Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 7 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Petr Mikša Roman Hladík |
Rok vydání: | 2017 |
Dostupnost: | 8 obchodů (cca 706–749 CZK) |
Sdílej: |
V dalekém Jordánsku se nachází tajemný křižácký hrad Karak. V jeho nitru se ukrývá spletitý labyrint chodeb a místností. Legendy vypráví, že zde křižáčtí rytíři zanechali truhly plné zlata a také své cenné zbroje. Jiní však tvrdí, že je hrad proklet a v jeho útrobách se nacházejí podivná stvoření. Avšak touha po slavném červeném rubínu láká nejednoho hrdinu.
Karak je rodinná společenská hra na hrdiny s jednoduchými pravidly. Každý hráč se ujme jednoho z pěti hrdinů a společně s ostatními zkoumá a zároveň buduje labyrint chodeb a místností samotného hradu. Každý hrdina má dvojici unikátních schopností, které mu pomáhají v boji proti nestvůrám číhajícím v útrobách Karaku. Hra končí přemožením draka. Ovšem vítězem se stává ten, kdo do té doby získal nejvíce pokladů.
Příprava hry:
Na začátku hry si každý z hráčů zvolí jednoho z hrdinů. Každý hrdina disponuje dvěma zvláštními schopnostmi.
Každý hráč má na začátku hry pět životů, které si vyznačí ve svém inventáři pomocí žetonů srdíček.
Průběh hry:
Na začátku hry všichni hráči začínají na startovacím poli s magickou ozdravnou fontánou. Každý hráč má ve svém kole k dispozici 4 kroky pohybu, může se tak posunout o 4 destičky katakomb. Během pohybu můžou nastat tyto situace:
Portály: Jakmile jsou ve hře objeveny dvě destičky s magickým portálem, lze hrdiny přes tento portál přepravovat a slouží tedy jako normální chodba. Přesun stojí jeden krok.
Léčení: Pokud hrdina při boji s nestvůrami ztratí svůj poslední život, upadá okamžitě do bezvědomí. V následujícím kole si tak místo svých tahů vrátí jeden život, aby mohl v dalším kole znovu hrát. Plně vyléčit lze svého hrdinu na místech s magickou fontánou, pokud tam hráč ukončí své kolo.
Kouzla a prokletí: Kouzla, které hrdina získá, jsou na jedno použití a dělí se na dva druhy - magická střela a portál uzdravení. Díky magické střele získá hráč +1 do útoku, léčivý portál přenese hrdinu na nejbližší destičku s léčivou fontánou, kde se plně vyléčí a může případně pokračovat ve svých tazích.
Hráč, který v boji porazí mumii, získá prokletou minci Karaku, kterou může udělit jinému hráči. Ten tak nemůže používat své speciální schopnosti. Prokletí se hráč zbaví jen na destičkách s léčivou fontánou, kde se zároveň plně vyléčí. V tom případě se mince odkládá stranou. Prokletí lze také sejmout poražením jiné mumie a předání mince jinému hráči.
Konec hry:
Každá otevřená truhlice má hodnotu jednoho vítězného bodu. Hra končí v momentě, kdy některý z hrdinů skolí draka. Ten stráží vzácný rubín, který má hodnotu 1,5 bodu. Hráči si sečtou vítězné doby a vítězí ten, kdo si z Karaku odnáší poklad o nejvyšší celkové hodnotě.
Autor: Pandasaddor
Temná magie! Podzemí je jí plné. Je všude - ve stěnách, na podlahách, ve vzduchu. Jakto, že ji nikdo kromě mě necítí. Můžu se jí dotknout, můžu vztáhnout ruce a přivlastnit si ji. Bude má a s ní i celá moc pána ...
rozšíření 2 - 5 hráčů
Celkové hodnocení: (hodnoceno 240x)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Descent Výpravy do temnot 2. edice
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 5 dnů