Jaws - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Současnost, Zvířátka
Herní kategorie: desková hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Ravensburger
Autoři: Prospero Hall
Rok vydání: 2019
Dostupnost: 1 obchod (1259 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

„Potřeboval bys větší člun!"

– Čelisti, Universal Studios

Jaws je desková hra se skrytým pohybem pro dva až čtyři hráče, kdy jeden z nich převezme roli zabijáckého žraloka lačnícího po své další kořisti z ostrova Amity, zatímco ostatní se vydávají na jeho lov v kůži Brodyho, Hoopera a Quinta. Hra se odehrává ve dvou aktech, které zachycují hlavní momenty z filmové klasiky Čelisti od Stevena Spielberga.

Příprava hry:

Akt 1: Hráči položí na stůl herní plán s Aktem 1. Zamíchají karty událostí v Amity (Aminity Event) a položí je vedle herního plánu. Následně vytvoří zásobu žetonů plavců. Pak si rozdělí role: kdo bude hrát za žraloka a kdo za skupinu. Nakonec si hráči rozeberou příslušné desky charakterů a dokončí přípravu pro svou postavu.

Akt 2: Nyní hráči zamíchají karty schopností žraloka (Shark Ability) a náhodně dají žralokovi přesný počet karet dle sežraných plavců během Aktu 1. Každý člen posádky dostane dvě své odpovídající karty vybavení a jeho žeton míření. Zamíchají se další karty vybavení pro členy posádky (Crew Gear), podle počtu sežraných plavců si pak hráči doberou karty, které si dle své libovůle přerozdělí mezi svou posádku. Karty vybavení jsou narozdíl od karet schopností žraloka veřejnou informací. Hráči následně otočí své hráčské desky Aktem 2 nahoru a označí si nula zranění, taktéž otočí herní plán a na vyznačená místa rozestaví z destiček svou nepoškozenou Orcu (člun). Zamíchají karty vynoření (Resurface) a položí je na vyznačené místo na herním plánu. Posádka si položí na jimi vybrané dílky své postavy. Následně se dají žralokovi tři velké žetony vynoření, tři malé žetony vynoření a tři kostky poblíž plánu. Všechny ostatní komponenty nebudou během tohoto aktu potřeba. 

Průběh hry:

Hra se hraje na dva následující akty:

Akt 1: Během tohoto aktu má žralok za úkol sežrat co nejvíce plavců a vyhnout se odhalení skupinou. Cílem skupiny je odhalit žraloka, připevnit na něj dva sudy a ochránit plavce před sežráním. Akt 1 se hraje na kola, kde každé z nich má tři fáze.

  1. Fáze událostí: Otočí se vrchní karta z balíčku událostí v Aminity, dle ní hráči umístí žetony plavců na vodu. Z karty také vyhodnotí událost (efekt) pro dané kolo.
  2. Fáze žraloka: Žralok v této fázi má možnost zahrát až tři akce a jeden posilující žeton. Může využít akci pohyb a sežrat jednoho plavce. Tyto akce jde využít i vícekrát za tah. V pozdější části hry, kdy na vodě plavou senzory pohybu umístěné skupinou a žralok pod nimi proplave, musí na konci svého tahu říct, jaké senzory zaktivoval. Pokud žralok použije během této fáze posilující žeton, neukazuje ho ostatním hráčům, ale jen ho posune před sebe. Díky posilujícím žetonů může například sežrat všechny plavce v poli nebo se vyhnout senzorům pohybu, pod kterými podplave.
  3. Fáze skupiny: V této fázi každý z členů skupiny vykoná až čtyři akce. Hráči mají svou (nebo své) specifické akce, které mohou provést jen a pouze oni. Akce, které naopak členové sdílejí, jsou pohyb, záchrana jednoho plavce a vyzvednutí sudu, kterým se může Quint pokusit zasáhnout žraloka

Poté, co všichni členové skupiny odehrají své tahy, začíná opět nové kolo počínaje fází událostí. Ke konci Aktu 1 dojde okamžitě, když skupina svrhne na žraloka druhý sud, nebo sloupec sežraných plavců na desce žraloka dosáhne devátého slotu. Pak se hráči posunou k Aktu 2.

Akt 2: Druhý akt se hraje opět na kola, která zahrnují těchto šest fází:

  1. Možnosti vynoření: Hráči otočí tři vrchní karty vynoření a položí je na vyznačená místa na herním plánu. Podle nich rozmístí jednotlivé žetony vynoření na Orcu.
  2. Volba žraloka: Žralok si tajně vybere z žetonů vynoření, kde v aktuálním kole vyplave. Také může zahrát lícem dolů kartu schopnosti žraloka, kterou bude moct v jedné z dalších fází využít.
  3. Příprava posádky: Členové posádky v této fázi provedou několik věcí. Jako volitelnou akci mohou vykonat pohyb. Následně si zvolí zbraň, kterou se pokusí zaútočit na žraloka. Zbraně jsou více typů s různými funkcemi. Nakonec umístí žeton míření na pole v dosahu své zbraně, kde si myslí, že se žralok vynoří. Hráči také mohou využít příslušenství, které si rozdělili na začátku hry.
  4. Odhalení žraloka: Žralok otočí svůj vybraný žeton vynoření a umístí žraloka na zvolené pole. Pokud má vybraná karta vynoření symbol setřesení, žralo setřese ze sebe všechny příchytné zbraně.
  5. Útok posádky: Posádka teď zaútočí na žraloka svými zvolenými zbraněmi, popřípadě s příslušenstvím. Většina zbraní útočí pomocí kostek se zásahy.
  6. Útok žraloka: Žralok si vybere, zda zaútočí na loď, nebo člena posádky ve vodě. Opět tyto akce probíhají hodem kostkami. Žralok po zahrané akci ještě může využít bonusový útok proti každému členovi posádky, který je ve vodě v jeho blízkosti. Pokud sloupec zranění člena posádky na symbolu smrti, hra pro něho končí.

Poté, co žralok dokončí svůj útok a jakékoli bonusové útoky, je kolo u konce. Hráči odeberou figurku žraloka z plánu a vrátí všechny žetony míření. Také zahodí kartu vynoření a schopnosti žraloka, pokud byla v tomto kole zahrána. Další kolo začne opět první fází.

Konec hry: 

Hra skončí jedním z těchto způsobů:

  • Pokud byli všichni tři členové posádky sežráni, vyhrává žralok.
  • Pokud byla Orca zničena, vyhrává žralok.
  • Pokud sloupec zranění žraloka skončí na symbolu smrti, je žralok zabit a posádka vyhrává.

Autor: CzechWin

Další názvy této společenské hry

  • Der weisse Hai
  • Tiburón

Vybíráme z Bazaru

Chronicle X (Kickstarter All-in, Epic Pledge)
Chronicle X (Kickstarter All-in, Epic Pledge)
Akt. cena: 3500 Kč
Končí za: 7 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas