vezme mu třeba jediný poklad nebo zbraň. Kouzlo z netopýra je taky hodně škodící. Děti byly často frustrované, slzy na krajíčku a radost ze hry už nebyla tak velká. A to nemám třeba to srdce seslat Trn temnoty na dítě, které se po sérii smolně prohraných soubojů potácí s jedním životem k fontáně, aby se napilo. Ale čistě z hlediska maximalizace úspěchu ve hře, v jakém jiném okamžiku ho zase efektivněji použít? :-)

Je třeba tedy definitivně počítat s tím, že rozšíření přidá do hry poměrně velkou míru střetů a konfliktů a taky že o něco protáhne dobu hry. Hra se posunuje od takové semi-kooperace, kdy v podzemí jsou hrdinové víceméně na jedné lodi a mají společné nepřítele do módu, kdy se hrdinové už aktivně bijí i mezi sebou navzájem. Konflikty většinou nevadí dospělým, ale ze hry se vytratil původní pocit sounáležitosti a dětem se tento posun moc nezamlouval. Některé nápady v rozšíření jsou ale skvělé (postava a mechanika vstupu Vládce Karaku do hry) a obecně jsou noví hrdinové velmi dobře vymyšlení a je zábava za ně hrát.

Karak podle mého exceluje jako rodinná hra, která menší hráče nenásilně přivádí k deskovkám a je otázka, jak moc dokážou malí hráči psychicky ustát výrazně zvýšenou roli škození. U nás to dopadlo tak, že jsme se nakonec vrátili plně k základu a z rozšíření používáme nové hrdiny a oba „jedenáctkové“ mágy, které jsem vyměnil za dvě mumie.

Výše uvedeným nijak nesnižuju kvality rozšíření. Čestně ale uvádím, že zacílení rozšíření se naší konkrétní partě netrefilo do vkusu. Jestli ale máte rádi Karak, nevadí vám o něco prodloužená herní doba a větší míra konfliktnosti, může být Regent ta pravá volba.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Marvel Dice Throne: Sada 1 + Sada 2 CZ
Marvel Dice Throne: Sada 1 + Sada 2 CZ
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas