Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 4–8 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 20 min (reálná data) |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | párty hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Chase Disher Jay Cormier |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | 8 obchodů (cca 603–729 CZK) |
Sdílej: |
Autor: Plague | 9.8.2023 | 1
Tato recenze vznikla jako součást Recenzního programu Zatrolených her. Recenzovaná hra byla poskytnuta vydavatelem (resp. distributorem).
Více informací o Recenzním programu | Všechny recenze sepsané v rámci Recenzního programu
Samým blahem, jedním tahem
sněžnice z malých obrázků maalůůjůů
Protože já, protože já,
Protože já vyyhraajůů
A maluju a vyhraju a vyhraju a maluju
A vyhraju a maluju a maluju a
VYYHRÁÁÁJŮŮ!!!!
*POTLESK A JÁSOT PUBLIKA*
„Byli jste skvělý publikum! Díky… díky… díky moooc!“
Jedním tahem sebe sama definuje jako týmovou hru na párty… no, podrobme toto odvážné tvrzení zkoušce!
Žánr: Týmová párty hra
Počet hráčů: 1–4 dvojice
Věk: 10+
Doba hraní: 20 minut
Každý tým tvoří Napovídač a Hádač. Napovídač nakreslí propojením symbolů na svém skicáku tajemné slovo. Jednotlivé symboly pak předvádí svému Hádači pomocí pantomimy (může vydávat zvuky, ale beze slov!). Hádač hádá symboly, které Napovídač předvádí, a jejich spojením se snaží nakreslit stejný obrázek a uhodnout tajemné slovo. Kolo vyhrává tým, jehož hádač uhodne tajemné slovo jako první.
Bacha – na uhodnutí máte každé kolo jen 3 pokusy. Tým, jehož Hádač ani na třetí pokus neuhodne tajemné slovo, po zbytek kola nehraje.
Tým, který vyhraje 3 kola, vyhrává hru.
Rozdělíte se do týmů po dvou. Vezměte si skicáky stejné barvy a sedněte si naproti sobě. Pro případ, že byste byli barvoslepí, napište na přední stranu obou skicáků jméno vašeho týmu a otočte na 1. stranu. Chvilku počkám, než to budete mít.
Tak, teď zvolte stranu Napovídačů a dejte jim fixy. Druhá strana jsou Hádači.
Zvolte si, se kterou stranou (růžová/modrá) tajemných karet budete hrát.
Napovídači nakreslí tajemné slovo propojením symbolů na skicáku a očíslují všechny symboly, kterými jejich kresba prochází. Takže 1-2-3… kde začnete, je jedno – doporučuji začít tím symbolem, který se zdá nejjednodušší. Hra se sice jmenuje jedním tahem, ALE obrázek být jedním tahem nemusí. V takovém případě je číslování pro jeden obrázek 101-102… a pro druhý 201-202… Napovídači mají své skicáky tak, aby na ně ostatní hráči neviděli.
Hádači mají připravené skicáky tak, aby na ně všichni ostatní viděli.
Napovídači začnou od čísla 1 (popřípadě 101) předvádět příslušný symbol. Můžou vydávat zvuky, ale ne slova. když si Hádači myslí, že symbol poznali, dají znamení, aby Napovídač přešel k dalšímu symbolu.
Takže máme představu, co a jak, a můžeme se do toho pustit.
Napovídači se pěkně zapotí u kreslení. Ona to není žádná sranda. Některá tajemná slova jsou dost těžká. Jakože DOST těžká! Nakreslit sněžnice, ducha nebo lepicí pásku pospojováním symbolů… to chce nekonvenční myšlení. Budete kreslit a mazat a mazat a mazat a kreslit. Situace, kdy budete nechápavě koukat na svůj vlastní výtvor a při tom vás bude napadat všechno možné, jen ne to, co jste měli nakreslit… no, těch bude hodně!
Ony by se ty zvuky nakonec hodily při hádání tajemného slova, ne symbolů…
Nechápete proč? No třeba proto, že symboly, které spojujete, jsou 1,5–3 centimetry od sebe. V čem to hraje roli? V DETAILECH OBRÁZKU! Nemáte šanci nakreslit drobné rozměry. Prostě i kdybyste se rozkrájeli, neuděláte kratší čáru, než je spojnice dvou symbolů.
Další věc: vy si sice můžete spojit nějaké symboly křivkou, obloukem nebo půlkruhem, abyste dodali obrázku věrohodnost… No jo, jenže to hádač nemůže vědět. Ten bude vše spojovat rovnými čárami, protože bude mít plnou hlavu toho, aby poznal, že předvádíte symbol „křeslo“ a ne „žirafa postižená mrtvicí“.
