Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Grindhouse |
Autoři: | Jim Bailey |
Rok vydání: | 2009 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Píše se rok 1949 a svět je v plamenech. Lidská rasa se svíjí v agónii, protože se II. světová válka nekontrolovatelně rozšířila na celou planetu. Každá ze stran hledá technologický zázrak, kterým zvrátila poměr sil a přiblížila konečné vítězství na svoji stranu. V temném podhoubí Třetí říše, v šílenstvím pokroucených myslích německých vědců se rodí zvrácené bytosti, okultní vědy se kombinují s důmyslnou technologií. Přichází čas monster a šílenství, proti nimž stojí vyspělá technologie a jejich smrtící plivače olova. Přichází čas hrdinů.
Incursion je hra pro 2 hráče z alternativního období konce II. světové války, kde se Říše snaží zvrátit její vývoj na svoji stranu pomocí okultních věd. Výzkumy tohoto ražení probíhají na ostrově Gibraltar, alias Skále. V jejích podzemních chodbách se rodí například zombie, mající místo břicha námořní minu, nadopovaní vlkodlaci, monstra v hloubkových skafandrech a všemu tomu šéfují Ilsa a Gretel von X. Proti nim stojí elitní Šťastná Sedmička (Lucky Seven), což je americká elitní pěchota v těžkých samohybných oblecích, o kterých jdou zvěsti, že jsou kombinací technologie z Rosewellu a inženýrské šikovnosti z průmyslového Detroitu. Dodatečně v rozšíření se do konfliktu zapojila i britská MI-13 v baretech a maskáčích :-)
Celá hra se odehrává na pevném oboustranném herním plánu. V základním balení jsou miniatury nahrazeny kartónovými figurkami, ale všechny se dají dokoupit a jsou kovové a opravdu propracované, čemuž odpovídá i jejich cena.
výběr scénáře
V prvním kroku se vybere scénář, který uvozuje nějaký příběh a ukazuje, kterou stranu herního plánu použít, kde jsou vchody pro Říši a kde pro Sedmičku, nebo MI-13. Dále scénář určuje počet dostupných RP (requisition points - body potřebné pro verbování postav) nebo přímo postavy, které v daném scénáři figurují.
verbování vojáků za RP body dané scénářem
Po vybrání scénáře následuje verbování postav, každá postava stojí určitý počet RP bodů a takto vyčerpáte postupně svůj limit daný scénářem. Poté postavíte své postavy střídavě se soupeřem vedle vchodů na hrací plán (stále mimo hrací desku). Počet RP bodů, který udává scénář, určuje též počet CP (command point), které má každé kolo hráč k dispozici.
Nyní k samotné hře. Hraje se na tahy, kde vždy každá strana aktivuje jeden po druhém své postavy a vykoná s nimi určité akce. Každý tah se skládá ze dvou fází - udržovací fáze a akční fáze.
Udržovací fáze
V této fázi si každý vezme tolik CP, kolik mu dávají pravidla, dobere si bojové karty do svého limitu a následuje sázení na iniciativu. Hráči tajně zvolí určitý počet CP z toho, co mají k dispozici a potom tento počet naráz odhalí. Kdo vsadil víc, začíná, ale pro samotnou hru mu pak zbývá menší počet CP, které se mohou hodit.
Akční fáze
Zde se odehrává veškerý pohyb, střelba, osobní souboje a speciální akce. Každá postava má na své kartě definován počet dostupných akčních bodů a může je využít následujícím způsobem:
Zde také přicházejí na řadu ušetřené CP body, které se dají 1:1 vyměnit za akční body, což se občas docela dost hodí. Každou postavu lze aktivovat pouze jednou a jakmile její akce dokončíte, nesmíte se k ní už vracet. Jakmile aktivujete všechny postavy, je na řadě soupeř.
Střelba
Cíl střelby musí být v LOS (line of sight - viditelnost/dohled), dosahu zbraní a pokud toto splňuje, hází střelec tolika kostkami, kolik určuje tabulka pro danou zbraň. Ultimátní těžký kulomet hází třemi kostkami a to dvakrát!!. Pokud ale hodí double, tedy dvě stejná čísla, je čas na zaseknutí zbraně :-) Dlužno řící, že pistole, brokovnice, plamenomet a metač granátů se nezasekává, protože se háže pouze jednou kostkou. Pokud na kostce hodíte stejně nebo víc, než je statečnost cíle, utrpí cíl za každou kostku jedno zranění.
Pohotovostní střelba
Pokud postava se střelnou zbraní skončí svůj pohyb tak, že nemá v hledáčku (LOS-line of sight) žádný cíl, jde do hlídkovacího módu. Jakmile poté soupeř v LOS této postavy vykoná nějakou akci, například chce proběhnout chodbou, ve které tato postava hlídkuje, tak se hlídka aktivuje a vystřelí. Zde je třeba zmiňovaný těžký kulomet již slabší a háže pouze jedenkrát 2 kostkami. Třeba plamenomet a granát je příliš pomalý a tuto možnost pohotovostní střelby nemají vůbec.
Hra končí v okamžiku, kdy jedna ze stran dosáhne podmínek vítězství určených zvoleným scénářem.
Při samotné hře je potřeba kombinovat vlastnosti jednotlivých vojáků, hlídat přístupové cesty a navzájem se v chodbách krýt, protože, mimo nazi zombies, se během hry další postavy dodatečně povolat nedají.
A ještě jedna rada: Nestřílejte na zombie s námořní minou místo žaludku, když je příliš blízko u vás, nechutnalo by vám :-)
Spojenecké síly obsadily klíčová postavení ve vnějším plášti skalního komplexu. Tajná služba MI-13 poslala zprávu, že z nedalekého místa zachytila nebývale velké množství kódovaných signálů. To mohlo znamenat jediné, je zde ukryt tajemstvím opředený přístroj, kterým Říše na dálku ovládá zombie námořní miny, jež vyslala vstříc spojenecké flotile. Přístroj musí být ukraden, dekódován a podroben zpětnému inženýrství. Pro Říši je nemyslitelné, aby tato unikátní technologie padla do rukou Spojenců, byla by to nevyčíslitelná ztráta. Německé oddělení vývoje tajných zbraní SWD musí odrazit spojenecké komando a přemístit zařízení dál za německou obrannou linii, kde bude lépe chráněno.
Vítězí ta strana, která první dostane zařízení mimo hrací plán.
Autor: rbx
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Expedition Northwest Passage
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 2 dny