Tři pokusy na uhodnutí se mohou zdát ažaž, ale věřte že budou chvíle, kdy budou všechny týmy na posledním pokusu a nikdo se nepohrne do toho, aby se vyautoval. Jak říkám, některá slova jsou hodně těžká, a i kdybyste mohli napovídat zvuky, o moc byste si to neusnadnili.
Ve chvíli, kdy máte parťáka totálního a) dřeváka, co se týče Napovídače, nebo b) trubku, co se týče Hádače (a že je chyba v něm a ne ve vás, je ÚPLNĚ JASNÝ!) nemůžete si pomoct ani pokukováním po tom, jak předvádí protihráči… Jakto? Skicáky máte totiž každý jiný, co se týče symbolů na nich. Co ovšem můžete, je koukat, co kreslí ostatní hádači (v lehčí variantě hry). DOPORUČUJI!
Takže, Napovídač stojí a čeká, co z vás vypadne. Obrázek je evidentně kompletní… Pospojovali jste ty správné symboly. Hádač: „Co to zatroleně může bejt?! Pyramida? Eifelovka? Stan? …cože?! Rtěnka? RTĚNKA?! Tohle? Děláš si srandu?“. Napovídač: „Víš co ty chytráku, máš možnost se ukázat další kolo, jakej seš kreslící talent.“
Když dáte na konci kola vedle sebe oba skicáky, bude to, jako kdybyste dali vedle sebe Hvězdnou noc od Gogha a Guernicu od Picassa.
Ach ta pravidla. Zvuky ano, slova ne. Ale vlastně ani zvuky které by přímo odhalily symbol. Takže co? Zvuky ano nebo ne? Chcete se dohadovat, jestli to bylo už moc? Pantomima je pantomima, proč je dovoleno vydávat zvuky?
Předvádění samotné je sranda, ale všeho moc škodí. Celé to stojí na pantomimě symbolů, kterých bude každé kolo mezi 8–15. Ve čtyřech týmech to může být hra o 8–10 kolech. Pro slabší v matice: v průměru to znamená 120 symbolů k předvádění… kolikrát se stane, že to prostě nedohrajete. Už to prostě nebaví.
Jedním tahem není potřeba hrát jedním tahem? Proboha proč?! Vždyť by to hře jenom prospělo! My to tak hrajeme a vřele to doporučuji. Je to větší sranda a napovídači se víc zapotí.
Kvalita komponentů – na to, že je to párty hra, a na takových akcích (vyjma akcí alá výroční sjezd knihovníků a knihovnic na téma „Pssst, nerušit prosím!“) je většinou docela živo. Čekal bych, že komponenty budou bytelnější. Je velká pravděpodobnost, že dostanou zabrat. Na skicáky musíte opatrně, aby kroužková vazba vazbila i po skončení partie. Karty jsou extrémně citlivé. Mně se dokonce povedlo jednu natrhnout při tom, když jsem je poprvé míchal. MÍCHAL! A to jsem je míchal velmi, velmi něžně. Nechápu, jak jsem to dokázal (asi vítr).
Karty výzev – proč nejsou v pravidlech?! Jasně, v balíčku je kartička, která vysvětluje, jak s nimi hrát, ale… v pravidlech je kolikrát odstavec o něčem, na co by stačila věta. Místo pro ně by se tedy dalo najít snadno.
Prostě a jednoduše – neřešte doslovné dodržování pravidel. Když se vám něco nebude pozdávat, nechte to být. Když vám něco bude chybět, doplňte si to.
Jedním tahem může být dobrá rozpylovačka a jestli máte rádi hry typu „Activity“, pak je to hra, která by vás mohla bavit. Nás moc nebere, ale to ani Activity Original. Nám tady chybí akce a různorodost. První kolo čupr, druhý dobrý a od třetího už se nudíme. Ale to je otázka vkusu. Naši známí (Activitáři – rozuměj lidi, co rádi hrajou Activity a myslí si, že jsou v nich dobrý) z ní byli doslova na větvi.
Jo a dá se hrát i ve dvou – nebo my jsme si vytvořili DUEL mód. Není to o výhře, ale o HŘE. U bazénu kreslíme a hádáme tajná slova – bez pantomimy. Ten „spojovačkový“ systém nás zabaví… sice ne na dlouho, ale zabaví.
Cena je srovnatelná se hrou Activity, takže jestli máte rádi tenhle druh zábavy, je to ok.
Výzvy jsou promo karty k prvnímu vydání hry, proto nejsou v pravidlech. Původně ani neměly být v krabici, ale bylo to logisticky snazší.
Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Nájezdníci ze Skýtie (CZ) - JAKO NOVÁ
Akt. cena: 430 Kč
Končí za: 2 dny